تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

محله اورتاکوی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم درباره محله اورتاکوی استانبول خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با این منطقه محبوب و زیبا در استانبول در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی، که جذابیت آن باعث جذب توریست های زیادی شده است. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. محله های زیبای بسیاری در استانبول هستند که محله اورتاکوی استانبول یکی از محله های محبوب و توریستی این شهر محسوب می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

محله اورتاکوی (Ortaköy) یکی از معروف ترین محله های استانبول است که در منطقه اروپایی و ساحلی بشیکتاش قرار دارد. محله اورتاکوی در بین دو محله بشیکتاش و ببک قرار دارد. این محله به دلیل قرار گیری مسجد اورتاکوی و خانه های قدیمی که بازسازی شده اند مقصد بسیاری از گردشگران بخصوص برای گشت شبانه است. منطقه اورتاکوی در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

شاید با شنیدن نام اورتاکوی اولین چیزی که به ذهن شما بیاید مسجد اورتاکوی استانبول باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد این شهر است. همچنین اسکله اورتاکوی به دلیل قرار گیری مسجد و پل بسفر کنار هم، یکی از بهترین مکانها برای عکاسی است.

درست در کنار این مسجد معروف نیز اسکله ای به همین نام به چشم می خورد که از آن جا می توانید سوار قایق های بزرگ و کوچک شوید، به سایر اسکله های استانبول دسترسی پیدا کنید و یا به گردشی جذاب در بسفر بروید.

1546098769

از این منطقه، چشم اندازی کامل از دریای مرمره را خواهید دید. اورتاکوی از مناطق لوکس و دیدنی به شمار می آید و نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد. کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است، در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد. البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود و تغییر کاربری داده است.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

در حال حاضر این قسمت شهر استانبول بخاطر کافه ها، رستوران ها و کلوب های شبانه اش شهرت زیادی دارد. دو نوع از محبوب ترین غذاهای ترکی که کمپیر (kumpir) و وافل (Waffel) نام دارند از دلایل محبوبیت این مکان برای گردشگران می باشد.

80407f09 4986 4a50 b777 1203a1d64709

کمپیر همان سیب زمینی تنوری شکم پر است که میتواتید مواد داخل کمپیر را خودتان انتخاب کنید. قیمتها همه جا یکی است. فروشنده ها پشت ویترین رنگی یخچال ها ایستاده اند و شما را دعوت به خرید میکنند.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

روزهای پنجشنبه و در خیابان های اطراف مسجد، بازار صنایع دستی برقرار می باشد. این بازارچه های توریستی کوچک که در خیاباهای این منطقه دیده میشود صنایع دستی و هنرهای ترک را به فروش می رسانند. میدان اورتاکوی هم یکی از جاذبه های این محله می باشد که در نزدیکی بسفر قرار دارد.

Eagle statue in Besiktas neighborhood square 2a93de33ab77

گردشگرانی که به استانبول، شهر همیشه بیدار سفر می کنند و مایلند که تفریحات شبانه این شهر را تجربه کنند بیش از هر جای دیگری، اورتاکوی را انتخاب می کنند. دلیل این انتخاب، کلوب های متعدد و معروف این منطقه است که محل رفت و آمد خواننده ها و هنرپیشگان ترک نیز می باشد. برای رفتن به این کلوب ها حتما باید رزرو قبلی داشته باشید. در ضمن برخی از این کلوب ها ورودی های سنگینی (تا حدود 400 لیر) دارند.

محله اورتاکوی استانبول
محله اورتاکوی استانبول

جاذبه های گردشگری نزدیک

  • منطقه ببک (Bebek 20 دقیقه با اتوبوس های 25E ,40T ,42T ,22RE ,22
  • اسکله و میدان بشیکتاش؛ 20 دقیقه با اتوبوس های 25E ,40T ,42T ,22RE ,22

دسترسی

اگر در میدان تکسیم هستید، سوار اتوبوس های 40 ,40T ,42T شده و بعد از حدود نیم ساعت در ایستگاه Ortaköy پیاده شوید. و اگر در آکسارای، لاللی، منطقه تاریخی سلطان احمد و یا امینونو هستید ابتدا سوار ترم Tram T1 شوید و در ایستگاه کاباتاش (Kabataş) پیاده شوید و از آنجا توسط اتوبوس های شماره 22 ,22RE ,25E به اورتاکوی بروید.

7fb254a5 c11c 4a47 ae12 5e267b2dec45

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: