تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

گاچینا مرکز اداری ناحیه گچینسکی در استان لنینگراد روسیه است. این شهر در 45 کیلومتری جنوب غرب سن‌پترزبورگ، در امتداد بزرگراه E95 قرار دارد. گاچینا، در حال حاضر بزرگترین شهر در لنینگراد بوده و به عنوان محل کاخ بزرگ گاچینا، یکی از اقامتگاه‌های اصلی خانواده امپراتوری روسیه در قرن 18 و 19، شناخته می‌شود. کاخ و پارک گاچینا، داستان‌های بسیار زیادی در رابطه با زمان امپراتوری روسیه، شکل‌گیری و توسعه شهر گاچینا، فعالیت‌های مورد علاقه هر یک از امپراتورها و خانواده آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. همچنین در این کاخ و پارک، جشنواره‌های سالانه نور و موسیقی برگزار شده که جزو برجسته‌ترین بخش‌های تاریخی در قالبی مدرن به شمار می‌روند. امروزه مرکز تاریخی و کاخ گاچینا بخشی از سایت میراث جهانی یونسکو به حساب می‌آید.ادامه این مقاله جذاب را از مجله گردشگری هم اقلیم از دست ندهید.

معرفی کاخ گاچینا

شهر سن پترزبورگ یکی از شهرهای بسیار قدیمی روسیه است. اطراف این شهر نسبت به مرکز شهر، قدیمی‌تر بوده و کاخ‌ها و عمارت‌های قدیمی در آن یافت می‌شود. در سال ۱۴۹۹، گاچینا فقط یک روستای کوچک بوده و تنها ساکنان آن، مردمی از نووگورود بودند. بعد از مدتی، این روستا توسط سوئد اشغال شد. در سال ۱۷۲۱، بعد از جنگی که میان روسیه و سوئد اتفاق افتاد، گاچینا دوباره به روسیه پیوست و به یکی از شهرک‌های روس تبدیل شد‌. در قرن نوزدهم، این شهرک، به شهر تبدیل شده و بعد از انقلاب اکتبر نیز در کاخ گاچینا، یک موزه افتتاح گردید. در حال حاضر شهر گاچینا، نه تنها به علت کاخ بسیار زیبا، بلکه برای پارک رمانتیک و قصر کوچک آن، بسیار معروف بوده و ارزش بازدید دارد. کاخ و پارک گاچینا امروزه به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی و مشهور سن‌پترزبورگ شناخته می‌شوند.

اجاره روزانه خانه در تهران

این کاخ در حال حاضر تنها قلعه در سن‌پترزبورگ بوده و از زمان مرگ اورلوف، به محل اقامت پسر کاترین دوم تبدیل شد. کاخ گاچینا به عنوان یک قلعه شکار محبوب، خانه چندین نسل از خانواده‌های تزار بوده و در حال حاضر به یک موزه زیبا و دیدنی تبدیل شده است. این کاخ بزرگ در طول تاریخ طولانی خود، نقش‌های بسیاری ایفا کرده که هر کدام آثاری داشته‌اند. امروزه بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا با ۳ قرن تاریخ این کاخ آشنا شوند.

کاخ و پارک گاچینا در سن‌پترزبورگ روسیه

تاریخچه کاخ و پارک گاچینا

در سال ۱۷۶۵، شاهزاده اورلوف عمارت گاچینا را در دست گرفته و طراحی کاخ از سال ۱۷۶۶ شروع شد و در حدود ۱۵ سال ادامه یافت. در سال ۱۷۸۱، طراحی سبک کلاسیک کاخ، به اتمام رسید. این طراحی اصلی توسط معمار برجسته ایتالیایی، رینالدی انجام گرفت که بعدها طراحی کاخ در طی قرن ۱۹ تغییر یافت.  در طی سال‌های ۱۸۴۵ تا ۱۸۶۰ نیز تغییراتی توسط رومن کوزمین برای بازسازی کاخ انجام گرفت.

بعد از به سلطنت رسیدن پسر کاترین دوم، پل اول، اقامتگاه امپراتوری به کاخ و پارک گاچینا منتقل شده و دو تن دیگر از معماران ایتالیایی شروع به بازسازی کاخ به سبک اروپایی کردند. در اواخر قرن هجدهم، وینچز و برنا برای گسترش کاخ گاچینا، معماری آن را تا حدودی تغییر دادند. به لطف این افراد، باغ‌های منظمی در قلمرو ایجاد کردند. همچنین دکوراسیون برخی از سالن‌های تشریفات و مهمانی تغییر کرده و یک زمین برای تمرین ارتش گاچینا که سرگرمی مورد علاقه امپراتور بود، مجهز شد. در زمان سلطنت پل اول، این کاخ محل برگزاری رقص‌های بی‌پایان، شام‌های دولتی، جشن‌های بالماسکه و نمایش‌ها بود.

تاریخچه کاخ و پارک گاچینا

ادامه تاریخچه کاخ گاچینا

بیوه امپراتور، این کاخ را برای پسرش نیکولاس به ارث گذاشت. او به عنوان یک امپراتور، به طور همیشگی در کاخ نبود و تنها برای شکار و یا ملاقات با اشراف‌زادگان در کاخ و پارک گاچینا ظاهر می‌شد. برخلاف نیکلاس، نوه بزرگ او، الکساندر سوم، صمیمانه این کاخ و منطقه را دوست داشته و بعد از گرفتن تاج و تخت امپراتوری، به همراه خانواده خود به گاچینا نقل مکان کرد. بعد از پایان یافتن دوران امپراتوری الکساندر سوم، امپراتور بعدی نیز به جز روزهای شکار، به سختی در گاچینا رفت و آمد داشت.

در طی سال‌های جنگ بزرگ میهنی، قسمت‌های زیادی از کاخ گاچینا و دیگر آثار باستانی و دیدنی این شهر، مورد آسیب قرار گرفتند ولی بعد از پایان جنگ، این قسمت‌ها بازسازی شده و در حال حاضر گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. یکی از بقایای اصلی طراحی رینالدی که در کاخ گاچینا به جا مانده است، غارهای مصنوعی در انتهای راهروی کاخ است. به طور کلی، خسارات وارده به کاخ در حدود ۳/۷ میلیارد روبل برآورد شده و بیش از ۳۸ هزار آثار موجود در موزه از بین رفتند. مرمت و بازسازی کاخ بعد از جنگ و در سال ۱۹۷۶ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

کاخ گاچینا

کاخ گاچینا در طول جنگ جهانی اول

در طول جنگ جهانی اول، بیمارستان‌های بزرگ پزشکی در گاچینا توسط نیکلاس دوم، ملکه ماریا فیودورونا (مادر نیکلاس دوم) و همسرش امپراتور الکساندرا فیودورونا و دخترانش بازدید شده و کاستی‌های آن‌ها رفع گردید. در ماه مارس سال 1917، امپراتوری روسیه با کناره‌گیری نیکلاس دوم بعد از انقلاب فوریه سقوط کرد و از اهمیت گاچینا نیز کاسته شد. زیرا گاچینا در آن زمان به مالکیت دولت موقت روسیه درآمد و به موزه آثار تاریخی تبدیل گردید.

گاچینا در جنگ داخلی روسیه

اندکی بعد از شروع جنگ داخلی روسیه، گاچینا به جنبش سفید وفادار بوده و در 27 اکتبر 1917، رئیس جمهور وقت، الکساندر کرنسکی از کاخ و پارک گاچینا بازدید کرد. در طول سفر کرنسکی به این شهر، درگیری در گاچینا بین گروه‌های گارد سرخ و قزاق شکل گرفت که نیروهای گارد سرخ در این نبرد پیروز شدند. در یک نوامبر اجتماعی در خارج از کاخ گاچینا در میدان اصلی برگزار شد. در این مکان پاول دیبنکو، واحدهای قزاق مستقر در کاخ را تشویق کرد تا تسلیم شده و با مقامات گارد سرخ مخالفت نکنند. کرنسکی نیز در همان شب، گاچینا را ترک کرده و رو بعد شهر توسط سربازان سرخ اشغال شد.

پارک گاچینا، محلی مناسب برای پیاده‌روی

موزه کاخ گاچینا

در ماه می سال 1918، موزه کاخ گاچینا، توسط ارتش سرخ برای توده‌های مردم انقلاب پیروز روسیه، دوباره افتتاح گردید. از سال 1918 تا 1941، کاخ و پارک گاچینا به عنوان یک موزه ملی برای بازدید عموم باز شد. در 14 فوریه 1923، گاچینا به افتخار لئون تروتسکی توسط مقامات جدید شوروی به تروتسک تغییر نام داد ولی بعدها با حضور جوزف استالین در حزب کمونیست جماهیر شوروی، نام گاچینا نیز دوباره تغییر کرد.

موزه کاخ گاچینا

معرفی موزه و طبقات مختلف کاخ گاچینا

در طبقه اول، بازدیدکنندگان می‌توانند تاریخچه کاخ و هرآنچه که درمورد تاریخ بنا است را مشاهده کنند. همچنین شخصیت‌های معروفی که زمانی در کاخ و پارک گاچینا زندگی می‌کردند، معرفی می‌شوند. وسایل شخصی پل اول هنوز در کاخ نگهداری شده و قابل بازدید هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تونلی که برای انتقال کاخ به دریاچه نقره‌ای طراحی شده، عبور کرده و درون این تونل و غارهای مصنوعی، بازتاب صدای خود را بشنوند. به نوعی بازدیدکنندگان می‌توانند با کاخ صحبت کنند.

در طبقه دوم، تالارهایی قرار دارد که امپراتوران در این تالارها با اشراف ملاقات کرده‌، با دوستانشان معاشرت کرده و با خانواده شام می‌خوردند. اتاق‌های جذاب و زیبای این طبقه، نمای کلی از زندگی روزمره ملکه را به نمایش می‌گذارند. یکی از بهترین این اتاق‌ها، اتاق تاج و تخت بوده که امپراتور پل اول در آن با مهم‌ترین مهمانان خود ملاقات می‌کردند.

در نهایت، طبقه سوم جایی است که پسران پل اول و کنستانتین، شب‌های خود را در آن‌جا می‌گذراندند. در زمان الکساندر سوم، این طبقه به کتابخانه امپراتوری تبدیل شد. اکنون این مکان دارای چندین نمایشگاه و یک کلیسای فعال است که آثار هنرمندان بزرگ اروپایی را به نمایش می‌گذارد. این آثار توسط کنت اورلوف و پل اول جمع‌آوری شده‌اند.

نمایی از آبگیر و پارک گاچینا

معرفی باغ و پارک گاچینا

مروارید منطقه لنینگراد و مکان مورد علاقه سلسله تزار، پارک گاچینا و مجموعه کاخ‌های آن است. در این مکان، بازدیدکنندگان می‌توانند با معماری محلی و روسی آشنا شده و از مناظر بکر و بسیار زیبای منطقه لذت ببرند. بخش جدایی‌ناپذیر مجموعه کاخ و پارک گاچینا، غرفه ونوس است. این غرفه در جزیره لاو قرار داشته و به عنوان یک میعادگاه عاشقانه مخفی شناخته می‌شود. غرفه ونوس نیز توسط وینچنز و برنا به دستور شاهزاده پیتر پتروویچ ساخته شد و طراحی آن الهام گرفته از قلعه شانتیلی در فرانسه است. ساختمان آن در ساحل سفید قرار داشته و تمامی دیوارها با پانل‌های بسیار زیبا و نقاشی‌های تکنیک گریسای تزئین شده‌اند.

از زمان‌های قدیم، گاچینا محلی برای آرامش یافتن بوده است. فضای سبز و حوضچه‌های فراوان، ظاهر پارک را بسیار منحصر به فرد کرده و چشم‌انداز زیبایی را برای پارک به ارمغان آورده‌اند. با توجه به تعداد زیاد آبگیرها و رودخانه‌های طبیعی، قایق سواری یکی از تفریحات مورد علاقه ساکنین محلی و گردشگران است.

مساحت پارک گاچینا در حدود ۱۳۴ هکتار بوده و در ساخت آن از انواع درختان و درخچه‌ها استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های پارک گاچینا باید به فراوانی پرندگان آب شیرین و برکه‌ای پر از ماهی کپور اشاره کرد. در ماه‌های می تا ژوئن، پرندگانی را می‌توان مشاهده کرد که بر روی آب لانه کرده‌اند. بازدید از این منطقه در این زمان برای دوستداران طبیعت و جانوران، بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود.