تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

چکیده : جذابیت‌های گردشگری، آب و هوای تسخیر کننده، بناهای تاریخی، مراکز خرید و غذاهای متنوع؛ این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل کرده است.

استانبول یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای توریستی دنیا است که سالانه توریست‌های بی‌شماری را در چهار فصل سال به خود جذب می‌کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

استانبول از آن دسته شهرهایی است که برای هر گردشگری جذابیت و تازگی دارد، چه برای آنهایی که اولین بار از آن دیدن می‌کنند و چه آن‌هایی که همیشه انتخاب اول سفرشان،استانبول است.

جذابیت‌های گردشگری، آب و هوای تسخیر کننده، بناهای تاریخی، مراکز خرید و غذاهای متنوع؛ این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور ترکیه تبدیل کرده است.

جاذبه‌های گردشگری استانبول

یکی از دلایل سفر به استانبول، دارا بودن جاذبه‌های گردشگری در دسته‌بندی‌های متنوع است. مراکز تفریحی، اماکن تاریخی، جزایر دیدنی و طبیعت بی‌نظیر انگیزه سفر به این شهر زیباست. استانبول بیش از 200 جاذبه گردشگری را در خود جای داده و هرساله در تلاش است تا با ایجاد امکانات بیشتر و خدمات بهتر به مسافران، جذب توریست و کسب درآمد از این راه را برای کشورش افزایش دهد.

مراکز تفریحی

یکی از مراکز تفریحی استانبول پارک آبی کلاب دلفین در منطقه باغچه شهیر است که بیشترین استقبال از آن در فصل‌های بهار و تابستان است. بازی‌های متنوع آبی و نمایش بازی با دلفین‌ها از جذابیت‌های این پارک می‌باشد.

پارک آبی دلفین استانبول

پارک ژوراسیک یا ژوراسیک لند، به بزرگترین پارک ژوراسیک اروپا شهرت یافته و در مساحتی بالغ بر 10.000 متر مربع بنا شده است. این پارک یکی از جذابیت‌های گردشگری برای کودکان و همچنین بزرگسالان محسوب می‌شود. سینما 4 بعدی و 6 بعدی، موزه استخوانهای کشف شده از بقایای دایناسورها و فروشگاهی برای خرید کتاب و فیلمهای آموزشی در مورد دنیای شگفت‌انگیز دایناسورها، از جمله خدمات این مکان تفریحی است.

شهربازی سرپوشیده موی پارک در مرکز خرید مال اف، یکی دیگر از مراکز تفریحی استانبول است.

بزرگترین آکواریوم جهان یعنی آکواریوم فلوریا، در ساعت‌های حضورتا در این آکواریوم با نورپردازی و معماری بی‌نظیر و دارا بودن گونه‌های مختلف زیستی، دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را لمس خواهید کرد. غواصی، غذا دادن به ماهی‌ها و تجربه لذت نوش جان کردن غذا کنار آبزیان زیبا، لذت این مکان را چندین برابر کرده است.

شهربازی استانبول یا ویالند برای ساعت‌ها تخلیه هیجان با قطار سریع‌السیر، سافاری، باغ وحش، رفتینگ رودخانه وحشی، تونل وحشت و ترن هوایی یک انتخاب بی‌نظیر برای بالا بردن سطح آدرنالین در سفر به استانبول است.

جاذبه‌های طبیعی

جنگل بلگراد طبیعتی بی‌نظیر، با درختان سبز و سر به فلک کشیده ی بلوط، یک روز  فراموش نشدنی در استانبول برایتان به جا می‌گذارد. این جنگل در 15 کیلومتری شمال غربی استانبول واقع شده است.

جزایر پرنس یکی زیباترین جاذبه‌های طبیعی استانبول به شمار می‌رود. این جزایر نه‌گانه در دریای مرمره، یکی دیگر از زیبایی‌های شهر استانبول است. از این نه جزیره، 4 جزیره قابلیت ورود و بازدید دارند. با یک مسافت یک ساعته، همراه کشتی‌های مسافربری، می‌توانید از این جزایر بکر و کم جمعیت دیدن کنید و روز خود را با گشت و گذار در محیطی بی‌نظیر  سپری کنید. یکی از قوانین بسیار مثبت برای این جزایر، ممنوعیت ورود هرگونه خودرو و وسیله نقلیه سوختی است و همین امر باعث شده است این جزایر زیبا، از آب و هوای بسیار پاک و سالمی برخوردار باشند. در این جزایر می‌توانید برای تردد از کالسکه و دوچرخه استفاده کنید.

سواحل شیله در شمال شهر و 65 کیلومتری قسمت آسیایی استانبول قرار دارد. این سواحل و دهکده شیله، یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در فصول گرم سال است. وجود بزرگترین برج فانوس استانبول، رستوران‌‌هایی با غذاهای اصیل ترکی و دریایی، شنا کردن در دریای سیاه و خرید از این دهکده کوچک و با قدمت، تکمیل کننده سفر شما به استانبول خواهد بود.

بناهای تاریخی و مساجد

از آنجایی که استانبول شهری با قدمت چندین هزارساله است، به داشتن بناهای تاریخی و مساجدی با معماری‌های بی‌نظیر، شهرت دارد.

مساجد ایاصوفیه، سلطان احمد یا مسجد آبی، رستم پاشا، اورتاکوی، کلیچ علی پاشا، سلطان فاتح، ایوب سلطان و مسجد سلیمانیه از برترین و زیباترین مساجد کشورهای مسلمان‌نشین به شمار می‌روند که زیبایی تسخیر کننده و هنر معماری بکار رفته در ساخت این بناها، سالیانه هزاران توریست مسلمان و غیر مسلمان را به خود جذب می‌کند.

مسجد ایاصوفیه

از دیگر مکان‌های مذهبی و زیبای استانبول نیز می‌توان به کلیسای بلغاری سنت استفان و کلیسای چورا هم اشاره کرد.

یکی از مهمترین بناهای تاریخی استانبول، برج گالاتا با قدمت هفتصد ساله است که یکی از نمادهای استانبول بشمار می‌رود. این برج با اینکه دستخوش تغییرات آب و هوایی و کاربری بسیاری بوده، اما همچنان استوار و زیبا به جای مانده است و برای توریست‌ها چذابیت‌های بی‌شماری دارد.

کاخ توپکاپی در دوران امپراطوری عثمانی و توسط سلطان محمد دوم بنا شد. این کاخ نشان دهنده اوج عظمت و قدرت عثمانی است. برای دیدن این کاخ حداقل 3 الی 4 ساعت زمان بگذارید و از شکوه آن لذت ببرید.

دلما باغچه، کاخی که شکوه و زیبایی‌اش با هدایای تزار روسیه و ملکه انگلستان دو چندان شده. در سقف این کاخ 14 تن طلا به کار رفته و دارای 285 اتاق، 44 تالار و 68 سرویس بهداشتی است. این کاخ زندگی‌های پرفراز و نشیب 6 پادشاه آخر عثمانی را به خود دیده است و جالب است بدانید که آتاتورک، رهبر محبوب ترک‌ها هم روزهای آخر زندگی خود را در این کاخ گذارند و سرانجام در یکی از اتاق‌‌های دلما باغچه با دنیا وداع کرد.

برج دختر در منطقه اسکودار و در تنگه بسفر؛ قسمت آسیایی استانبول واقع شده است. این برج قدمتی 1000 ساله دارد و در زمان امپراطوری روم باستان بنا شده است. برج دختر یا برج مایدن، ابتدا 9 متره بوده و رفته رفته با گذشت هر دوره‌ بر ارتفاع آن افزوده شده تا امروز که این برج ارتفاعی 23 متری دارد و محلی زیبا برای تماشای توریست‌ها و گذراندن وقت شهروندان ترکیه شده است. تماشای این بنای تاریخی مستلزم استفاده از قایق در تنگه بسفر است.

با دیدن تنگه بسفر استانبول، یک تیر و چند نشان بزنید. تنگه بسفر بین دریای سیاه و دریای مرمره واقع شده است و پل بسفر قسمت آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل کرده است. پل شهدای 15 جولای یا همان بسفر، قدمتی 50 ساله دارد و سی و سومین پل معلق طولانی جهان است. شما می‌توانید برای دیدن همزمان یکی از زیباترین غروب‌های خورشید و لذت بردن از آبی، همراه کشتی به تنگه بسفر بروید و نگاهی هم به کاخ‌های اطراف بیاندازید.

از دیگر بناهای تاریخی و مکان‌های دیدنی استانبول که هر کدامشان ارزش چندبار دیدن را دارند، می‌توان به آب انبار باسیلیکا، حمام خرم سلطان، قلعه یدیکوله، کاخ بیلربیی، دیوار قسطنطنیه، قصر اهلامور، قلعه روملی حصاری، قصر مسلک، قصر آینالیکاواک، کوشک مالتا، کاخ کوچوکسو، کاخ چراغان

موزه ها

ترکیه هم مانند بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه، هنرپرور است و مردمانی هنردوست دارد. از این رو در استانبول که یکی از شهرهای پربازدید و توریست محور این کشور محسوب می‌شود، موزه‌های متنوعی برای بازدید عموم وجود دارد که دیدن هر یک از آنها می‌تواند تکمیل کننده سفر شما به این شهر زیبا باشد.

موزه شکلات: در این موزه بناهای معروف و چهره افراد مشهور در تاریخ ترکیه، با استفاده شکلات ساخته شده است.

موزه رحمی کوچ: اگر از علاقه‌مندان و طرفداران ماشین و موتورسیکلت هستین، دیدن این موزه را فراموش نکنید.

موزه اسباب بازی: این موزه بر خلاف اسمش، تنها مخاطبان کودک را در برنمی‌گیرد و شما با رفتن به این موزه، فارغ از هر سن و سالی، دنیای زیبای اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌های نوستالژی را از نزدیک لمس خواهید کرد.

موزه ملی نقاشی: علاقه‌مندان به هنر، مخصوصا هنر نقاشی و مجسمه‌سازی هرگز دیدن این موزه استانبول را فراموش نخواهند کرد. نقاشی‌های این موزه شامل آثار هنرمندان ترک و هنرمندان بین‌الملل قرن نوزدهم است.

موزه کورا یا کارییه: در این موزه زندگی حضرت عیسی و حضرت مریم به وسیله موزائیک‌هایی زیبا به تصویر کشیده شده است و یک رمان گرافیکی و تصویری را به وجود آورده است.

از دیگر موزه‌های پرطرفدار و پربازدید استانبول هم می‌توان به موزه ماین اورال آتامان و موزه معصومیت نیز اشاره کرد.

خیابان ها و محله های معروف

منطقه بشیکتاش یکی از مناطق معروف و  لوکس استانبول به‌شمار می‌رود که محله ببک هم در این منطقه واقع شده است. این محله با وجود قدمت دیرینه‌ای که دارد، در حال حاضر هم یکی از محله‌های شیک و گران استانبول محسوب می‌شود. این منطقه به گردش‌های شبانه معروف است و بهترین رستوران‌های شهر استانبول در این محله، به خصوص در خیابان اتیلر افتتاح شده‌اند. از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به رستوران نصرت، رستوران آیلند و رستوران بوراک اشاره کرد.

رستوران آیلند در استانبول

میدان تکسیم از معروف‌ترین و پررفت‌و‌آمدترین میدان‌های شهر استانبول و نماد جمهوریت مدرن این کشور است. این میدان به یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر، یعنی خیابان استقلال می‌رسد که عاشقان خرید و کافه‌گردی و امتحان مزه‌های جدید، نباید از دیدن این خیابان غافل شوند.

خیابان بغداد همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده است، که خیابان بغداد جزو یکی از خیابان‌های لوکس و معروف قسمت آسیایی استانبول می‌باشد. این خیابان قدمتی 400 ساله دارد که پر شده از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های دنج و زیبا و به محلی برای گذران وقت توریست‌ها بدل شده است.

پارک های معروف

اگر اهل گشت و گذار در طبیعت و پیک‌نیک کردن با خانواده و دوستان هستید و این موقعیت را حتی در سفر هم از دست نمی‌دهید، پس از دیدن پارک‌‌های زیبا و پر گل و گیاه استانبول غافل نشوید. در اینجا به چندین پارک محبوب استانبول اشاره می‌کنیم. پارک ساحلی مال تپه، اسنو پارک یا پارک برفی ، پارک جنگلی آتاتورک، پارک گلخانه ، پارک فنرباغچه، پارک امیرگان، پارک ساحلی مودا

در پارک مینیاتورک می‌توانید تمام اماکن معروف و زیبای استانبول را در مقیاس کوچک و از زوایای مختلف تماشا کنید.

رفتن به اسنو پارک در استانبول، فرصت گذراندن یک روز سرد و برفی را برای شما فراهم می‌کند. انواع تفریحات و دیدنی‌های زیبا که به نوعی با برف سر و کار دارند، در آنجا یافت می‌شود.

بازارها و مراکز خرید معروف

به جرات می‌توان گفت یکی از مهمترین دلایل سفر به استانبول، لذت خرید کردن و گشتن در بازارهای معروف و محبوب این شهر است. بازارهایی با بافت قدیمی مانند بازار بزرگ استانبول، بازار بشیکتاش و یا بازار ادویه، که از دیدن و خرید کردن در آن‌ها سیر نمی‌شوید و یا مراکز مدرن‌تر و تازه تاسیس که برندهای معروف دنیا را دور هم جمع کرده‌اند و لذت خرید در یک مکان لوکس و کامل را به شما می‌دهند. مانند مرکز خرید وادی استانبول، مرکز خرید ساپ پیره، مرکز خرید ترامپ تاورز، اوت لت اپتیموم، مرکز خرید پالادیوم و مرکز خرید زورلو و … .

سخن آخر

در این مطلب هدف تنها معرفی جاذبه های گردشگری استانبول با توضیحات کوتاه بود تا زمانی که تصمیم به سفر به استانبول دارید به عنوان یک راهنمای اولیه از آن استفاده کنید و بتوانید با برنامه‌ریزی بهتری از استانبول دیدن کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.