تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قلعه های فرانسه یکی از دیدنی های زیبای این کشور محسوب می‌شود.  در این مقاله می‌خواهیم شما را با بخشی از معماری فرانسه آشنا کنیم که با آشنا شدن با آن می‌توانید همزمان با بخشی از فرهنگ و تاریخ این کشور آشنا شوید. پس با ما در هم اقلیم همراه شوید.

فرانسه و زیبایی های آن

فرانسه، کشوری زیبا با تاریخ بلند، مهد جنبش‌های هنری و ادبی، پیشتاز در زمینه فرهنگ است. شاید بتوان گفت یکی از اهداف مهم گردشگران بازدید از این کشور زیباست. طبیعت زیبا، معماری غنی، فرهنگ پربار و آزادی در فرانسه قسمت کوچکی از دلایلی است که این کشور را به یکی از مقاصد مهم گردشگری در کل دنیا تبدیل کرده است.  با هم اقلیم همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

قلعه های فرانسه

قلعه‌ها و کاخ‌های فرانسه بخش مهمی از معماری فرانسه را تشکیل می‌دهند بیشتر این قلعه‌ها در زمان قرون وسطی یا دوره رنسانس ساخته شده‌اند، اگرچه قلعه‌هایی وجود دارند که نمایانگر همه دوران‌ها و سبک‌ها هستند. بسیاری از دیدنی‌ترین قلعه‌های فرانسه در مناطق زیبای لوآر، آلزاس و اکسیتانیا  هستند. فرانسیس اول فرانسه یکی از پیشتازان اصلی ساخت قلعه-کاخ‌هایی است که فرانسه به آن شهرت دارد. بنابراین در اینجا به سراغ 5 تا از قلعه‌های معروف فرانسوی می‌رویم.

قلعه های فرانسه

در سفر به فرانسه مقاصد دیگری هست که می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.

قلعه چمبورد، معروف‌ترین قلعه در لوآر

اگر بخواهیم 10 تا از قلعه‌ های فرانسه را نام ببریم بدون شک قلعه چمبورد در منطقه لوار را نمی‌توان نادیده گرفت. از میان تمام قلعه‌هایی که در این منطقه یافت می‌شوند، یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های آن، قلعه چمبورد است. تعداد زیادی از هنرمندان مهم رنسانس در ساخت آن شرکت کردند.

قلعه چمبورد

این ایده زاییده فکر پادشاه فرانسیس اول بود. یکی از مشهورترین این هنرمندان بدون شک لئوناردو داوینچی بود که طبق گفته‌ها طراح پلکان مارپیچ دوگانه چمبورد بود. ساخت قلعه به سال 1519 باز می‌گردد، اما این پروژه تا زمان مرگ فرانسیس اول در 1547 پایان نیافت و بعد از آن این قلعه نیمه کاره رها شد. در داخل قلعه، آپارتمان‌های لویی چهاردهم، پادشاه افسانه‌ای خورشید، کلیسای سلطنتی و البته باغ‌های زیبای آن به سبک فرانسوی فضاهایی است که ارزش بازدید دارند.

قلعه شنون سو فرانسه

یکی دیگر از قلعه‌هایی که در منطقه لوآر قرار دارد قلعه شنون سو است. این بنا که به خاطر طاق‌هایی که بر روی رودخانه شِر کشیده شده است، معروف است. نام دیگر این بنا قلعه بانوان است. دلیل؟ تاریخ پر فراز و نشیب این مجموعه و تقدیم این بنا از طرف شاهان در دوران‌های مختلف به همسران و معشوقه‎‌های خود دلیل این نامگذاری بوده است.

قلعه های فرانسه

البته اکثر ساکنین این بنا که زنان بوده‌اند سپاسگزاری خود را نسبت به سکونت در این مجموعه با بازسازی و الحاق کردن بخش‌های مختلف به این کاخ به جا آوردند. چهره‌های برجسته‌ای مانند لوئیز دو لورن، کاترین دو مدیچی یا دایانا دو پواتیه در این مجموعه زندگی و خدمات ارزنده‌ای به این قلعه ارائه کرده‌اند. سبک ساخت قلعه شنون سو از سبک‌های معماری گوتیک و رنسانس پیروی می‌کند.

اگر به شناخت قلعه‌های بیشتر علاقه دارید در لینک‌های زیر قلعه‌های جذاب دیگری را به شما معرفی می‌کنیم

قلعه آنژه فرانسه

این قلعه در شهر آنژه فرانسه واقع است. ساخت این قلعه به حدود 1100 سال پیش باز می‌گردد و مرکز دفاعی این شهر تلقی می‌شده. این قلعه در طول تاریخ ساخت و پس از آن، دست خوش تغییرات متعدد حاصل تصمیم ساکنین خود بوده است.

آنژه فرانسه

باغ آرایی سبک زیبای فرانسوی و برج و باروی اطراف این قلعه، پرده منقش به طرح آخرالزمان، یک کتاب مصور قرون وسطایی واقعی که در سال 1375 توسط دوک لوئیس اول سفارش داده شد، گنجینه‌ای بی‌نظیر در جهان را ساخته که سالانه بازدیدکنندگان متعددی را به سوی خود مطلبد.

قلعه دوک‌های بریتانیایی در نانت

این قلعه نیز در منطقه لوآر ساخته شده است. قلعه با قدمت  800 ساله در شهر نانت فرانسه است. در اطراف برج و باروی این قلعه خندقی از آب مشاهده می‌شود که در گذشته برای جلوگیری از حمله‌های احتمالی حفر شده بود و امروزه زیبایی بیرونی این قلعه را دو چندان می‌کند.

قلعه نانت

این قلعه کلید درک گذشته فرانسه است، زیرا نمایشگاه دائمی موزه تاریخ نانت را نیز در خود جای داده است. درون دژ این قلعه 7 بنای مختلف خواهید دید. اسم این 7 بنا عبارتند از: خانه‌ی بزرگ، ساختمان بزرگ دولت، ساختمان کوچک دولت، گلدن کراون تاور، لوهارناشمان، لو ویه دانژان و موزه تاریخ مدنی.

قلعه آزای لوقیدو

واقع در جزیره‌ای در رودخانه ایندر در زمان سلطنت فرانسیس اول ساخته شد. ترکیبی ظریف از سنت‌های فرانسوی و دکوراسیون نوآورانه ایتالیایی، نمادی از هنر جدید ساختمان سازی در منطقه لوآر است. این قلعه در قرن شانزدهم ساخته شده و یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های معماری رنسانس فرانسه در نظر گرفته می‌شود. در حالی که هر دو بال ساختمان در سال‌های اولیه قرن شانزدهم ساخته شدند، قلعه شکل نهایی خود را در قرن نوزدهم به خود گرفت. از این نظر، آزای لوقیدو  را می‌توان هم به عنوان نمونه بی‌بدیلی از دوران رنسانس و هم به عنوان نمونه‌ای که نماینده ذوق قرن نوزدهم برای هنر رنسانس است، معرفی کرد.