تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است که همواره در میان پرطرف‌دارترین کشورهای دنیا برای مقصد گردشگری قرار دارد. در این بین، شهر پاریس به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری زیبا و متنوع، به عروس شهرهای فرانسه معروف شده است؛ بنابراین، با گردش در خیابان شانزه لیزه و فروشگاه‌های فراوان مستقر در سطح این شهر، بهترین سوغات فرانسه را می‌توان خریداری کرد.

تنها کافی است سری به شانزه لیزه بزنید تا کلکسیون شگفت‌انگیزی از سوغات فرانسه را در مقابل چشمان خود مشاهده نمایید. همان گونه که مستحضرید در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم قصد داریم به معرفی ۱۱ تا از بهترین سوغات فرانسه بپردازیم و به پرسش شما درباره در پاریس چی بخریم؟ پاسخ دهیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

عطرهای فرانسوی

در صورتی که در سفر به پاریس به دنبال خرید یک سوغاتی اصیل و در عین حال لوکس می‌گردید. ما پیشنهاد خرید عطرهای فرانسوی را به شما می‌دهیم. عطرهایی که در همه جای جهان معروف بوده و با حفظ اصالت خود، ده‌ها سال است که پیشتاز عرصه عطر در دنیا هستند.

برندهای شانل Chanel، هرمس Hermes، کارتیر Cartier، کریستین دیور Christian Dior، لانکوم پاریس Lancome Paris، گرلین Guerlain، گیونچی Givenchy، بالنسیاگا Balenciaga، کاچارل Cacharel و لاکوست Lacoste همه‌وهمه عطرهای بی‌نظیر فرانسوی محسوب می‌شوند و هر سلیقه‌ای را شیفته بوی دلنشین خود می‌کند. برای خرید این سوغاتی به‌عنوان بهترین سوغات فرانسه می‌توانید به خیابان شانزه لیزه پاریس بروید.

عطرهای فرانسوی

پنیر فرانسوی

یکی دیگر از چیز های معروف فرانسه که در سفر به این کشور می‌توانید به‌عنوان سوغاتی فرانسه آن را تهیه کنید، پنیر فرانسوی است. احتمالاً شما نیز شنیده باشید که مارشال دوگل گفته بود مدیریت یک کشور که در آن ۲۴۶ نوع پنیر وجود دارد کار بسیار سختی است! این جمله کاملاً واقعی می‌باشد و تنوع پنیر در کشور فرانسه به همین میزان است.

فرانسوی‌ها اهمیت فراوانی به پنیر می‌دهند و هر کدام از مناطق گوناگون این کشور، نوع خاصی از پنیر را تهیه و سرو می‌کنند و معمولاً همه آنها عقیده دارند که خوش‌طعم‌ترین پنیر متعلق به آنها است.

در هر صورت، پنیر نیز بهترین سوغات فرانسه است و شما می‌توانید با تست‌کردن انواع گوناگون آن، بهترین پنیر را انتخاب و خریداری کنید.

بیشتر بخوانید

البته توجه داشته باشید که خریداری این سوغات فرانسه کمی سخت است و بایستی مواظب باشید تا پنیر خریداری شده در طول سفر و هنگام بازگشت به ایران، فاسد نشود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پنیرهای خشک‌تر و سفت‌تر را به‌عنوان سوغات معروف فرانسه و پاریس انتخاب کنید.

پنیر فرانسوی

شیرینی ماکارون فرانسه

شیرینی ماکارون جزو شیرینی‌های مخصوص و سنتی کشور فرانسه است و به نام ماکرون پاریسی در جهان شهرت دارد. این شیرینی بسیار زیبا و خوشمزه است و بدون شک با یک‌مرتبه چشیدن مزه آن، طرف‌دار آن خواهید شد. مدل‌های مختلفی از ماکرون‌ها در پاریس وجود دارند و روش پخت آن در شهرهای دیگر هم با همدیگر متفاوت است. به‌عنوان‌مثال شیرینی ماکرون در شهر آفیس از عسل، بادام و میوه تهیه می‌شود.

معروف‌ترین ماکارون فرانسه، ماکارون شهر مونت موریلون است و قدمت آن نیز به چندین دهه پیش بازمی‌گردد. همچنین سایر شهرهای کشور فرانسه هرکدام روش خاص و داستانی درمورد پخت این نوع شیرینی دارند. شما  در سفر به پاریس می‌توانید به قنادی فووچو و یا به فروشگاهی همچون لادیورو سری بزنید و بهترین ماکرون فرانسوی را خریداری کنید، در مک دونالدهای این کشور شیرینی ماکرون به همراه مک کافی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

در نظر بگیرید که ماکارون را در طعم‌های گوناگونی درست می‌کنند که یک نوع از آن ماکرون چای است که در مواد اولیه آن اسانس چای وجود دارد و همچنین طعم خامه وسط آن نیز با اسانس‌های مختلفی تهیه می‌شود. شما می‌توانید بسته به ذائقه و سلیقه‌تان هرکدام از آنها را که می‌خواهید تهیه کنید.

شیرینی ماکارون فرانسه

صابون فرانسوی

قسمت جنوبی کشور فرانسه به صابون‌هایش مشهور است. شما می‌توانید یک جعبه از انواع صابون‌های مرغوب این کشور را هم  برای خودتان و هم نزدیکانتان سوغاتی ببرید. یکی از معروف‌ترین مارک صابون در فرانسه «مارسی» (Marseille) بوده که برای تهیه آن از مواد صددرصد طبیعی استفاده شده است.

پایهٔ اصلی این نوع صابون فرانسوی روغن‌ سبزی‌های گوناگون بوده و برخی دیگر از روغن‌های لازم و اسانس چندین گل برای رایحهٔ آن اضافه می‌شوند. علاوه بر این موارد باید اشاره کنیم که قیمت این صابون‌ها مناسب و بدون آزار به حیوانات تولید شده‌اند و به نشان «عدم خشونت» مجهز هستند.

صابون فرانسوی

مجسمه‌های اماکن دیدنی فرانسه

در صورتی که بخواهیم یک گزینه را به‌عنوان بهترین سوغات فرانسه برای افرادی که می‌پرسند از فرانسه چی بخریم؟ معرفی کنیم، بدون شک مجسمه اماکن دیدنی را پیشنهاد می‌کنیم. از مجسمه برج ایفل گرفته تا هرم‌های شیشه‌ای موزه لوور و نماد فلزی طاق پیروزی، همه‌وهمه نمادی از شهر زیبای پاریس هستند که می‌توانند میز کار شما و نزدیکانتان را شکیل کنند.

علاوه بر سازه‌های فلزی و مجسمه‌ها، نقاشی‌های دفترچه‌ای مشهور‌ترین هنرمندان اروپا هم می‌تواند سوغات و یادگاری جذاب شما از سفر به فرانسه باشد. این دفترچه‌ها ابعاد نقاشی‌ها را کوچک‌تر کرده و در یک قاب به نمایش قرار داده می‌شوند.

مجسمه‌های اماکن دیدنی فرانسه

کلاه بره (Beret)

کلاه بره  نوعی کلاه متفاوت و زیبا برای بانوان است که به‌صورت کج بر روی سر گذاشته می‌شود. این کلاه‌ها نیز نمونه‌ای دیگر از سوغاتی‌های مشهور فرانسه به شمار می‌روند. امروزه کلاه بره در دیگر کشورهای جهان هم به‌وفور یافت می‌شود و به‌نوعی نمادی از کشور فرانسه محسوب می‌گردد.

بیشتر بخوانید

لازم است اشاره کنیم که در تاریخ فرانسه، بانوان برای ثابت‌کردن برابری حقوق انسان‌ها از کلاهی با این شکل استفاده کردند و روشی برای اعتراض به تبعیض میان حقوق مردان و زنان بوده که با گذشت زمان در بین بانوان فرانسوی فراگیر شد.

کلاه بره (Beret)

عروسک‌های دیزنی فرانسه

بدون هیچ تردیدی دیزنی‌لند شهر پاریس را می‌توانیم یکی از پرطرف‌دارترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در تور اروپا معرفی کنیم؛ اما نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می‌توانید  این عروسک‌های زیبا را خریداری کرده و به‌عنوان سوغاتی از شهر پاریس  به خانه ببرید.

هیچ تفاوتی ندارد که چند سال دارید یا قرار است سوغاتی را به چه کسی هدیه بدهید، چرا که هدیه دادن یک عروسک دیزنی نوستالژیک قادر است هر فردی را سورپرایز کند. شما  این عروسک‌های جذاب را می‌توانید در اندازه‌های بزرگ و کوچک از مغازه‌های خود دیزنی‌لند و یا حتی از مراکز خرید خیابان شانزه لیزه خریداری کنید.

عروسک‌های دیزنی فرانسه

مارشمالو

علاوه بر ماکارون‌های خوشمزه، در کشور فرانسه مارشمالوها در طعم‌های بی‌نظیری یافت می‌شوند که در سراسر جهان محبوب هستند. از اوایل سده نوزدهم میلادی این خوراکی خوشمزه توسط فرانسوی‌ها تهیه و فروخته شدند و امروزه نیز در شکل و شمایل تکامل‌یافته در طرح و رنگ‌های متنوع به‌وفور در فروشگاه‌های فرانسه یافت می‌شوند.

توصیه می‌کنیم که هنگام سفر به این کشور، به هیچ وجه از خوردن آن‌ها غافل نشوید. به دلیل ماهیت مارشمالو، این خوراکی نیز به‌عنوان بهترین سوغات فرانسه محسوب می‌شود و می‌توانید به‌آسانی همراه خودتان بیاورید.

مارشمالو

شکلات فرانسه

شکلات‌سازی نیز از جمله صنایع پرطرف‌دار و موفق فرانسه در تمام جهان محسوب می‌شود که در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور شهرت فراوانی به دست آورده است.

تولید شکلات‌های خوش‌طعم با اشکال فانتزی و تنوع مزه هم بر محبوبیت آن افزوده. لازم به ذکر است که فرانسه از پیشتازان استفاده از شکلات و کاکائو در ساخت خوردنی‌های متفاوت بود که با استفاده از فرمول‌های محرمانه‌اش همچنان بی‌رقیب در جهان می‌تازد.

شکلات فرانسه

مد و پوشاک

نام فرانسه با صنعت مد و پوشاک گره‌ خورده است؛ زیرا این کشور زادگاه برندهای مطرحی مانند لوی ویتون و شانل است. علاوه بر این، فرانسوی‌ها اهمیت بسیاری به مد و پوشاک خود می‌دهند و تولیدکنندگان محلی هم لباس‌های باکیفیت و زیبایی را تولید می‌کنند.

بنابراین در صورتی که به صنعت پوشاک علاقه دارید، مراجعه به مراکز خرید فرانسه و مخصوصاً شهر پاریس می‌تواند یک بهشت رؤیایی برایتان باشد. از این رو، لباس نیز می‌تواند جزو بهترین سوغات فرانسه باشد.

مد و پوشاک

لباس مارینیر

لباس مارینیر یکی دیگر از نمادهای اهالی فرانسه است. مارینیر لباسی با آستین‌های بلند و راه‌راه می‌باشد که پیش از اینها ملوان‌های نیروی دریایی فرانسه آن را بر تن می‌کردند و امروزه بهترین سوغات فرانسه است. این لباس دارای ۲۱ نوار سفید و ۲۱ یا ۲۰ نوار تیره بوده و ضخامت نوارهای تیره نصف ضخامت نوارهای سفید است.

بیشتر بخوانید

این نکته جالب را بدانید که محبوبیت این لباس هنگامی بیشتر شد که کوکو شنل، طراح مشهور مد، آن را وارد دنیای مد و فشن کرد. پس اگر به تاریخ کشور فرانسه علاقه‌مند هستید بد نیست این لباس ساده اما زیبا را نیز به‌عنوان یک سوغات مخصوص از کشور فرانسه در نظر بگیرید؛ همچنین جهت  خرید این سوغات می‌توانید به فروشگاه‌های متعدد لباس و پوشاک در پاریس مراجعه کنید.

لباس مارینیر

جمع‌بندی

کاملاً حق دارید اگر در شهر پاریس با مشاهده مراکز خرید و سوغاتی‌های رنگارنگ دستپاچه یا هیجان‌زده شوید؛ زیرا تنوع محصولات مخصوص سوغاتی در این شهر بسیار بالا است. همان‌طور که متوجه شدید در این مطلب به معرفی ۱۱ تا از بهترین سوغات فرانسه پرداختیم تا شما را در این مورد راهنمایی کنیم و یک دید بازتری به شما عزیزان ببخشیم.

دانستید که عطرهای فرانسوی، پنیر فرانسوی، شیرینی ماکرون فرانسه، صابون فرانسوی، مجسمه‌های اماکن دیدنی فرانسه، کلاه بره (Beret)، عروسک‌های دیزنی فرانسه، مارشمالو، شکلات فرانسه، مد و پوشاک و لباس مارینیر بهترین سوغاتی‌ها و یادگاری‌هایی هستند که شما می‌توانید تهیه کنید و به همراه خود به کشور بیاورید. از این که تا انتهای مقاله بهترین سوغات فرانسه همراهمان بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه مقاله فوق، برای شما مفید واقع شود.