تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

به هر شهر یا کشوری در دنیا که سفر کنیم قطعا دوست داریم به مراکز خرید آن کشور برویم و خرید کنیم. در واقع یکی از بخش‌های جذاب هر مسافرتی خرید کردن از فروشگاه‌ها و مراکز خرید آن شهر یا کشور است. خرید کردن از مراکز خرید مختلف خصوصا وقتی به کشور دیگری سفر می‌کنیم بسیار جذاب است، چرا که پا به محیطی متفاوت از فضایی که در آن زندگی می‌کردیم گذاشتیم و تفاوت‌هایی که در محصولات و فروشگاه‌های آن کشور وجود دارد برایمان جدید است. در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم درباره مرکز خرید اوکانتی راید مسکو اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم. همانطور که می‌دانید یکی از کشور‌هایی که هر ساله گردشگران و مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند، روسیه است و دانستن مراکز خرید و مکان‌های گردشگری و تفریحی این کشور می‌تواند برای این افراد کمک کننده باشد.

مرکز خرید اوکانتی راید در کجا قرار دارد؟

مسکو، پایتخت کشور روسیه که پر‌جمعیت‌ترین شهر آن نیز به حساب می‌آید. این شهر دومین شهر پر‌جمعیت قاره اروپا و یازدهمین شهر پر‌جمعیت جهان است. مهم‌ترین مراکز اقتصادی، سیاسی، مذهبی و آموزشی روسیه در شهر زیبای مسکو قرار گرفته است و مکان‌های گردشگری و تفریحی زیادی در این شهر وجود دارند.

اجاره روزانه خانه در تهران

به سبب جمعیت زیادی که در این شهر زندگی می‌کند و مسافران و گردشگران زیادی که به این شهر سفر می‌کنند، همه امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز در این شهر وجود دارد. ایستگاه‌های مترو و اتوبوس شهری به منظور دسترسی راحت‌تر به قسمت‌های مختلف این شهر وجود دارند و شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصدتان می‌رسانند.

مرکز خرید اوکانتی راید

در شهر مسکو مراکز خرید زیادی وجود دارد که یکی از این مراکز خرید اوکانتی راید است. این مرکز خرید در میدان Manezhnaya مسکو قرار گرفته است که جزو مناطق شلوغ به حساب می‌آید. اوکانتی راید جزو نزدیک‌ترین مراکز خرید به میدان سرخ و کاخ کرملین است البته اگر از مراکز خریدی همچون گوم که درون خود میدان قرار دارند فاکتور بگیریم. برای دسترسی آسان به این مرکز خرید می‌توانید از مترو استفاده کنید و در ایستگاه اوکانتی راید خروجی 5 از مترو خارج شوید تا به درب اصلی مرکز خرید اوکانتی راید برسید.

پس از گردش در میدان سرخ، گشت و گذار در این مرکز خرید می‎تواند بسیار لذت بخش باشد. اگر به روزی به مسکو سفر کردید از طریق آدرس زیر می‌توانید به اوکانتی راید دسترسی پیدا کنید:

Manezhnaya square, 1/2, Moscow

تاریخچه ساخت اوکانتی راید

مکان ساخت این مرکز خرید توسط دولت انتخاب شد و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت تا در مکان تعیین شده مرکز خرید بزرگی به منظور جذب گردشگران ساخته شود. ساخت این مرکز خرید جذاب در دهه 1990 به پایان رسید و همانطور که پیشبینی شده بود توانست گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

اولین پروژه ساخت این مرکز خرید توسط فردی به نام بوریس اولکین ارائه شد. اما ایده ارائه شده توسط او به یک مرکز خرید ساده ختم نمی‌شد؛ او می‌خواست طرح ساخت مرکز عمومی و فرهنگی را اجرا کند که در آن سالن هنری، سالن فیلم و ویدئو، سالن بازی کودکان، بانک‌ها و مراکز اداری در کنار مغازه‌ها و واحد‌های تجاری وجود داشته باشند. اما اجرای این ایده زمان و هزینه بسیار زیادی نیاز داشت و در طول اجرای کار این ایده کنار گذاشته شد. در واقع اولکین با ایجاد تغییرات در این ایده موافقت نکرد و در نتیجه پروژه به Mosproekt-2 به سرپرستی میخائیل پوسوخین که معمار کاربلدی بود انتقال پیدا کرد. پوسوخین، زوراب تسرتلی مجسمه ساز معروف را به عنوان طراح جذب کرد و او اولین تجربه یک پروژه بزرگ را در طراحی مرکز خرید اوکانتی راید به دست آورد. پروژه ساخت این مرکز خرید در سال 1993 آغاز شد و در تابستان سال 1997 پس از تلاش کارگران ماهر آن به پایان رسید. در همان سال که ساخت این پروژه به پایان رسید یعنی سال 1997، این مرکز خرید برنده جایزه مسابقه بین المللی MIPIM AWARDS شد.

در این مرکز خرید بیش از 150 مغازه وجود دارد و محصولات متنوعی در آن عرضه می‌شود. علاوه بر این فودکورت و رستوران نیز در این مرکز خرید وجود دارد. گردشگران زیادی هر ساله به این مرکز خرید می‌روند و به طور کلی این مرکز خرید از مکان‌های پر‌طرفدار مسکو است.

مرکز خرید اوکانتی راید مسکو

معماری اوکانتی راید

مراکز خرید زیادی در مسکو وجود دارد اما چرا از بین آن‌ها اوکانتی بیشتر مورد توجه است؟ در جواب این سوال باید بگوییم یکی از مواردی که مرکز خرید اوکانتی را از سایر مراکز خرید مسکو متمایز می‌کند، معماری جذاب و منحصر به فرد آن است.

مرکز خرید اوکانتی که با نام «اوخوتنی ریاد» نیز شناخته می‌شود، سه طبقه زیر زمین قرار گرفته است که نکته جالبی برای یک مرکز خرید به حساب می‌آید و گفته می‌شود دلیل قرارگیری آن در چنین موقعیتی، دید نداشتن به کاخ کرملین است. معماری این مرکز خرید سبک کلاسیک دارد و آمیخته از معماری قرن‌های مختلف است. در هر طبقه از این مرکز خرید از سبک و مدل معماری یک دوره خاص استفاده شده است اما به طور کلی بیشتر این بنا به سبک سنتی ساخته شده و بخش اندکی از آن مدرن است.

سقف مرکز خرید اوکانتی راید با الهام از معماری قرن نوزدهم ساخته و طراحی شده است. این سقف حالت گنبدی شکل دارد و در بالای آن ساعتی که زمان جهانی را نمایش می‌دهد قرار گرفته است. با دیدن این ساعت می‌توانید زمان دقیق شهر‌های مختلف جهان را متوجه شوید.

از مواردی که تعداد زیادی از آن‌ها را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید، مجسمه‌ها و فواره‌های تزیینی هستند. همانطور که گفته شد زوراب تسرتلی یک مجسمه ساز معروف طراح این بنا است و با توجه به این موضوع استفاده از چنین المان‌هایی کاملا طبیعی است.

یکی از موارد دیگری که سبک این بنا را به بنا‌های قدیمی نزدیک کرده است، پله‌های مرمری آن است که جلوه‌ای بسیار زیبا در مرکز خرید اوکانتی ایجاد کردند. همچنین این بنا 63000 متری آسانسور‌هایی با منظره پانوراما دارد که جذابیت خاصی به آن بخشیده است و جلوه زیبایی ایجاد کرده است.

مغازه‌ها و برند‌های موجود در اوخوتنی ریاد

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، در مرکز خرید اوکانتی بیش از 150 مغازه وجود دارد که محصولات و برند‌های مختلفی را عرضه می‌کنند. پوشاک، کفش، لوازم آرایشی، لوازم جانبی، سوغاتی و کالا‌های ورزشی بخش کوچکی از محصولاتی هستند که در این فروشگاه در حال عرضه هستند. به طور کلی برند‌های معروف زیادی در این مرکز خرید در حال فروش محصولات خود هستند که از آن‌ها می‌توان به سواروسکی، آدیداس، نایک، ریبوک، برشکا، زارا و کالوین کلین اشاره کرد.

 با توجه به مارک بودن اکثر محصولاتی که در مرکز خرید اوکانتی راید به فروش می‌رسند، قیمت آن‌ها نیز برای ما ایرانی‌ها گران به نظر می‌آید. اما در بین کالا‌های گران قیمت موارد ارزان قیمتی نیز در این مرکز خرید به فروش می‌رسد و به طور کلی محصولاتی که در اوکانتی راید به فروش می‌رسند خصوصا محصولات حوزه پوشاک در مقایسه با مغازه‌ها و فروشگاه‌های خیابان نیک لوسکایا از قیمت مناسب‌تری برخوردارند.

در کنار مغازه‌های رنگارنگی که در اوکانتی راید وجود دارد، کافه‌ها، رستوران‌ها و فودکورت‌هایی نیز افتتاح شده است که در ادامه مطلب درباره آن‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

مرکز خرید اوخوتنی ریاد

فودکورت‌ها و رستوران‌های اوکانتی راید

یکی از مواردی که بسیاری از افراد را به اوکانتی راید می‌کشاند، غذا‌های خوشمزه‌ای است که در فودکورت‌ها و رستوران‌های این مرکز خرید عرضه می‌شود. در واقع اگر فردی شکمو باشید امکان ندارد به مسکو بروید اما به فودکورت‌های این مرکز خرید سر نزنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که فودکورت‌ها و رستوران‌های اوکانتی راید دارند این است که غذا‌های ملل را عرضه می‌کنند، از آسیا گرفته تا اروپا و ایتالیا. قیمت غذا‌هایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند بسیار مناسب است و در عین حال غذا‌ها از کیفیت بالا و مزه‌ای بی‌نظیر برخوردارند. با توجه به این موضوع هر ساله گردشگران زیادی صرفا برای غذا خوردن پا به این مرکز خرید می‌گذارند.

علاوه بر رستوران‌ها و فودکورت‌ها، کافه‌هایی در اوکانتی راید وجود دارند که بعد از گشت و گذار و خرید می‌توانید با خیال راحت در آن‌ها بنشینید و خود را یک قهوه و کیک خوشمزه مهمان کنید تا خستگی‌تان در برود.

مرکز خرید وخوتنی ریاد مسکو

ورودی‌های مرکز خرید اوکانتی راید

برای ورود به مرکز خرید اوکانتی راید می‌توانید از یکی از ورودی‌های زیر استفاده کنید:

  • ورودی اصلی که روبروی هتل چهار فصل قرار گرفته است.
  • دو ورودی که در محوطه باغ الکساندر قرار گرفته‌اند.
  • ورودی که سمت سالن نمایشگاه Manage قرار دارد.
  • ورودی که سمت ایستگاه مترو ریاض قرار گرفته است.

مکان‌های دیدنی و هتل‌هایی که در نزدیکی اوکانتی راید قرار دارند

برای اینکه بتوانید به راحتی از اوکانتی راید به مکان‌های دیدنی نزدیک یا هتل‌ها دسترسی داشته باشید باید آن‌ها را بشناسید. هتل‌ها نزدیک اوکانتی عبارتند از:

  • هتل‌های افسانه‎ای متروپل
  • هتل چهار فصل مسکو
  • هتل مسکوا
  • هتل کریستال
  • هتل نوایا چایکا

همچنین مکان‌های دیدنی که در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارند عبارتند از:

کلام آخر

اگر به مسکو سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتما از اوکانتی دیدن کنید و محصولات با‌کیفیت و مارک و غذا‌های خوشمزه آن را از دست ندهید. اگر تجربه رفتن به مرکز خرید اوکانتی را داشتید حتما آن را با ما به اشتراک بگذارید.