تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای باغو کیش

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با روستای باغو کیش آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این روستای کهن بیشتر آشنا شوید.

روستای باغو کیش از قدیمی‌ترین آبادی‌های جزیره کیش است. وجود انبوهی از درخت‌های کهن‌سال و خانه‌های قدیمی یک مجموعه زیبا و چشم‌نواز پیش روی شما قرار خواهد داد. این روستا که در میان مردمان بومی به افسانه ننه باغو شهرت دارد نماد تمدن، اصالت و تاریخ جزیره دل‌نشین کیش به شمار می‌رود. بد نیست بدانید سالانه بیش از یک‌میلیون نفر از این روستای دیدنی بازدید می‌کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

این روستای تاریخی و گردشگری باغو در گذشته به نام قیس شهرت داشته است . از زمانهای دور پیرزنی در این روستا زندگی می کرده است که در آن زمان جزیره کیش را پرتغالی ها اشغال کرده بودند به همین خاطر نام روستا را از نام آن پیرزن ننه باغو گرفته‌اند.

بافت تاریخی این روستا مکان‌های زیبایی در جهت ارائه به گردشگران به وجود آورده است. روستای باغو علاوه بر جاذبه‌های محیطی خود از مکان‌های دیدنی جهت گردشگری برخوردار است. لازم است بدانید که این روستا تنها روستای باقیمانده از دوران کهن، با بافت سنتی است که اصالت و زیبایی خود را حفظ کرده است و شامل قسمت های متفاوت و جذاب می باشد که در زیر به اختصار در مورد آنها توضیح داده می شود.

روستای باغو کیش

درخت کهنسال لور در روستای باغو کیش

روستای باغو به دلیل خاک حاصلخیر و آب و هوایی که دارد، دارای تعداد زیادی از درختان بومی است که درخت کهنسال لور یکی از شاخص ترین این درختان محسوب می شود. درخت لور شبیه به درخت انجیر است و دارای برگ های بزرگ بیضی شکل می باشد. این درخت میوه های قرمز رنگی به اندازه فندق دارد. درختان لور در مناطق جنوبی کشور مانند: استان هرمزگان و بوشهر یافت می شوند.

پارک دلیران روستای باغو کیش

به منظور زیبا سازی جزیره کیش در سال های اخیر پارکی با وسعتی حدود 60 هکتار با نام ” پارک دلیران ” در این منطقه ساخته شده است که این امر باعث افزایش امکانات تفریحی در این منطقه شده است و در کنار زیبایی های طبیعی روستای باغو توانسته گردشگران بیشتری را جذب این منطقه کند.

مسجد روستای باغو کیش

در بازدید از این روستای یکی از مکان های بسیار جالب و دیدنی که توجه افراد بسیاری را جذب می کند، مسجد النبی (ص) که بنایی بسیار قدیمی محسوب می شود و در سال 981 هجری قمری و بیش از دوره ی قاجار ساخته شده است. این مسجد فضای نسبتا کوچک، زیبا و معنوی دارد و مورد توجه و علاقه ی گردشگران زیادی قرار می گیرد.

روستای باغو کیش

شغل مردم روستا

اهالی که در این روستا زندگی می کنند جمعیت چندانی ندارد و همین تعداد کم به شغل دامپروری مشغول هستند همچنین با توجه به خاک مساعد و حاصلخیز این روستا علاوه بر دامداری و کشاورزی نیز از مشاغل اهالی این روستا است. تولید عسل نیز از جمله مشاغلی است که اخیراً مردم این روستا با تولید و فروش آن به مسافران موجب رونق اقتصادی خود شده اند.در بخش ورودی نیز سیاه چادرهای برپا کرده‌اند و بومیان روستا با پخت نان محلی و برگزاری جشن ها و مراسم های سنتی خود گردشگران را با آداب و رسوم خود آشنا می کند.

موقعیت مکانی روستا

این روستا در جنوب غرب جزیره کیش و هم جهت با کشتی یونانی از جاذبه های دیدنی کیش قرار دارد. برای رفتن به روستای باغو می توانید از میدان غروب به جاده ی باغو بروید یا از سمت بزرگراه خلیج فارس از این روستای زیبا و جذاب بازدید کنید. روستای باغو از مناطق بکر و تاریخی جزیره کیش محسوب می شود و در کنار شهر باستانی حریره و کلبه هور قرار گرفته است.

مقالات بیشتری بخوانید