تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های دیدنی در سفر به جزیره کیش

جزیره زیبای هندورابی

جزیره زیبا و البته بکر هندورابی در نزدیکی جزیره کیش و در میان آبهای خلیج فارس قرار گرفته که متاسفانه از دید بسیاری گردشگران دور مانده است . بازدید از این جزیره را به آن دسته از گردشگرانی که در جستجوی مکان های بکر و شگفت انگیز اند پیشنهاد می کنیم . با قدم نهادن بر روی این جزیره زیبایی های وصف نشدنی پیش چشمانتان قرار می گیرد که برای تماشای هر یک از آنها به ساعتها زمان نیاز دارید .

بازگشایی هتل های کیش

اجاره روزانه خانه در تهران

همانطور که گفتیم هندورابی یکی از جزایر خلیج فارس و از توابع جزیره کیش  در تور کیش  است که در حد فاصل جزیره کیش و جزیره لاوان قرار گرفته است . این جزیره از سال ۱۳۸۹ به منطقه آزاد کیش پیوست و جمعیت اندک ساکن در آن اغلب به ماهیگیری مشغول هستند . ساکنان این جزیره بیشتر عرب تبار هستند و اغلب به زبان‎های عربی صحبت می کنند اما تا حدودی به زبان فارسی نیز اشراف دارند .

سطح این جزیره مسطح است و بلند‎ترین نقطه آن تنها چهل و پنج متر ارتفاع دارد . هندورابی دارای طبیعتی زیبا و شگفت انگیز و آثار تاریخی موجود در آن و همچنین بازدید از خانه های سنتی اش بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

به توضیح سایت سفر باتو ، برای رفتن به این جزیر می بایست به اسکله ماهیگیری کیش بروید و از آنجا گردشگران توسط قایق ‎های مختلف به هندورابی برده می شوند .  این مسیر آبی حدودا یک ساعت و نیم به طول می انجامد ما در این حین بیکار نخواهید بود و از قایق سواری و تماشای آبهای بی انتها لذت خواهید برد .  همچنین برخی مسافران از بندر چیرویه با قایق راهی این جزیره می شوند که این مسیر تنها بیست دقیقه طول می کشد .

همانطور که در بالا اشاره کردیم جزیره هندورابی دارای جاذبه ‎های طبیعی و تاریخی بسیاری است ، بنابراین علاقمندان به محض ورود به این جزیره به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه راهی تماشای آثار تاریخی این جزیره شده و گروه دیگر از مناظر طبیعی لذت می برند.

روستای هندورابی

روستا هندورابی تنها روستای موجود در این جزیره است که با گذر زمان بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ نموده است . خانه ‎های این روستا اغلب از سنگ و گچ ساخته شده است و تنها یک الی دو مغازه کوچک به ‎عنوان سوپر مارکت در این روستا دیده می شود .  بومیان این جزیره به زبان عربی گویش می کنند و تنها برخی افراد می توانند متوجه زبان فارسی شما شوند.

سواحل هندورابی

سواحل زیبا و بکر هندورابی جاذبه دیگر آن است و آرامش حکمفرما در آن شما را برای ساعتها در آغوش می گیرد به خصوص با تاری شدن هوا هزاران ستاره بر پهنای آسمان می درخشند و جلوه ای زیبا به شبهای تاریک می بخشند که به سختی از خاطرتان می رود. شن های نرم و طلائی رنگ ساحل  ، در کنار آبهای زلال شما را به یک آب تنی جانانه دعوت می کند که بهتر این فرصت را از دست ندهید . در امتداد ساحل صخره‎ هایی با اشکال عجیب و غریب را خواهید دید که سوژه نابی برای عکاسی است . همچنین جالب است بدانید خط ساحلی هندورابی مکان مناسبی برای تخم گذاری لاک پشت ها است و اگر خوش شانس باشید شاهد بیرون آمدن اک پشت ها از تخم خواهید بود.

جزیره هرمز

جزیره زیبا و شگفت انگیز هرمز که به داشتن خاک سرخ شهرت یافته از آن دسته مکان های زیبایی است که اگر به غیر از ایران در هر نقطه دیگری از دنیا قرار داشت روزانه هزاران گردشگر را جذب خود می نمود. این جزیره بکر و زیبا دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و از نظرها دور مانده است. جزیره هرمز در فاصله هشت کیلومتری از بندرعباس قرار دارد و به علت مجاورت با تنگه هرمز دارای موقعیت خاص استراتژیکی است .  جزیره هرمز از معدود مکان هایی است که دارای خاک سرخ است . و هنگامی که در امتداد ساحل در حال قدم زدن هستید شاهد موجهایی سرخ رنگ خواهید بود و با هر تلاطم موج گویی جریانی از خون به سمت شما می آید . این جزیره دارای آثار تاریخی

جزیره لاوان

جزیره زیبای لاوان یکی دیگر از جزایر اطراف کیش است که دارای جاذبه های طبیعی منحصر بفردی است . اهالی این جزیره از گذشته به صید ماهی و صید مروارید مشغول بودند و تجارت مروارید در میان بومیان این منطقه رواج داشت . هم اکنون بواسطه وجود منابع نفتی در اطراف این جزیره بسیاری از بومیان برای کار راهی میدان های نفتی و پلایشگاههای اطراف آن می روند و کمتر کسی به ید مروارید و ماهی مشغول است . طبیعت بکر این جزیره بکر و دست نخورده باقی مانده و برای یک گردش یکروزه بسیار ایده آل خواهد بود. می توانید بدون هیچ مزاحمتی ساعتها در کنار ساحل بنشینید و از مناظر زیبای دریا لذت ببرید.

از اینکه در این مطلب هم همراه هم اقلیم بودید سپاسپذاریم.امیدواریو سفری خاطره انگیز و دلچسب را به جزیره کیش داشته باشید و از جاذبه های آن لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید