تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در این بخش از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با روستای زشک را که یکی از دیدنی های مشهد است داریم. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

روستای زشک

اجاره روزانه خانه در تهران

روستاهای ییلاقی بسیاری در اطراف مشهد وجود دارند که دارای طبیعتی زیبا و هوایی دلنشین هستند و همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشند.یکی از این روستاهای ییلاقی روستای زشک است .بیشتر این روستاهای ییلاقی در اطراف کوهپایه های جنوبی بینالود و در محدود شهرستان های طرقبه و شاندیز قرار گرفته اند.

روستای زشک

روستای زشک در راستای جنوب شرقی رشته کوه های بینالود و در سر چشمه دره شاندیز و در 30 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار گرفته است. این روستا به منطقه ای توریستی و تفریحی تبدیل شده است. در صورتی که در مسیر رودخانه حرکت کنید خواهید دید در قسمت هایی رودخانه خشک شده است و اگر به مسیر خود ادامه دهید خواهید دید که آب زیادی از زمین بیرون می زند. به همین علت زشک به چشمه های جوشان معروف است.

روستای زشک

روستای زشک که دارای طبیعتی بکر و زیبا و همچنین دارای آب هوایی خنک می باشد شرایط مساعدی را برای گردشگران فراهم کرده است و با توجه به آلودگی شهر های بزرگ اکثر شهرنشینان برای رفع خستگی و استفاده از هوایی بهتر به این روستا می روند. باغداران این روستا معمولا باغ های خودشان را به گردشگران اجاره می دهند تا بتوانند از شرایط گردشگری درامد زایی داشته باشند.

روستای زشک

روستای زشک به لحاظ چشمه های پر آب، هوای بسیار خوب و اقلیم مناسب، دارای باغ های سرسبز میوه می باشد که یکی از با صفاترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد است. رودخانه دائمی زشک از جنوب روستا می گذرد و همراه با باغ های زیبا و هوای مطبوع هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. شغل مردم این روستا باغداری، پرورش دام و طیور، شیلات و صنایع دستی است.

بهترین محصول باغ های این منطقه گیلاس و آلبالو است و محصولات چون سیب، گلابی، زردآلو، هلو و گردو نیز در آن تولید می گردد. درختچه های کوتاه کوهی، سماق، شاهدانه، کلپوره، اکلیل کوهی و تمشک پوشش زیبای گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند. مسیرهای خاص کوهنوردی این روستا آن را به مکانی مناسب برای کوهنوردی تبدیل نموده است. تله کابین زشک از جمله طرح های گردشگری در دست احداث می باشد.

روستای زشک

این روستای زیبا علاوه بر باغ های زیبا و زمین های کشاورزی که دارد دارای پوشش گیاهی  از جمله گیاهان دارویی نیز می باشد. در کوهپایه های این روستا می توانید وجود جانوران زیادی مانند خرگوش ، گراز ، جوجه تیغیو غیره را احساس کنید اما با توجه داشته باشید که شکار در این منطقه ممنوع می باشد.

مقالات مرتبط