تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

رونق زمین های متاورس

به دنیای زمین های متاورس و املاک و مستغلات مجازی خوش آمدید. اینجا جایی است که شما یک بازار مسکن پر جنب و جوش، بسیار شبیه به چیز واقعی پیدا خواهید کرد. کارگزاران املاک، قراردادهای اجاره، همگی را می توان یافت. تصوری دور از ذهن در دهه‌های پیش، اما امروزه ، واقعیتی رو به توسعه. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

زمین های متورس

اجاره روزانه خانه در تهران

صادقانه بگوییم، مفهوم سرمایه گذاری صدها یا حتی میلیون ها دلار در “زمین” خیالی در یک محیط مجازی مضحک به نظر می رسد.با این حال، ما در ماه‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری‌های عمده در زمین مجازی در متاورس بوده‌ایم. PwC یکی از جدیدترین شرکت هایی است که وارد آن شده است، که مبلغ نامشخصی را برای املاک در The Sandbox، یک دنیای بازی مجازی، پرداخت کرده است.

اگر سایر فروش های گزارش شده انجام شده باشد مبلغ قابل توجه ای بوده است . یک نفر به تازگی 450000 دلار برای یک بلوک دارایی در Snoopverse، یک محیط مجازی که توسط رپر اسنوپ داگ در The Sandbox ساخته شده است، پرداخت کرده است.

در همین حال، گروه Metaverse، یک شرکت املاک و مستغلات با تمرکز بر اقتصاد ، 2.43 میلیون دلار برای یک قطعه زمین از زمین های متاورس در Decentraland، یک پلت فرم مجازی دیگر، پرداخت کرده است.

بیایید مرور کنیم که “متاورس” در مورد چیست. هنگامی که فیس بوک در اکتبر 2021 نام خود را به Meta تغییر داد، احتمالاً این اصطلاح را زیاد شنیده اید. نایک و مایکروسافت از جمله شرکت هایی هستند که از برنامه هایی برای ورود به این بازار خبر داده اند.

متاورس مفهومی برای یک محیط مجازی سه بعدی متصل است که در آن دنیای واقعی و مجازی با استفاده از فناوری هایی مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) با هم ترکیب می شوند. هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند همگی برای دسترسی به این محیط غوطه‌ور استفاده خواهند شد.

زمین های متاورس

کاربران به عنوان آواتارهای دیجیتال، با یکدیگر ملاقات و گفتگو می کنند، مکان های جدید را کشف می کنند و محتوا ایجاد می کنند. بر اساس این نظریه، متاورس به یک فضای مجازی مشترک تبدیل می شود که در آن انسان ها می توانند معاشرت، بازی، کار و مطالعه کنند.

در حال حاضر تعدادی متاورس وجود دارد، مانند پلتفرم های بازی مجازی مانند Sandbox و جهان های مجازی مانند Decentraland. متاورس های منفرد یک متاورس بزرگتر و متصل را تشکیل می دهند، شبیه به اینکه چگونه یک وب سایت بخشی از وب جهانی دوبعدی گسترده تر است.

نکته مهم این است که در متاورس، مانند دنیای واقعی، به دست آوردن چیزهایی، از جمله املاک و مستغلات، امکان پذیر است و خواهد بود.

زمین مجازی به عنوان NFT

رمزارز معمولاً برای کسب درآمد از معاملات در دنیای مجازی استفاده می شود. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به غیر از ارزهای دیجیتال، راه اصلی برای کسب درآمد و تبادل ارزش در متاورس هستند.

NFT یک دارایی دیجیتال بی نظیر است. اگرچه NFTها در درجه اول آثار هنری دیجیتال هستند (مانند فیلم، عکس، موسیقی یا اشیاء سه بعدی)، هر دارایی، از جمله املاک مجازی، می تواند یک NFT باشد. در حال حاضر قطعات زمین یا حتی اقامتگاه های مجازی در پلتفرم هایی مانند OpenSea وجود دارد، جایی که افراد برای خرید و تجارت NFT می روند.

NFT

عرضه کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که املاک دیجیتال دارای ارزش است، مفهومی که در علم اقتصاد به عنوان “ارزش کمبود” شناخته می شود. برای مثال Decentraland از 90000 قطعه زمین تشکیل شده است که هر قطعه 50 فوت در 50 فوت است.

ما در حال حاضر شاهد نمونه هایی از افزایش ارزش املاک مجازی هستیم. Republic Realm ، یک صندوق سرمایه گذاری دیجیتالی املاک و مستغلات، گزارش داده است که بیش از 900000 دلار در ژوئن 2021 برای خرید یک NFT از یک طرح در Decentraland هزینه کرده است. طبق DappRadar، وب سایتی که آمار فروش NFT را ثبت می کند، این گران ترین خرید زمین NFT در تاریخ Decentraland بود.

اما، همانطور که همه ما می دانیم، گروه Metaverse قطعه Decentraland خود را به مبلغ 2.4 میلیون دلار در نوامبر 2021 خریداری کرد. این خرید در واقع کمتر از خرید قبلی بود – 116 قطعه زمین در مقابل 259 قطعه برای Republic Realm.

زمین های متاورس به Decentraland محدود نمی شود. طبق گزارش این شرکت، Axie Infinity (یکی دیگر از دنیای بازی های مجازی) 9 قطعه زمین خود را به مبلغی معادل 1.5 میلیون دلار در فوریه 2021 فروخته است

در حالی که به نظر می‌رسد ارزش‌ املاک متاورس در حال افزایش هستند، مهم است که به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات متاورس هنوز هم بسیار سوداگرانه است. هیچ کس نمی داند که آیا این موج، اتفاق بزرگ بعدی خواهد بود یا حباب عظیم بعدی.

آینده املاک متاورس

جدا از مشوق های مالی، ممکن است از خود بپرسید که مشاغل و افراد با زمین مجازی خود چه خواهند کرد.

به عنوان مثال، گروه Metaverse در منطقه مد، Decentraland ، خریدی انجام داد. به گفته خریدار، این اتاق برای سازماندهی رویدادهای مد دیجیتال و فروش پوشاک مجازی برای آواتارها استفاده خواهد شد – یکی دیگر از مناطق توسعه بالقوه در متاورس.

در حالی که اکنون سرمایه گذاران و شرکت ها بر این بازار تسلط دارند، همه زمین های متاورس میلیون ها ارزش ندارند. اما مزایای مالکیت زمین مجازی چیست؟ وقتی در دنیای واقعی دارایی فیزیکی به دست می آورید، چیزی ملموس به دست می آورید: مکانی برای زندگی، چیزی برای افتخار کردن، و جایی برای استقبال از خانواده و دوستان.

علیرغم این واقعیت که ملک مجازی سرپناه فیزیکی نمی دهد، شباهت های خاصی وجود دارد. هنگام جستجوی املاک مجازی، می توانید یک قطعه زمین از زمین های متاورس برای ساخت و ساز خریداری کنید. حتی ممکن است خانه ای را انتخاب کنید که قبلا ساخته شده و دوست دارید. ممکن است آن را با انواع چیزهای (دیجیتال) شخصی سازی کنید. بازدیدکنندگان ممکن است دعوت شوند، و همچنین می توانید از خانه های مجازی دیگران بازدید کنید.

این چشم انداز بسیار دور است. با این حال، ممکن است که مضحک به نظر برسد، به خاطر داشته باشید که مردم در ابتدا به اهمیت بالقوه اینترنت و سپس رسانه های اجتماعی شک داشتند. در سال‌های آینده، کارشناسان انتظار دارند که متاورس به یک اقتصاد کاملاً کاربردی تبدیل شود و تجربه دیجیتالی همزمانی را به‌عنوان ایمیل و شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما ایجاد کند.

مقالات بیشتری بخوانید