تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استان اردبیل به دلیل دارا بودن مناطق طبیعی و تاریخی بسیار زیبا، جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد. در این استان می‌توان به مناطق شگفت‌انگیزی مانند جاده رویایی اسالم به خلخال، دریاچه نئور، دریاچه شور، پل معلق پیرتقی، جنگل فندقلو، پل مشکین شهر، بقعه شیخ صفی، آبگرم‌های سرعین و … سفر کرد. جنگل فندقلو یکی از معروف‌ترین جنگل‌های ایران است که با داشتن دشت گل‌های رنگارنگ، درختان میوه، اسکی یست، تله کابین، آبگرم و… جذابیت خاصی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. در ادامه همراه مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با دشت گل‌ های بابونه فندقلو بیشتر آشنا شوید.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو، که با گویش محلی “مشه” نامیده می‌شود، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است. این جنگل در جنوب شهر نمین واقع شده و به عنوان یکی از مهمترین نقاط دیدنی در این منطقه شناخته می‌شود. محدوده جنگل فندقلو از شرق خانقاه علیا، واقع در مسیر جاده بین شهری نمین-آستارا، آغاز می‌شود و با جهت شمال غربی-جنوب شرقی، در شرق روستای حور به پایان می‌رسد. فاصله این جنگل تا اردبیل ۳۹ کیلومتر، تا آستارا ۶۷ کیلومتر و تا تهران ۶۲۶ کیلومتر است.

اجاره روزانه خانه در تهران

جنگل فندقلو اردبیل

طبیعت جنگل فندقلو

جنگل فندقلو یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و معروف استان اردبیل است. در این جنگل، ۱۹ گونه درختی شناسایی شده‌اند که به ارزش منطقه افزوده‌اند. از جمله این گونه‌ها می‌توان به فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک اشاره کرد. نام این جنگل به دلیل رویش فراوان درخت فندق، بر آن نهاده شده است.

دشت گل بابونه فندوقلو

در منطقه جنگلی فندقلو، پرندگان و حیواناتی نظیر روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای و سمور زندگی می‌کنند. علاوه بر آن، انواعی از پرندگان مانند قرقاول، کبک، عقاب طلایی و چکاوک و همچنین کلاغ ابلق در این جنگل یافت می‌شوند.

در دشت‌های این جنگل، گل‌های زیبا و نادری نیز رشد می‌کنند. یکی از این گل‌ها سوسن چلچراغ است که از زیبایی خاصی برخوردار است و قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد. همچنین، بابونه نیز یکی از گیاهانی است که به‌صورت خودرو در این منطقه و در باغ‌ها و مزارع نزدیک به آن رشد می‌کند. این گیاه یک ساله است، معطر و به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد.

جنگل فندقلو

دشت گل‌ های بابونه فندقلو

وقتی به این دشت و جنگل سرسبز می‌رسیدید، انتخاب محلی برای اسکان و گردش کاری بسیار سخت و مشکل می‌شد، زیرا زیبایی نقطه به نقطه این دشت و جنگل بی‌نظیر است. این منطقه در سال‌های اخیر شهرتی ملی و جهانی به دست آورده است.

دشت گل بابونه فندوقلو

بهار و اوایل تابستان به عنوان فصلی که اوج زیبایی دشت بابونه را به همراه دارد، شناخته می‌شود. هر ساله به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در روزهای 24 و 25 خردادماه، در این منطقه جشنواره‌ای بزرگ به نام “جشنواره گل‌های بابونه” برگزار می‌شود. این وسعت از دشت با تمامی گیاهان و گل‌های آن، تنها دشت زیبای کشور است که در این تاریخ به اوج زیبایی خود می‌رسد.

با گرد هم جمع شدن مردم از گوشه و کنار کشور در این منطقه و استفاده از زیبایی‌های دشت بابونه، همچنین دیگر زیبایی‌های جنگل‌های اطراف در کنار چشمه‌های آب گرم، فستیوالی بزرگ در زمینه طبیعت و گل و گیاه را به وجود می‌آورد. زیبایی‌های این دشت “بابونه” در کنار تنوع گیاهی بسیاری که در جنگل “فندقلو” وجود دارد، همه آنچه که گردشگران از زیبایی می‌خواهند را برای آن‌ها فراهم کرده است.

دشت گل بابونه فندوقلو

دسترسی به دشت گل‌ های بابونه فندقلو

جنگل در ۳۰ کیلومتری اردبیل و ۱۰ کیلومتری شهر نمین قرار دارد. هر چند که راه های زیادی برای رسیدن به این جنگل وجود دارد اما بهترین راهی که مسیری هموار و آسفالته را در اختیارتان می گذارد سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین است در این مسیر اردبیل را به سمت آستارا پیش می گیرید و قبل از اینکه به شهر نمین برید تابلوی جنگل فندقلو را می بینید که شما را به طرف جنگل راهنمایی می کند. راه دیگر رسیدن به این جنگل در جاده اردبیل به تهران از گردنه حیران است که از روستای زیبای گیلده عبور می کند.

جمع بندی

دشت گل های بابونه اردبیل یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصر به فرد در استان اردبیل است. دشت گل های بابونه در فصل بهار به دلیل گسترش گیاه بابونه و مشاهده چشم‌نواز آن، جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.در این دشت، به دلیل وجود تعداد زیادی گونه گیاهی و جانوری، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی، فرصت‌های زیادی برای کوهنوردی، پیاده‌روی و طبیعت‌گردی وجود دارد..