تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی دانسفهان

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی دانسفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر در استان قزوین در ادامه همراه ما باشید.

قزوین یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش شمال غربی کشور واقع شده‌ است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان‌های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ است، به‌ طوریکه ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد و از این نظر رتبه نخست را در ایران دارد. بهترین سوغاتی این استان انواع شیرینی های خانگی، باقلوا و غذاهای سنتی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

دانسفهان یکی از شهرهای استان قزوین و از توابع شهرستان بوئین زهرا است. دانسفهان در دامنه رشته کوه رامند (از چین خوردگی‌های ارومیه-دختر) واقع گردیده‌ است. دانسفهان امروزه مرکزیت تجاری در بین مناطق اطراف را دارا می‌باشد. مناطق جنوبی دانسفهان شامل کوچه باغ‌ها، امامزاده دانسفهان، سد سوراوجین و باغات در دامنه‌های رامند، استعداد بالایی را برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر داراست.

دیدنی های دانسفهان

قبرستان دانسفهان

یکی از جاذبه های تاریخی دانسفهان گورستانی ۳۰۰ ساله است که سنگ قبرهای معروف و جالب آن این مکان را منحصر به فرد نموده است. سنگ ‌قبرهای این قبرستان با نقوش عجیب و کم نظیر حکاکی شده‌اند. تسبیح، انگشتر، مُهر، گلابدان، کوزه، سوزن، دوک نخ‌ریسی، قیچی، مناره و گلدسته، رحل قرآن و از این دست این نقوش را شامل می‌شوند. این نقوش بر روی بیشتر سنگ قبرها حکاکی شده است و هر چه قدمت سنگ‌ها بیشتر باشد تعدد نقوش بر روی آنها هم بیشتر می‌شود.

جاهای دیدنی دانسفهان
جاهای دیدنی دانسفهان

منطقه حفاظت شده دانسفهان

این منطقه با مساحت بیست و هفت هزار هکتار در غرب شهرستان بویین زهرا در اراضی جنوب جاده بویین زهرا- همدان تحت مدیریت زیست محیطی قرار دارد. این منطقه جهت حفظ جمعیت پرندگان منطقه و احیای گونه های منقرض شده آن، منطقه حفاظت شده اعلام شده است. در گذشته شکار بی رویه گونه های آهو، قوچ و میش در این منطقه سبب انقراض این جانوران در این منطقه شده است. جمعیت پرندگان این منطقه در اثر مدیریت زیست محیطی افزایش یافته است.

جاهای دیدنی دانسفهان
جاهای دیدنی دانسفهان

کوچه باغ های بهاری دانسفهان

دانسفهان را همه با نام کوچه باغ‌های سبز رنگ با قدمتی که آوازه‌‌ای بسیار طول و دراز دارد میشناسندکه هر سال میزبان مسافران و گردشگران است، طبیعتی که با گذشت چندین دهه هنوز بکر و دست نخوده باقی مانده است. طبیعت زیبا و بکر دانسفهان نه تنها در فصل بهار بلکه در تمام فصول سال دیدنی است. آناتومی رنگ ها در هر فصلی جلوه ای از قدرت لایزال آفریدگار یکتا و بی همتاست که چشم هر بیننده با ذوقی را به شوق آورده و هر صاحبدلی را به تفکر وا می دارد.

جاهای دیدنی دانسفهان - عکس از: خبرگزاری مهر
جاهای دیدنی دانسفهان – عکس از: خبرگزاری مهر

از دیگر جاذبه های دیدنی دانسفهان ارتفاعات رامند، قله کله قندی (که در نوک آن آثار مربوط به دوره ساسانی از جمله آتشکده دان سه پندان در آن دیده میشود)، امامزاده منور خاتون خواهر امام رضا (ع)، باغستان های انگور و بادام و گردو، قنات های متعدد، روستاهای اطراف دامنه رامند و… را می توان نام برد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: