تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک جنگلی گیسوم

در شمال کشور جنگل ها و پارک های جنگلی زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها خصوصیات و جذابیت های خاص خود را برای جذب گردشگران در اختیار دارند.تمامی جنگل های شمال کشور در دامنه های رشته کوه البرز و دور از سواحل قرار داند.اما تعداد کمی هم جنگل وجود دارد که در فاصله کمی از درا قرار دارند.یکی از این موارد پارک جنگلی گیسوم است.با هم اقلیم همراه باشید.

آشنایی با پارک جنگلی گیسوم

شمال کشور عزیزمان ایران پر است از جاذبه های طبیعی و مناظر شگفت انگیز که یکی از این دیدنی ها پارک جنگلی گیسوم است.فرض کنید در جاده ای هستید که دو طرف آن را جنگل پوشانده و درختان بلند و زیبایی در آن ها پر هستند و در افق این جاده هم موج دریا دیده شود.مطمئن هستم که شما هم مثل من دوست دارید در این جاده رانندگی کنید؛اینطور نیست؟

اجاره روزانه خانه در تهران

این جاده یکی از زیباترین جاده هایی است که در کشور وجود دارد و می توان گفت این منطقه بهشت روی زمین است.جاده ی بسیار زیبا و درختان بلند و سر به فلک کشیده یکی از دلایلی است که گردشگران به این نقطه از استان گیلان سفر می کنند.

گیسوم

تنها جاده ی جنگلی که به دریا می رسد

جنگل های گیسوم که در استان گیلان قرار دارند دارای 80 هکتار مساحت هستند و انبوهی از درختان متنوع و گونه های گیاهی بسیار در این منطقه وجود دارد.به طور کلی حدود 76 گونه گیاهی در این منطقه شناسایی شده است.جنگل ساحلی و دریای گیسوم تالش یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای تفریح و گردشگری است.پیشنهاد می کنیم به همراه خانواده و دوستان خود به این منطقه بروید و لذت ببرید.


حتما بخوانید : روستای لاویج مازندران


جالب است بدانید که نام این جنگل از نام روستایی کوچک در همین منطقه گرفته شده است.جنگل های گیسوم نام روستایی در استان گیلان و از توابع اسالم در تالش سرچشمه می گیرد.این منطقه در 18 کیلومتری جاده ی جنگلی تالش به انزلی واقع شده است.امروزه این روستا و جنگلی که در شمال آن قرار دارد به عنوان پارک جنگلی گیسوم شناخته می شوند.این پارک حدود 15 سال پیش توسط شهرداری تالش به یک مقصد گردشگری جذاب تبدیل شد و گردشگران استقبال زیادی از آن کردند.

پارک جنگلی گیسوم

تفریحات و امکانات پارک جنگلی گیسوم

علاوه بر مناظر بسیاری زیبا و طبیعتی دیدنی ، این جنگل ها امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی هم برای گردشگران در خود جای داده که همین موضوع نیز باعث استقبال بیشتر افراد از این منطقه می شود.

از امکانات رفاهی این منطقه می توان به رستوران های متنوع با ارائه غذاهای شمالی ، آلاچیق های زیاد ، اقامتگاه توریستی و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

پاسگاه پلیس هم در این منطقه وجود دارد و باعث امنیت بیشتر گردشگران در این منطقه می شود.جالب است بدانید که در این جنگل ها امکانات تفریحی هم جهت استفاده مسافرین وجود دارد.از امکانات تفریحی موجود در جنگل های گیسوم می توان به موتور چهار چرخ ، شنا ، جت اسکی ، شاتل ، پاراگلایدر ، قایق سواری و اسب سواری اشاره کرد.

اگر اهل خرید هستید و از آن دسته از افرادی هستید که در سفر خرید های زیادی می کنید در این منطقه و پارک جنگلی گیسوم هم می توانید از بازارچه ای که در آن وجود دارد سوغاتی بخرید و از خرید کردن لذت ببرید.


همچنین بخوانید : جاده اسالم به خلخال


بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی گیسوم

مناطق شمالی ایران همیشه برای سفر مناسب هستند و فصل در این منطقه از کشور معنایی ندارد.اما اگر می خواهید بیشترین استفاده از امکانات جنگل های گیسوم را داشته باشید پیشنهاد می کنیم در نیمه اول سال در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.

جنگل های گیسوم

چگونه به پارک جنگلی گیسوم برویم ؟

آدرس : گیلان ، رشت ، نرسیده به اسالم

برای رفتن به این جنگل های زیبا باید به سمت جاده آستارا بروید.این جاده در فاصله 90 کیلومتری جاده رشت به آستارا و فاصله 15 کیلومتری جنوب تالش قرار دارد.پس از طی کردن 5 کیلومتر در جاده اسالم در سمت راست جاده رودی جنگل گیسوم را خواهید دید.در این جاده پس از طی کردن 3 کیلومتر به جنکل می رسید.