تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سانتیاگو این شهر پیچیده که در نقطه‌ای جذاب در میان کوه‌های آند واقع شده است، پایتخت شیلی و بزرگترین شهر این کشور است. سانیگو اولین نقطه ورود اکثر مردم به این کشور پهناور و باریک در آمریکای جنوبی است. این کشور دارای جاذبه های گردشگری زیادی است از جمله پیست های اسکی، کارخانه های شراب سازی و سواحل پر زرق و برق نزدیک به اقیانوس آرام، برای آشنایی بیشتر با سانتیاگو شیلی، با هم اقلیم همراه شوید.

سانتیاگو در سال 1541 توسط اسپانیایی ها تسیس شد. این شهر به آرامی به یکی از بزرگترین کلان شهرهای قاره آمریکا تبدیل شده است. در حالی که برخی از محله‌ها خانه‌های ساختمان‌های قدیمی استعماری و نئوکلاسیک هستند، محله‌های دیگر مانند باریو بلاویستا و لاستاریا، حال‌وهوای غیرمتعارف پرجنب‌وجوشی دارند و مملو از هنر خیابانی جذاب پوشانده هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

این شهر بزرگ، چندین تپه مشهور مانند سن کریستوبال و سانتا لوسیا دارد. که هر دو دارای مناظر حماسی از افق پایتخت و کوه های اطراف پوشیده از برف هستند. کوه‌های آند و والپارایزو هنری، نسبتا به شهر نزدیک هستند و یکی از مکان های دیدنی است که در سانتیاگو ارزش دیدن را دارند.

 معبد بهائیان

در حومه شرقی پایتخت در میان کوهپایه‌های آند، یکی از منحصربه‌فردترین و جالب‌ترین ساختمان‌های سانتیاگو با نام معبد بهائیان قرار دارد. به لطف محیط آرام و ساکت این معبد، آن عبادتگاه مقدس مکان مناسبی برای تأمل، یافتن آرامش و در عین حال تماشای مناظر و معماری های خیره کننده است.

معبد بهائیان

معبد زیبای بهائیان در سال 2016 بنا شد. این معبد آخرین معبد از هشت معبد ساخته شده توسط جامعه بهائی در هر قاره است. معبد بهائیان توسط معمار کانادایی سیامک حریری طراحی شده است. فضای داخلی زیبای پر از نور آن توسط 9 بادبان مرمری شفاف و شیشه‌ای ریخته‌گری شده، احاطه شده است که در اطراف آن قوس های زیبایی را ایجاد کرده اند.

علاوه بر استراحت و آرام گرفتن در محوطه معبد، بازدیکنندگان از تماسای انعکاس و اشکال و چرخش های خیره کننده معبد لذت می برند. همچنین می توانند در اطراف باغ های زیبا قدم بزنند و از تماشای حوض های موجود در محوطه که نماهای اطراف را منعکس می کنند لذت ببرند. از اینجا می‌توانید به کوه‌های باشکوه و چراغ‌های چشمک‌زن شهر  که از لحاظ ارتفاع بسیار پایین‌تر از بنای معبد هستند نگاه کنید و لذت ببرید.

شهر بازی فانتزی لندیا (Fantasylandia)

بزررگترین پارک تفریحی سانتیاگو سواری‌های هیجان‌انگیز و ترن هوایی بزرگی دارد که بیش از چهل سال است که برای اعضای همه خانواده ها سرگرم‌کننده است. این پارک تفریحی بزرگ در سانتیاگو، در مرکز شهر، در گوشه شمال غربی پارک O’Higgins واقع شده است.

از زمانی که فانتزی لندیا برای اولین بار در سال 1978 به روی عموم باز شد، این پارک با بیش از 40 وسیله مهیج تفریحی، هنوز هم در حال رشد و گسترش است. از انواع وسیله های تفریحی که در این پارک موجود است می توان به رپتور و بومرنگ، چرخ و فلک های بسیار آرام، تاب ها و قطارهای گوناگون برای کودکان اشاره کرد. بازی های مختلف در کارناوال های گوناگون، سرسره های آبی و همچنین غرفه های فراوان برای خرید تنقلات و سوغاتی از امکانات تفریحی دیگر موجود در پارک است.

پارک طبیعی آراوکانو

یکی دیگر از مکان‌های زیبا و آرام برای گذراندن وقت، پارک وسیع Araucano در بخش Las Condes شهر است. این مکان اغلب اوقات به دلیل حضور آسمان خراش های زیاد موجود در آن نادیده گرفته می شود. اما این مکان زیبا دارای زمین‌های بازی بی‌شماری برای فعالیت و ورزش است. همچنین کنسرت‌های درجه یک و رویدادهای فرهنگی که اغلب در اینجا برگزار می‌شود، این پارک را به نوبه خود منحصر به فرد کرده است

پارک طبیعی آراوکانو

این پارک زیبا که در کنار مرکز خرید بزرگ و مجلل Parque Arauco Mall قرار دارد که در دهه شصت به عنوان بخشی از یک پروژه نوسازی شهری تاسیس شد. در میان چمن‌زارهای سرسبز و باغ‌های گل رز خوشبو در این پارک زیبا، می‌توانید از این مرکز خرید بزرگ و مجلل نیز بهرپیدا کنید و آثار هنری عمومی و سوغاتی های خود را نیز از این مرکز خرید تهیه کنید. همچنین مسیرهای پیاده‌روی مختلفی نیز شما را به زمین‌های بسکتبال، تنیس و والیبال که در این پارک به خوبی نگهداری می‌شوند، هدایت می‌کنند.

پارک آراوکانو علاوه بر تمام فستیوال‌ها و رویدادهای اجتماعی که در طول سال میزبانی می‌کند، مکان مرکز سرگرمی هیجان‌انگیز برای جوان‌ترها با نام  KidZania  نیز است. همچنین در مرز پارک، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد.

پیست اسکی ال کلرادو

اگر به دنبال خروج از شهر و و علاقه مند به گشت و گذار در دامنه کوه ‌ها هستید، رفتن به پیست الکلرادو در میان کوه‌های آند یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در سانتیاگو شیلی انجام دهید. این پیست اسکی که با حدود یک ساعت و نیم رانندگی و در شمال شرقی سانتیاگو قرار دارد، دارای بیش از صد پیست برای تمامی سنین و مناسب انواع سطوح توانایی‌ است

پیست اسکی ال کلرادو

این مرکز اسکی دیدنی که بر فراز تپه بلندی به همین نام قرار دارد، در دهه چهل تأسیس شد و نسل ها از مناظر و دامنه های دیدنی آن لذت می برند. گاهی اوقات، پیست‌های آن شما را به ارتفاع 3333 متری می‌برند ولی مرکز اصلی این تفرجگاه محبوب دارای 900 متر ارتفاع است.

پس از اسکی و اسنوبورد اگر دلتان بخواهد، می‌توانید یک شب را در اقامتگاه‌ها یا کاندوهای راحت آن بمانید و برخی از رستوران‌های فوق‌العاده‌اش را که مناظر شگفت‌انگیزی از کوه‌های آند ارائه می‌دهند، امتحان کنید.

محله لاستریا

برای صرف غذا و نوشیدنیهای عالی‌تر، حتماً به منطقه خاص Barrio Lastarria در پایین Cerro Santa Lucia بروید. محله لاستریا یک منطقه‌ پرجنب‌وجوش و در عین حال آرام است که دارای خیابان‌های مملو از هنر با بوتیک‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و بارهای منحصربه‌فرد با رستوران‌های جذاب و مراکز فرهنگی غنی است.

این منطقه محبوب و تاریخی دارای خیابان‌های باریک و پیچ در پیچی است که به اوایل قرن نوزدهم بازمی‌گردد. بیشتر زندگی در این محله شیک در اطراف Plaza Mulato Gil de Castro می چرخد ​​و ایگلسیا د لا وراکروز از سال 1852 یکی از جاذبه های گردشگری اصلی آن محسوب می شود.

در این محله مشهور و محبوب به غیر از لذت بردن از محیط و گرفتن عکس از گرافیتی و معماری شگفت انگیز، می توانید برخی از بارها و رستوران های امروزی آن را امتحان کنید. همچنین موزه‌های برجسته و مکان‌هایی برای اجرای هنرهای نمایشی در این محله وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. یکشنبه‌بازارهای صنایع دستی و هنرهای کوچک این محله، عالی برگزار می‌شود.

 پارک دویستین

کمی دورتر در شمال باریو، پارک فوق‌العاده Bicentenario است که در کنار رودخانه ماپوچو در منطقه مرفه و شیک ویتاکورا قرار دارد. این پارک که در سال 2007 افتتاح شد، دارای انبوهی از مسیرهای بکر و فضاهای سبز برای قدم زدن در حین نوشیدن است. از این پارک زیبا می توانید مناظر زیبای الهی نمایان در خط افق شهر و کوه های پوشیده از برف در دوردست ها را مشاهده کنید.

 پارک دویستین

محوطه‌های زیبای این پارک که به مناسبت دویستمین سالگرد شیلی رونمایی شد، دارای یک تالاب بزرگ دست‌ساز و پیاده‌روی طولانی در کنار رودخانه است. علاوه بر قدم زدن و تماشای قوها، فلامینگوها و سایر پرندگان آبزی، می‌توانید در چمن‌های آن استراحت کنید یا در مسیرهای آرام آن دوچرخه سواری کنید.

علاوه بر تعداد انگشت شماری غرفه کوچک غذا، رستوران معروف Mestizo در انتهای شمالی آن نیز تنقلات، غذاها و نوشیدنی های خوشمزه شیلیایی سرو می کند. جشنواره های فیلم و رویدادهای فرهنگی افسانه ای نیز به طور مرتب در این پارک وسیع برگزار می شود.

 کارخانه شراب سازی

از آنجایی که این کشور به خاطر شراب های سفید، قرمز و گل رز فوق‌العاده‌اش مشهور است، پس نمی‌توانید از بازدید از یک یا دو کارخانه شراب‌سازی مشهور جهان در سانتیاگو صرف نظر کنید. در دشت‌های حاصلخیز غرب پایتخت، می‌توانید مزه‌های فوق‌العاده‌ای را در  تاکستان‌های بی‌شمار با مناظر خیره‌کننده و طبیعت عالی آن امتحان کنید.

به لطف شرایط مساعد مانند آب و هوای خشک و هوای گرم و آفتابی، انگور حداقل از قرن شانزدهم در سراسر شیلی کشت شده است. از مرکز شهر، می‌توانید با کمتر از یک ساعت رانندگی به دره‌های وسیع مایپو و کازابلانکا، دو منطقه اصلی تولید شراب در سانتیاگو برسید.

در اینجا قبل از امتحان سووینیون‌های فوق‌العاده، شاردونی و پینو نوآر، درباره تاریخ، فرهنگ و میراث غنی کشت انگور در این کشور اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. در میان قدیمی‌ترین و مشهورترین شراب‌سازی‌های Cousino Macul و Concha y Toro هستند. که هر دو از سال 1800 شروع به کار کرده‌اند.

پلازا د آرماس میدان اصلی سانیاگو

قلب و روح زندگی شهر سانتیاگو، در پلازا د آرماس با بسیاری از ساختمان‌های مهم آن و بناهای تاریخی چشمگیرش که در اطراف میدان پراکنده شده‌اند، احاطه شده است. این میدان قدیمی در بین مردم محلی و گردشگران به طور یکسان محبوبیت دارد. در هر زمانی از روز گروه‌های اجرای خیابانی، گروه‌های پیاده‌گردی رایگان و تماشاگران علاقه‌مند همگی در این میدان گرد هم می‌آیند

پلازا د آرماس میدان اصلی سانیاگو

به طور قابل توجهی، میدان پر از درخت نخل است. از زمان تأسیس آن در سال 1541، مرکز اصلی سانتیاگو بوده است. درحالی‌که کلیسای جامع شهر باشکوه سانتیاگو بر یک طرف این میدان مسلط است، ساختمان‌های باشکوهی مانند اداره پست مرکزی و دادگاه سلطنتی نیز در بخش های دیگر میدان خودنمایی می‌کنند. مجسمه‌های خارق‌العاده آزادی آمریکای لاتین و بنای یادبود مردمان بومی از جمله دیدنی‌های متعدد پلازا د آرماس هستند.

علاوه بر حضور در فضای پر جنب و جوش این میدان و گرفتن عکس‌هایی از معماری نفیس آن، بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد مردمی باشند که در حال بازی پرطرف‌دار شطرنج هستند. همچنین بازدید از موزه تاریخ ملی شیلی نیز یک پیشنهاد مهم در حین گشت‌وگذار در این میدان باشکوه است. 

کاخ سکه سانتیاگو

La Moneda، همچنین به عنوان “کاخ سکه” شناخته می‌شود، زیرا قبلاً یک ضرابخانه بوده است. دفتر ریاست جمهوری سیلی در این کاخ قرار دارد. چندین مقام دولتی کلیدی و مهم دیگر نیز دفاتری در بخش نئوکلاسیک  شهر دارند که یک بلوک کامل در مرکز شهر سانتیاگو را اشغال می‌کند. کارکرد این بنا به عنوان ضرابخانه در سال 1828 به پایان رسید و در سال 1845 به مقر حکومت شیلی تبدیل شد. این بنا در جریان کودتا که پینوشه را در سال 1973 به قدرت رساند، بمباران شد اما از آن زمان بازسازی شده است.

موزه یادبود و حقوق بشر واللا پانچو

سابقه حقوق بشر شیلی خیره کننده و چشمگیر نیست. از این رو موزه حافظه و حقوق بشر شیلی تنها چند سالی است که باز است. بیشتر هدف این موزه برای یادبود شیلیایی‌هایی است که در دوران رژیم پینوشه (1973-1990) حقوقشان نقض شده است. میشل باشله، رئیس‌جمهور وقت شیلی، قربانی شکنجه پینوشه، در سال 2008 اولین سنگ بنای این موزه را گذاشت. در قسمت ورودی این موزه، آخرین شعر ویکتور خارا را خواهید دید. این شاعر قربانی اولیه رژیم پینوشه بود.

آسمان خراش کوستانرا

برج کوستانرا بر فراز سانتیاگو برخاسته و آنقدر بلند است که تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. این آسمان خراش با ارتفاع 64 طبقه، بزرگترین آسمان خراش در آمریکای لاتین و نیمکره جنوبی زمین است.

آسمان خراش کوستانرا

ارتفاع آن 300 متر (984 فوت) و دارای شش زیرزمین است. این مرکز که به طور رسمی با نام Costanera Center Torre 2 شناخته می شود. بخشی از مجموعه این بنا دارای بزرگترین مرکز خرید در آمریکای جنوبی است. حدود یک 250 هزار نفر در روز به اینجا می آیند. در طبقات بالایی یک سکو خواهید یافت که می توانید منظره 360 درجه سانتیاگو را از آنجا تماشا کنید.

موزه هنر پیشاکلمبیایی شیلی

یکی از برترین جاذبه‌های سانتیاگو، Museo  Chileno  de Arte Precolombinoاست. این موزه مملو از مصنوعات و آثار هنری باورنکردنی از سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی است. یکی از مهم‌ترین مؤسسات فرهنگی شهر، مجموعه گسترده‌اش یک کاخ قدیمی زیبا را در نزدیکی میدان آرماس اشغال می‌کند.

این موزه حدود 3000 ماسک، کنده کاری، مجسمه و قطعات سرامیکی دارد و  در سال 1981 تأسیس شد. این موزه تقریبا 10000 سال تاریخ هنر را با استفاده از نقش برجسته های شگفت انگیز تمدن مایاها، کیپوی اینکا با گره‌های پیچیده و پارچه‌های نقاشی شده از فرهنگ چاوین پیش از کلمبیا و هزاران مورد دیگر پوشش می دهد.  همچنین مخاطبان این موزه می توانند متون آموزنده، مومیایی های قدیمی و پیکره های کوچک مسی را در این موزه شگفت انگیز مشاهده کنند. این موزه یکی از بهترین های موزه های آمریکای جنوبی است.

تپه سانتا لوسیا

تنها با یک قدم زدن کوتاه در جنوب شرقی میدان پلازا د آرماس، به یکی دیگر از دیدنی های پایتخت که باید از آن دیدن کنید می توانید دست پیدا کنید. نام این مکان خوش منظره سرو سانتا لوسیا است. از بالای این تپه کوچک دوست‌داشتنی و پارک سرسبز آن، از تماشای مناظر وسیع شهر و کوه‌های برفی دوردست در افق لذت خواهید برد

تپه سانتا لوسیا

در واقع تمام آنچه اکنون از یک آتشفشان باستانی باقی مانده است، این تپه 629 متری است که حدود پانزده میلیون سال پیش شکل گرفته است. در ابتدا توسط مبلغان به عنوان مکان عبادت استفاده می شد، اما بعداً دو قلعه را در خود جای داد و پدرو د والدیویا در سال 1541 تأسیس سانتیاگو را در آنجا اعلام کرد. امروزه، پلکان‌های سنگی با فواره‌ها و تراس‌های زیبا از کنار تپه شیب‌دار به سمت منظره خیره‌کننده در بالای آن می‌روند. علاوه بر مجسمه فاتح معروف و اولین فرماندار سلطنتی شیلی، یک آرامگاه قدیمی جذاب نیز در کنار فواره نپتون وجود دارد.

بازار مرکزی Mercado Central

در بازار Mercado Central غذاهای متنوعی یافت می‌شود، اما خوردن و امتحان غذاهای دریایی، دلیل اصلی رفتن شما به آنجا است. در اینجا، انواع غذاهای دریایی تازه از خط ساحل طولانی شیلی را خواهید یافت؛ ماهی، صدف و  بسیاری دیگر. اگر خوردن غذاهای دریایی را به خربد و گشت‌وگذار در بازار ترجیح می‌دهید، باید بدانید که در بازار رستوران‌های زیادی دارد. مرکادو سنترال نقطه عطفی در سانتیاگو است که از سال 1872 شروع به کار کرده است.

خانه پابلو نرودا

پابلو نرودا، شاعر مشهور شیلیایی و برنده جایزه نوبل ادبیات، سه خانه داشت که لاچسکونا یکی از آن‌هاست؛ بقیه در والپارایسو و ایسلا نگرا هستند. نرودا شخصیت عجیبی داشت که در این خانه منعکس شده است. حتی نام La Chascona از موهای قرمز مجعد آشفته معشوقه‌اش می‌آید. این خانه به شکل کشتی است و یک جاذبه گردشگری قوی برای گردشگرانی است که برای دیدن آشپزخانه آن که شبیه کابین کشتی است و اتاق نشیمن که فانوس دریایی را در بر می‌گیرد، می‌آیند. (نرودا عاشق دریا بود.) همچنین یک باغ افسانه‌ای در پشت وجود دارد 

خانه پابلو نرودا

 محله بلاویستا

Barrio Bellavista  جایی است که همیشه پرهیاهو و شلوغ است. این محله سانتیاگو، محله بی‌نظیر شهر است،. اینجا جایی است که هنرمندان و روشنفکران در آن زندگی، کار و بازی می‌کنند. مشهورترین ساکن این شهر پابلو نرودا بود و هنوز هم هست که خانه‌اش، لا چاسکونا، یکی از برترین جاذبه‌های سانتیاگو محسوب می‌شود. این مکان با رستوران‌ها، بوتیک‌های شیک و گالری‌های آوانگارد، شیک‌ترین مکان شهر است.

می‌توانید شب‌هنگام خاموشی در یکی از دیسکوهای متعدد آن برقصید. خانه‌های قدیمی رنگارنگ در خیابان‌های درختکاری شده باریو به وفور دیده می‌شود. عصرهای آخر هفته دارای بازار صنایع دستی است که آثار هنری ساخته شده از لاجورد برای خرید طرفداران خاص خود را دارد.

کلیسای جامع متروپولیتن سانتیاگو

بیشتر کلیساهای قدیمی سانتیاگو در اثر زلزله ویران شدند، اما کلیسای جامع متروپولیتن سانتیاگو برای بیش از 260 سال در میدان آرماس ایستادگی کرده است. ساخت و ساز اولین بار در سال 1748 آغاز شد و از آن زمان کلیسای جامع بر میدان تسلط داشته است. کلیسای جامع نئوکلاسیک سنگی یکی از بهترین نمونه‌های معماری مذهبی در آمریکای جنوبی محسوب می‌شود

کلیسای جامع متروپولیتن سانتیاگو

یکی از برج‌ها، بقایای اولین کاردینال شیلی را در خود جای داده است. درهای داخلی چوبی کلیسای جامع در حدود سال 1765 تراشیده شده است. داخل محراب آن تزئینات غنی و همچنین موزه هنر مقدس را خواهید دید. شبستان‌های عظیم و تزئین شده برای بازدید لذت‌بخش است.

 تپه سان کریستوبال

برای دیدن بهترین مناظر قابل تصور از سانتیاگو، حتما به بالای تپه سرو سان کریستوبال در سمت شمالی شهر بروید. در حالی که این تپه به حق به خاطر چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌اش شهرت دارد، همچنین خانه باغ‌وحش ملی شیلی، باغ دوستی ژاپنی و بسیاری موارد دیگر نیز است. این بنای دیدنی رفیع که بر فراز منطقه باریو بلاویستا قرار دارد، با فونیکولارهای خوش‌منظره و تله‌کابین‌هایی که شما را به سمت قله خود می‌برند، 880 متر ارتفاع دارد. علاوه بر تماشای مناظر شگفت‌انگیز رشته‌کوه آند، می‌توانید از مجسمه خیره‌کننده مریم باکره عکس بگیرید و از پناهگاه کوچک مجاور آن دیدن کنید.

این تپه دوست‌داشتنی همچنین پارک عظیم متروپولیتن را در برمی‌گیرد که دارای مسیرهای طبیعت دوست‌داشتنی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوهستان است. با باغ‌های گیاه‌شناسی مملو از گل در کنار بازدید از حیوانات هیجان‌انگیز، جای تعجب نیست که Cerro یکی از اصلی‌ترین نقاط پایتخت برای گردشگری مردم محلی و گردشگران است.