تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر تنکابن ، دشتی سرسبز با چشم اندازی از جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف است که گوشه ای از زیبایی های مازندران را به رخ میکشد. این دشت زیبا و وسیع، در فصل بهار و اردیبهشت ماه مملو از گلهای زرد بابونه میشود و منظره ای فوق العاده را خلق میکند که گویی در بهشت هستید. اردیبهشت به قدری این دشت زیبا و دیدنیست که از آن به بهشت اردیبهشت ایران یاد میشود. در ادامه همراه مجله هم اقلیم باشید تا با این دشت رویایی بیشتر آشنا شوید.دشت دریاسر تنکابن

دریاسر دشتی‌ست در جنوب شهر تنکابن که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا و در میان ۴ کوه بلند جا گرفته است. از جنوب غربی در محاصره بلندترین کوه این منطقه یعنی (کوه الموت) است. این دشت از غرب به گردنه‌ی سیالان، قله‌های خشچال و کندیگان و از شرق به طالقان محدود شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

دشت دریاسر یکی از مناطق طبیعی جالب، بی‌ نظیر و خاص ایران است. شما همزمان می‌توانید دشت پر از گل، جنگل های انبوه و قله های پوشیده از برف را یکباره به تماشا بنشینید. رودخانه‌ای بسیار پرآب از میان این دشت می‌گذرد که از ارتفاعات سبلان سرچشمه می گیرد. این رودخانه با عبور خود از میان دشت جلوه ای دیدنی به دشت دریاسر بخشیده است.

بهشت اردیبهشت ایران نام دیگر این دشت است که در فصل بهار میزبان گل های بابونه زرد می شود. دشت دریاسر علاوه بر زیبایی‌های خود، همانند یک مرز پوشش سبز و جنگلی را از پوشش برفی و یخچالی کوه الموت جدا می‌کند.دشت دریاسر تنکابن

بهترین زمان سفر به دشت دریاسر

هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد اما فصل بهار که گل های زرد بابونه تمام دشت را فرش میکنند، بهترین زمان برای رفتن به دریاسر است. از آن گذشته در بهار، هوا بسیار مطبوع  نیز هست.

 تابستان، همه جا سرسبز و زیباست ، روزهای گرم و شبهای سرد هم ماندن در دشت را دلپذیر میکند.

فصل پاییز باران را به این منطقه می آورد اما از زیبایی های هزار رنگ دشت کم نمیکند و میتوان رویایی ترین مناظر را در پاییز از دشت دریاسر دید.

فصل زمستان هم که برف و سرمای شدید را برای منظقه بهمراه دارد ، جلوه ی دیگری از زیبایی های دشت را به تصویر میکشد.دشت دریاسر تنکابن

مسیر دسترسی

پس از رسیدن به شهر تنکابن، در غرب استان مازندران، مسیر جاده دوهزار را پیش بگیرید تا به دوراهی امامزاده قاسم برسید. سمت چپ جاده، مسیری دیده میشود که به طرف دره می رود و در انتها به روستای عسل محله ختم میشود. سپس از این منطقه حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی لازم است تا پس از گذر چشمه ها و تپه ها به دشت دریاسر برسید.

مقالات بیشتر