تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شیراز که به عنوان شهر بهار نارنج شناخته می‌شود و قلبی به وسعت کل ایران دارد. این این شهر زیبا، هرساله گردشگران بسیاری را از جای جای ایران و جهان به آغوش کشیده است. بدون شک، بازدید از مکان های تفریحی شیراز خاطرات زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. همچنین شما می‌توانید در مکان های دیدنی شیراز فضایی جذاب و دنج برای عکاسی بیابید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با بهترین مکان های تفریحی شیراز، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا اطلاعات بسیار خوبی درباره این موضوع به دست بیاورید.

آبشار مارگون

بدون هیچ تردیدی، آبشار مارگون از زیباترین نقاط ایران و استان فارس است که در شمال شهرستان سپیدان شیراز قرار گرفته است. جذابیت آبشار مذکور در آن است که آب از ارتفاع بالا از چندین نقطه به قسمت پایین کوه سرازیر می‌گردد. وجود رودخانه‌ای با آب زلال در پائین آبشار، درختان جنگلی و ناحیه کوهستانی زیبا، طبیعت منطقه مارگون را فوق‌العاده کرده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

این آبشار در فصل‌های بهار و تابستان، علاقمندان به طبیعت را به خود جذب می‌کند. در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که بازدید جاذبه‌های طبیعی حالتان را خوب می‌کند و می‌خواهید هراز گاهی بودن در آغوش طبیعت را تجربه کنید، باید بگوییم که آبشار مارگون از جمله جاذبه‌هایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

آبشار مارگون

باغ ارم شیراز

اگر خواهان بازدید از مکان هایی سرشار از آرامش و حس و حال ‌ایده‌آل هستید، حتماً سری به باغ ارم شیراز بزنید. یکی از اصلیترین جاذبه‌های این باغ، ساختمان اصلی آن است که نمونه‌ای ارزشمند از تاریخ، معماری و هنر ایرانی به حساب می‌آید. این بنا ایوانی دو طبقه دارد و با آینه کاری‌های زیبا، گچ بری و کاشی کاری تزئین شده است. در روبروی این ساختمان یک استخر مستطیل شکل وجود دارد که زیبایی باغ ارم را دوچندان می‌کند. همچنین باید بگوییم که این باغ با مجموعه‌ی متنوعی از گل‌ها و درختان زیبا مانند کاج، سرو، پرتقال و یاس خود شهرت دارد.

گردشگران باغ می‌توانند ساعاتی در فضای آرام و مناظر زیبا سپری کنند و قدم بزنند. باغ ارم در قسمت شمال غربی شیراز، میدان ارم، خیابان ارم، نزدیکی مجموعه دانشگاه شیراز واقع شده و به آسانی با خودروی شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی قابل دسترسی است. طبیعت زیبا و مجموعه‌ی تاریخی باغ ارم سبب شده تا این باغ تبدیل به یکی از مکان های عاشقانه شیراز برای عکاسی شود.

باغ ارم شیراز

شهربازی ایران‌لند

شهربازی ایران‌لند در مجموعه تفریحی خلیج فارس قرار گرفته است و جزء بهترین مکان های تفریحی شیراز برای کودکان و جوانان محسوب می‌شود. به واسطه تجهیزات جدیدی که در ساخت آن به کار رفته، لقب مدرن‌ترین شهربازی کشور را به آن نسبت داده‌اند. البته باید بدانید که این شهربازی، یک قسمت روباز هم دارد که بین هتل و مجتمع این مجموعه قرار گرفته است. شهربازی ایران‌لند از بخش‌های تفریحی مجتمع خلیج فارس برای کودکان به حساب می‌آید. این مجموعه تفریحی از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.

شهربازی ایران‌لند

حافظیه

آرامگاه لسان الغیب، یکی از مکان های تفریحی شیراز در شب است که وقتی از آن بازدید می‌کنید، نمی‌توانید از آن دل بکنید. بازدید از حافظیه در شب، حس و حال دیگری دارد؛ فال حافظ، فضای آرام باغ در کنار چایخانه سنتی، از دیدنی‌های حافظیه است. نورپردازی فوق‌العاده این بنا به ایجاد فضایی آرام و فرح‌بخش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید

آرامگاه حافظ شیرازی در بخش جنوبی دروازه قرآن واقع شده و دسترسی به آن برای گردشگرانی که از سمت شرق به شیراز وارد می‌شوند، آسان است. حافظ، از بزرگترین غزل‌سرا‌های ایرانی است و پیشنهاد می‌کنیم که اگر راهی آرامگاه این شاعر هستید، از همین حالا نیت کنید. اغلب اوقات پیرمردی در حوالی مقبره حافظ نشسته و خودش برای بازدیدکنندگان فال می‌گیرد. ولی اگر او هم نباشد، بدون شک یک نفر وجود دارد که دیوان به دست در حافظیه شیراز فال می‌گیرد. اطمینان داشته باشید که دست خالی از حافظیه بیرون نمی‌روید.

حافظیه

سعدیه

سعدیه فاصله‌ی نسبتاً کمی با حافظیه دارد و در حوالی دروازه قرآن شیراز قرار گرفته است. سعدیه شیراز یکی از مکان های تفریحی شیراز برای جوانان و باغی مصفاست که در مرکز آن آرامگاه شاعر مشهور قرن هفتم، یعنی سعدی قرار دارد. این آرامگاه در سال ۱۳۳۰ خورشیدی بنا شده و پیش از آن، فقط یک سنگ قبر کوچک، مکان دفن سعدی را نشان می‌داد؛ سعدیه در زمان‌های گذشته خانقاه و محل عبادت سعدی و یاران او بوده است. با بازدید از این باغ می‌توانید ساعاتی را در طبیعت شیراز و به دور از شلوغی لذت ببرید. جالب است اشاره کنیم که آرامگاه شاعر‌ها و عارف‌های ایرانی بسیاری همچون شوریده شیرازی در اطراف مقبره سعدی قرار گرفته‌اند. تلفیق هنر معماری مدرن و سنتی از جمله زیبایی‌های خارق العاده این بناست.

سعدیه

باشگاه‌های پینت بال

باشگاه‌های پینت بال، پیشنهاد‌های مهیجی در میان مکان های تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان هستند. باشگاه پینت بال سیمرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها است که در ساخت آن تمامی استاندارد‌ها و امکانات ایمنی رعایت شده است. لباس‌های مخصوص و اسلحه‌های رنگی از جمله لوازمی هستند که در حین ورود به این مجموعه دریافت می‌کنید.

باشگاه‌های پینت بال

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران در شیراز است که از جمله نماد‌های باشکوه تمدن ایران نیز محسوب می‌شود. این بنای باعظمت ۵۱۸ سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده. لازم به ذکر است که برای ساخت این مجموعه باعظمت و باشکوه، بهترین معماران جهان به ایران فراخوانده شدند تا با هم‌اندیشی و مشارکت، مستحکمترین بنای دنیا را چنان بسازند که پس از گذشت هزاران سال باز هم استوار و پابرجا باقی بماند. سازه‌ای که برای هزاران سال نمادی از صلح، برابری و وحدت جهانی بوده است. در خرابه‌های این بنای عظیم هنوز هم اسناد تاریخی مهمی وجود دارد. این مجموعه در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری شهر شیراز و ۱۱ کیلومتری مرودشت (از شهر‌های شیراز) واقع شده است.

تخت جمشید

شهربازی گاندو

اگر در میان مکان های تفریحی شیراز به دنبال به روزترین و پیشرفته‌‌ترین دستگاه‌های بازی هستید، باید به سراغ شهربازی گاندو بروید که لحظاتی مهیج و لذتبخش را برای شما می‌سازد. از ویژگی‌های خاص گاندو سالن تولد آن است که می‌تواند میزبان ۱۰۰ نفر از مهمانان شما باشد. در کنار این‌ها غرفه‌های عکاسی، گریم‌، چاپ عکس روی لیوان و تی شرت و.. نیز قرار دارند که برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفرح است.

شهربازی گاندو

پاسارگاد

پاسارگاد شهری بر فراز دشتی سرسبز و آرامگاه کوروش کبیر از پادشاهان عدل گستر ایرانی است. باید بگوییم که پاسارگاد به فرمان کوروش کبیر و با نظارت مستقیم خودش بنا شد و شاهدی بر تمدن ایران، فرهنگ، معماری و هوش ایران باستان است که یک میراث جهانی هم به حساب می‌آید. پاسارگاد از مکان های تفریحی اطراف شیراز است که در واقع مجموعه‌ای از بنا‌های مختلف می‌باشد. امروزه فقط چند اثر از این سازه به یادگار باقی مانده است.

با این وجود بازدید از همین چند اثر، انسان را به وجد می‌آورد و حس وطن دوستی و غرور را در زنگار دشواری‌های روزگار می‌شوید و حس و حالی تازه به آدمی تزریق می‌کند. این بنا یکی دیگر از مکان های تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان است که در سفر به شیراز نباید بازدید از آن را از دست بدهید. مجموعه پاسارگاد شامل آرامگاه کوروش کبیر، آب‌نما‌های باغ شاهی، کاخ دروازه، کاخ اختصاصی، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس، محل عبادت پاسارگاد، آرامگاه کمبوجیه پادشاه دوم هخامنشیان و ساختار‌های دفاعی تل تخت می‌شود.

پاسارگاد

لونا پارک

‎ لونا پارک از مکان های تفریحی شیراز برای کودکان است؛ هر وسیله برقی بازی که در این شهربازی می‌بینید، در گذشته برای نخستین بار به ایران وارد شده بود. چرخ و فلک ۱۰ متری از مهمترین دیدنی‌های این شهربازی است. به نحوی که اگر یکبار به آن سوار شوید، خیابان‌ها و مراکز مهم شیراز را می‌توانید در زیر پای‌تان ببینید.

علاوه بر این‌ها، در این مجموعه وسایل تفریحی بسیاری مانند بشقاب پرنده، رنجر، لیزر تگ، ماشین مسابقه‌ای، سازه‌های بادی، اسب گردان و جامپینگ بادی وجود دارند؛ همچنین غرفه‌های بازی برای خوش‌گذرانی و برگزاری مسابقه‌های دوستانه برپاست.

لونا پارک

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

در صورتی که جزء طرفداران بازی و سرگرمی در فضای باز هستید، بازدید از مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج انتخاب مناسبی برای شما است. این مجموعه ورزشی و گردشگری در دل طبیعت بنا شده و آماده میزبانی از گردشگران است. مجموعه ورزشی تفریحی تپه کاج در مساحتی به وسعت چهار هکتار، بر فراز تپه‌ای پوشیده از درختان زیتون و کاج، در شمال غربی شیراز و در فاز۲ شهرجدید صدرا قرار دارد. در این مجتمع تجربه ورزش‌هایی همچون پینت بال (سنگر‌های بادی و جنگلی)، کارتینگ، جامپینگ و … برای گردشگران فراهم شده و به همین دلیل یکی از مکان های لاکچری شیراز محسوب می‌شود.

مجتمع ورزشی تفریحی تپه کاج

باغ نارنجستان قوام

باغ نارنجستان قوام از مکان های تفریحی شیراز است و در قسمت شرقی انتهای خیابان لطفعلی‌خان زند و محله بالاکفت قرار دارد. این محدوده حدوداً در نقطه انتهایی و شرقی شهر قدیم واقع شده است و بازدیدکنندگان با تماشای فضایی زیبا و دل‌انگیز، لحظات خوشی را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید

از دیگر جاذبه‌های تاریخی اطراف این مجموعه می‌توان به خانه سنتی پرهامی، خانه زینت‌الملوک و مسجد نصیرالملک اشاره کرد که با فاصله کمی با هم در خیابان لطفعلی‎‌خان زند قرار گرفته‌اند.

باغ نارنجستان قوام

باغ جنت شیراز

باغ جنت شیراز با وسعت ۵۴ هکتار، از دیدنی‌ترین مکان های تفریحی شیراز است که قدمت ساخت آن به دوران قاجاریه می‌رسد. این باغ دارای فضایی سرسبز و دل‌انگیز است که شباهت بسیاری هم به باغ ارم دارد. باغ جنت دارای راهرو‌هایی است که در دوسوی آن‌ها، درختان کاج و سرو، خودنمایی می‌کنند و مناظر زیبایی به وجود آورده‌اند. آب‌نما‌های این باغ هم لطافت هوا را چند برابر کرده‌اند؛ به‌نحوی که شما با قدم زدن در هریک از مسیر‌های این باغ لذت خواهید برد و تماشای گل‌های رنگارنگ در چمن‎های سرسبز باغ، روح شما را جلا خواهد داد.

باغ نارنجستان قوام

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز به عنوان شلوغترین بازار شیراز شناخته می‌شود که بیشتر مسافران در سفر خود سری به این بازار هم می‌زنند. این بازار در بخش قدیمی شهر قرار گرفته و می‌توانید طیف وسیعی از کالا‌ها مثل جواهرات، صنایع دستی، ادویه جات، منسوجات، لباس محلی و… را در آن بیابید. جالب است بدانید که این بازار در زمان سلسله زندیان بنا شده و با راهرو‌های قوسی شکل، سقف‌های بلند وگنبد‌ها، نمونه‌ای عالی از معماری ایرانی را به نمایش می‌گذارد. شایان ذکر است که این بازار در نزدیکی دیگر جاذبه‌های معروف شیراز مانند حمام وکیل و مسجد وکیل قرار دارد. بازار وکیل چندین ورودی دارد که چند مورد از آن‌ها در خیابان‌های لطفعلی خان زند و طالقانی قرار دارند.

بازار وکیل شیراز

موزه پارس

موزه پارس از قدیمی‌ترین بنا‌های شیراز است که در حوالی ارگ کریم خان و در باغ نظر واقع شده است؛ این عمارت ۸ ضلعی، یادگاری از دوران زندیه بوده و در دوره کریم خان زند مکانی برای میزبانی از سفیران و میهمانان خارجی و مراسمات رسمی بوده است.

بیشتر بخوانید

این موزه آثار ارزشمند بسیاری از قبیل ظروف سفالی، ‌اشیای فلزی، انواع سکه‌ها، مهر‌ها و اسناد قدیمی را در خود جای داده است. از دیگر آثار شگفت‌انگیز موزه پارس می‌توانیم به قرآن‌ها و نسخه‌های خطی باارزش اشاره کنیم. قرآن هفده من از جمله قرآن‌های معروفی است که در این موزه قرار دارد. در گذشته این قرآن در اتاقک بالای دروازه قرآن شیراز نگهداری می‌شد. باید اشاره کنیم که آرامگاه کریم خان زند هم در موزه پارس واقع شده است.

موزه پارس

جمع‌بندی

شیراز از شهر‌های تاریخی و گردشگری ایران به حساب می‌آید که دارای مراکز تفریحی و مکان های دیدنی فراوانی است؛ بدون شک اشاره به تمامی مکان های تفریحی شیراز در این گفتار نمی‌گنجد و در این مطلب ما سعی کردیم بهترین جا‌های تفریحی این شهر را برایتان معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود به شیراز، بازدید از این جا‌های دیدنی را از دست ندهید. از این که تا انتهای این مطلب درباره معرفی مکان های تفریحی شیراز همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.