تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کشورهای ویزای شینگن،لیست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

کشورهای ویزای شینگن :: همانطور که می دانید ویزای شینگن یکی از معتبرترین و محبوب ترین ویزاها در سطح دنیاست چراکه با دریافت این ویزا افراد می توانند به 26 کشور اروپایی سفر کنند و از بازدید از این کشورها لذت ببرند.شینگن از 26 منطقه تشکیل شده و به موجب آن کشورهایی که از مرز واحدی برخوردار هستند جهت اجازه ورود به افراد خارجی که قصد ورود به این کشور را دارند به آن ها ویزای شینگن اهدا می کند.سمت دیگر این این موضوع این است که افرادی که در این 26 کشور زندگی می کنند و به عبارتی شهروندان این 26 کشور می توانند به صورت کاملا آزادانه و بدون نیاز به روادید در کشورهای عضو پیمان شینگن رفت و آمد کنند.

مدارک ویزای شینگن

اجاره روزانه خانه در تهران

به زبان ساده تر افزادی که شهروند یکی از این کشورها هستند می تواند بدون نیاز به ویزا به این کشورها سفر کرده و را راحتی به کشور خود بازگردند.افراد دیگری که شهروند این 26 کشور نیستند برای ورود به این کشور ها می بایست ویزای شینگن دریافت کنند تا بتوانند برای مدت مشخص و محدود در این کشور ها رفت و آمد کنند.

در روزهای گذشته مطلبی در مجله گردشگری هم اقلیم منتشر کردیم تحت عنوان ” همه چیز درباره ویزای شینگن “.بنابراین با خواندن این مقاله تمام نکاتی که باید در مورد ویزای شینگن بدانید را متوجه خواهید شد.اما در این مطلب قصد داریم کشورهای ویزای شینگن و در واقع کشورهایی که عضو پیمان شینگن هستند و برای ورود به آن ها باید ویزای شینگن تهیه کنید را به شما معرفی کنیم.


سامانه استعلام ممنوع الخروجی


لیست کشورهای ویزای شینگن

کشورهای پیشرفته و توریستی بسیاری عضو پیمان شینگن هستند که از آن ها می توان به بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، یونان، فنلاند، اتریش، هلند، نروژ، اسپانیا، پرتغال و … اشاره کرد.باید بدانید که برخی از کشورهای مهم مانند انگلستان و ایرلند عضو کشورهای ویزای شینگن نیستند و نکته جالب تر اینکه برخی کشورها مانند نروژ،سوئیس و ایسلند عضو کشورهای ویزای شینگن هستند اما عضو اتحادیه اروپا نیستند.برخی کشورها مانند رومانی،کرواسی و قبرس نیز در حال انجام مراحل مربوطه برای پیوستن به کشورهای ویزای شینگن هستند.

فهرست کامل کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

همانطور که گفتیم در مجموع 26 کشور عضو پیمان شینگن هستند :

  • 22 کشور به صورت کامل عضو این پیمان هستند،
  • چهار کشور نروژ،سوئیس،ایسلند و لیختن اشتاین عضو انجمن تجارت آزاد اروپا هستند و طبق توافق نامه در شرایط خاصی در شینگن عضو هستند.این چهار کشور عضو اتحادیه اروپا نیستند.

همچنین بخوانید : همه چیز درباره عوارض خروج از کشور


  • کشورهای واتیکان،موناکو و سنت ماریو در عین حال که اجازه عبور و مرور در بین این مرزها دارند اما از اعضای این پیمان به حساب نمی آیند.
  • کشورهای جزایر قناری،مادریدا و آزور عضو اتحادیه اروپا نیستند اما در پیمان شینگن حضور دارند و عضو کشورهای ویزای شینگن هستند.
  • و همانطور که گفتیم برخی کشور ها مانند رومانی،کرواسی،قبرس،بلغارستان و ایرلند در پی عضویت در پیمان شینگن هستند.

جدول کشورهای عضو اتحادیه اروپا

کشور سال عضویت کشور سال عضویت
اتریش ۱۹۹۵ یونان ۱۹۸۱
بلژیک ۱۹۵۲ مجارستان ۲۰۰۴
بلغارستان ۲۰۰۷ ایرلند ۱۹۷۳
کرواسی ۲۰۱۳ ایتالیا ۱۹۵۲
قبرس ۲۰۰۴ لتونی ۲۰۰۴
جمهوری چک ۲۰۰۴ لیتوانی ۲۰۰۴
دانمارک ۱۹۷۳ لوکزامبرگ ۱۹۵۲
استونی ۲۰۰۴ مالتا ۲۰۰۴
فنلاند ۱۹۹۵ هلند ۱۹۵۲
فرانسه ۱۹۵۲ لهستان ۲۰۰۴
آلمان ۱۹۵۲ پرتغال ۱۹۸۶
رومانی ۲۰۰۷ اسلوواکی ۲۰۰۴
اسلوونی ۲۰۰۴ اسپانیا ۱۹۸۶
سوئد ۱۹۹۵ بریتانیا ۱۹۷۳

منبع : کجارو

 

مقالات بیشتری بخوانید