تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی ماهشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی ماهشهر را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با این بندر زیبا در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از این شهرهای بندری زیبا در این استان شهرستان ماهشهر است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بندر ماهشهر (Bandar Mahshahr) یکی از شهرهای بزرگ استان خوزستان و تنها شهر ایران است که دارای خور است. این شهر دیدنی و زیبا از قدیمی‌ترین بنادر خلیج‌فارس است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد. این شهر از نظر آب و هوایی، تابستان‌هایی گرم و شرجی و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد. در ادامه جاهای دیدنی ماهشهر را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های بندر ماهشهر

خور موسی

در خور موسی جزایر بکر و دست نخورده زیادی با چشم اندازهای ساحلی زیبا وجود دارد. این خور همچنین با داشتن گونه های جانوری متفاوت شامل دلفین های گوژپشت و پرندگان دریایی نظیر فلامینگوها، کفچه نوک ها، اگرت های ساحلی، سلیم های خرچنگ خوار، پرستوهای کاکلی، پرستوهای دریایی، پرستوهای پشت دودی، خرچنگ های کوچک، گلخورک ها و انواع ماهی ها، جاذبه دیدنی شگفت انگیزی برای دوست داران طبیعت به شمار می رود. وجود بازارچه ساحلی و مکان تفریحی با ۹۰ آلاچیق، این خور را به نقطه تفریحی مناسبی در بندر ماهشهر تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی ماهشهر
جاهای دیدنی ماهشهر

پارک ساحلی خور

پارک ساحلی خور یکی از پارک های زیبا و ساحلی در حاشیه ساحل خور بندر ماهشهر است و مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی به شمار می رود. این منطقه دارای جایگاه قایق سواری، شهربازی و دو دریاچه ماسه ای و تفریحی است.

ac image o91563611463pG

پارک ارم ماهشهر

پارک ارم ماهشهر دارای فضای سبز بسیار زیبایی است و از امکاناتی همچون دریاچه مصنوعی جهت قایق سواری، پارک پرندگان، باغ حیوانات و سینما روباز اشاره کرد. فضای سبز پارک ارم به وسعت ۲۰ هکتار با برخورداری از گل‌ها و درختان متعدد، یک پارک جنگلی مطرح محسوب می‌شود و قطعا برای گردشگران جذاب خواهد بود.

جاهای دیدنی ماهشهر
جاهای دیدنی ماهشهر

تل کافرون

تل کافرون یکی از جاذبه‌های تاریخی و باستان‌شناسی شهر بندرماهشهر است که دارای قدمتی چند هزار ساله بوده و اولین اثر تاریخی بندرماهشهر است که ثبت ملی شده است، این منطقه مربوط به دوره پارتی، ساسانی و هخامنشی است و قدمت دقیق این منطقه هنوز مورد برررسی است.

6c090988 a0d4 4c1b 97d8 db6f2f72f9e4 840x560 1

شهر تاریخی آسک

آسک شهری تاریخی می باشد . در تاریخ آمده است که در اواخر قرن چهارم هجری، آسک روستایی بزرگ بوده که در دامنه کوه قرار داشته که بر فراز آن آتشفشان قرار داشته است. این شهر شاهد جنگ های خوارج بوده و بعضا نام آن در اشعار عربی مشاهده می شود. به نوشته مورخان، این شهر دارای آتشکده ها، دفینه های باستانی، تابوت ها، گورهای قدیمی است و همچنین کتیبه هایی به خط پهلوی بر در غربی معبد آتشکده آسک وجود دارد. این شهر ایوان بلندی داشته، این ایوان همان معبد آتشکده آسک است. در غرب آسک گنبدی است که قبلا برج دیده بانی بوده است.

جاهای دیدنی ماهشهر
جاهای دیدنی ماهشهر

مجتمع بندری امام خمینی(ره)

مجتمع بندری امام خمینی (ره) محل استقرار کشتی‌های تجاری بوده که می‌توان با مجوز صادر شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان (بندر امام خمینی (ره) از اسکله‌ها و کشتی‌های پهلو گرفته در آن بازدید نمود.

3cfbbe21 aa38 486b 9197 13caef9948c2

زیارتگاه شاهزاده حمزه

این امامزاده در ۲۵ کیلومتری جاده بندر ماهشهر به سمت هندیجان واقع شده‌است. این امامزاده بنا بر روایات فرزند موسی کاظم و برادر علی بن موسی الرضا بوده که پس از آمدن علی بن موسی الرضا به ایران همراه وی روانه ایران می‌شود. در حوالی یکی از روستاها کدخدایی با نام محمد غزالی بوده که وابستگی شدیدی به دربار وقت داشته و مخالف شیعیان بوده‌است. پس از اطلاع از حضور امامزاده به روستا ایشان را دستگیر و می‌کشند و سرش را از بدن جدا و آن را به شهر ری می‌برد. در حال حاضر سر امامزاده حمزه در حرم عبدالعظیم حسنی و تن وی در بندر ماهشهر دفن است.

جاهای دیدنی ماهشهر
جاهای دیدنی ماهشهر

آرامگاه سید صالح

آرامگاه سید صالح یکى از جاذبه هاى بندر ماهشهر واقع در خیابان مطهری و در نزدیکی بیمارستان حاجیه مى باشد. در داخل این مقبره تاریخى، دو تکه سنگ به شکل مکعب مستطیل و نوشته هایى با خط کوفى یافت شده که متاسفانه توسط انگلیسى ها غارت شده است.

aecfc04d b98e 4dd6 b689 1dfb6635bcfd

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: