تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

عمارت های قدیمی بوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم عمارت های قدیمی بوشهر را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین عمارت های این شهر در ادامه با ما همراه باشید.

استان بوشهر از استان های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و به دلیل صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت، کشاورزی و نخلداری، از اهمیتی ویژه برخوردار است و پایتخت انرژی ایران لقب گرفته است. بوشهر بندری شبه جزیره ای محسوب می شود و یکی از زیباترین بندرهای جنوب کشور است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این بندر زیبا پر از جاهای دیدنی و تاریخی و همینطور سواحل بسیار زیبا است. سفر به بوشهر قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. از مکان های تاریخی ای که حتما باید در سفر به بوشهر به آنها سر بزنید، عمارت های بوشهر است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بافت قدیم بوشهر که از نظر مکانی و جغرافیایی در نوک شمالی شبه جزیره بوشهر رشد و گسترش یافته‌ است، محله ای است تاریخی و زیبا که قدم زدن در کوچه پس کوچه های آن شما را به دل تاریخ می برد و هیچ چیز لذت بخش تر از دیدن و تماشای عمارت های قاجاری زیبا در این محلات نیست. چهار محله پیکره و هویت بافت را شکل داده‌اند؛ محله بهبهانی، شنبدی، دهدشتی و محله کوتی. تقریبا اکثر عمارت های تاریخی بوشهر در این بافت و یا نزدیک به آن قرار گرفته اند. در ادامه معروف ترین این عمارت ها را به شما معرفی می کنیم.

عمارت ملک

عمارت ملک بوشهر مربوط به اواخر دوره قاجار است و در محله بهمنی شهرستان بوشهر، در خیابان ماهینی و کوچه ملک واقع شده است. عمارت‌هایی شبیه عمارت ملک عمدتا به سرمایه‌داران و تجار آن زمان تعلق داشت؛ در مورد عمارت ملک نیز تاجری ثروتمند به نام محمدمهدی ملک‌التجار برای سفر تفریحی- تجاری به کشور فرانسه رفته و در آن جا کاخ یکی از وزرای قرن وسطی را می‌بیند و نمونه آن را در بوشهر پیاده می‌کند.

آدرس: استان بوشهر، 8 کیلومتری بوشهر، خیابان ماهینی، کوچه ملک

عمارت های قدیمی بوشهر
عمارت های قدیمی بوشهر

عمارت کازرونی

عمارت کازرونی مربوط به اوایل دوره قاجار است و در بوشهر، محله قدیمی بهبهانی واقع شده است. معماری این بنا الهام گرفته از بناهای دو بندر کرانچی و بمبئی است که البته در منطقه‌ی خلیج فارس مشابه اینگونه ساختمان زیاد به چشم می خورد. از ویژگی‌های خانه‌های این منطقه و مشابه عمارت کازرونی می‌توان به چند طبقه و مرتفع بودن آن‌ها اشاره کرد که مردم در گرمای طاقت‌فرسای تابستان به طبقات بالا پناه می‌بردند.

آدرس: استان بوشهر، بوشهر، محله‌ی قدیمی بهبهانی

501411562227147140323436240230167140123110

عمارت گلشن

عمارت گلشن مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی واقع شده است. این بنا 170 سال پیش ساخته شده است و مربوط به تاجری به نام آقای گلشن بوده که از آن استفاده مسکونی – تجاری می‌کرده است. عمرات گلشن 3 طبقه دارد که طبقه اول آن را آب انبار، حمام، دستشویی، آشپزخانه و مکانی برای خدمه تشکیل می‌دهد. طبقه دوم و سوم برای سکونت، پذیرایی و امور تجاری بوده است.

آدرس: استان بوشهر، 8 کیلومتری بوشهر، خیابان ساحلی، محله بهبهانی

عمارت های قدیمی بوشهر
عمارت های قدیمی بوشهر

عمارت امیریه

عمارت امیریه مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، خیابان ساحلی، پارک خلیج فارس و در محله کوتی واقع شده است. عمارت تاریخی امیریه در سال 1317 هجری قمری توسط حکمران بنادر و جزایر خلیج فارس، شخصی به نام احمد خان دریا بیگی احداث کردید. حدود 2 سال ساخت بنای عمارت طول کشید و در نهایت در سال 1319 هجری قمری ساخت آن به پایان رسید و آماده استفاده شد.

آدرس: استان بوشهر، 8 کیلومتری بوشهر، محله کوتی، خیابان ساحلی، پارک خلیج فارس

6a2d0c17 6c1f 4ffd a33c 768db8c1ed32 2

عمارت دهدشتی

عمارت دهدشتی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر بوشهر یکی از آثار تاریخی و دیدنی استان بوشهر و در بافت قدیم در محله کوتی واقع می‌باشد. این بنا در دوره قاجاریه توسط حاج اسمعیل دهدشتی که تاجر روغن بوده احداث گردیده و به همین دلیل علاوه بر «عمارت دهدشتی» به عمارت روغنی نیز مشهور شده‌ است. این عمارت به دلیل طراحی چهار طبقه آن، در حالی که اکثر بناهای تاریخی دو یا سه طبقه هستند، از لحاظ معماری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

آدرس: استان بوشهر، 8 کیلومتری بوشهر، محله کوتی، خیابان انقلاب

عمارت های قدیمی بوشهر
عمارت های قدیمی بوشهر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: