تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دیدنی های پارسیان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم دیدنی های پارسیان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی پارسیان در استان هرمزگان در ادامه با ما همراه باشید.

استان هرمزگان نام یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته‌ است و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است. جنوب این استان را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در برگرفته‌ است. به دلیل هم جواری با آب های خلیج فارس، این استان مناطق دیدنی و زیبایی دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارسیان (Parsian) شهری در استان هرمزگان و مرکز شهرستان پارسیان است. پارسیان جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری دارد. سفال‌ها و کوزه‌های یافت شده در این منطقه، قدمت پارسیان را بیش از ۱۴۰۰ سال تخمین می‌زنند. در ابتدا این منطقه به نام گاوبندی شناخته می‌شد، اما از سال ۱۳۸۶ به پارسیان تغییر نام داد. سواحل ماسه‌ای درخشان تنها گوشه‌ای از اعجاز طبیعی و دیدنی‌های پارسیان هرمزگان هستند. پارسیان دریا، کوه و دشت را در کنار هم دارد. این منطقه مملو از چشمه‌های پر آب و جوشان، مزارع سرسبز، روستاهای آباد و نخلستان‌های زیبا است. در ادامه با جاذبه های دیدنی این شهر بیشتر آشنا می شویم.

جاهای دیدنی پارسیان

سواحل پارسیان

یکی از قسمت‌های جذاب سفر به پارسیان، تفریح در سواحل زیبای خلیج‌فارس است. اگر در امتداد یک جاده ساحلی در امتداد سواحل جنوبی کشور حرکت کنید، در هر قسمتی از آن می‌توانید سواحل بکری را بیابید که برای چند ساعت درون آن به استراحت و لذت بردن از خلیج‌فارس بپردازید. سواحل از جاهای دیدنی پارسیان هستند که از این امر مستثنی نیستند.

دیدنی های پارسیان
دیدنی های پارسیان

کوشکنار

کوشکنار از توابع شهر و از دیدنی های شهرستان پارسیان است. آب‌و‌هوای این منطقه گرم  و فقط در زمستان‌ها به مدت کوتاهی معتدل است. بندر تبن که ساحلی بسیار زیبا دارد مخصوص ماهیگیری است و بندر بدو برای تفریح مورد استفاده گردشگران است. آلاچیق، زمین بازی کودکان، رستوران و مسجد از امکانات رفاهی ساحل بدویند.

سواحل

شهر دشتی

با گذشتن از کوشکنار به شهر «دشتی» می‌رسید. در کوه‌های دشتی در جنوب شهر، بلندترین قله به ارتفاع ۴۰ متر، محل «کلات سرخ»، از قلعه‌های جنگی پیش از ظهور اسلام در گذشته بوده است. ساحل زیبای دستیر از دیگر جاذبه‌های این شهر است که محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌‌هاست.

دیدنی های پارسیان
دیدنی های پارسیان

جاده ساحلی بستانو

در ادامه مسیر به‌ سمت شرق از بندر بستانو تا بندر مقام، جاده‌ای رویایی با سواحلی بکر و دست‌ نیافتنی پیش روی شما است. از عمر جاده بستانو ۲۰ سال می‌گذرد. در مسیر این جاده ابتدا به روستای «زیارت» می‌رسید. «پیر زیارت» نام محلی در این روستای بندری است که مردم محلی برای دعا و زیارت به آنجا می‌روند. روستای بعدی «مغدان» نام دارد که تپه‌های شنی آن معروف هستند. گشتی در ساحل و پیاده‌روی با پای پیاده روی شن‌های ساحلی خالی از لطف نیست. در ادامه مسیر سواحل صخره‌ای و زیبای «نیرم» پیش روی شما قرار دارد.

22

ساحل مکسر

در نزدیکی بندر مقام یکی از جذاب‌ترین سواحل هرمزگان انتظارتان را می‌کشد. «ساحل مکسر» اعجاز طبیعت در تلاقی کوهستان و دریا را به رخ می‌کشد. نفوذ سالیان متمادی آب دریا در دل کوهستان‌های بلند، تندیس‌هایی با عظمت خلق کرده‌اند. از تماشای زیبایی‌های این کرانه ساحلی سیر نخواهید شد. در انتهای جاده بستانو به بندر مقام می‌رسید. بندر مقام مسیر دسترسی به جزیره مرجانی لاوان و جزیره خالی از سکنه «شیدور» است.

دیدنی های پارسیان
دیدنی های پارسیان

آبشار و چشمه بوچیر

چشمه بوچیر از مکان‌های بکر و دیدنی های شهرستان پارسیان است که در روستایی با همین نام قرار دارد. بوچیر چشمه‌ای بسیار عمیق است که در دره‌هایی با عمق ۵۰ متر قرار گرفته. برای عبور از دره‌ها باید شنا کنید یا از جلیقه نجات و قایق‌ بادی استفاده کنید. آبشار و قندیل‌هایی که در نزدیکی چشمه است زیبایی منطقه را بیش از پیش کرده‌اند.

Presentation1 1 e1610447705763

تنگه شوتاریکو و چشمه اودبه

در مسیر رفتن به روستای بهده، در ۱۷ کیلومتری شرق پارسیان و در شمال روستای چکچک، می‌توانید کوه‌های مرتفع و مشرف به تنگه شوتاریکو را ببینید که زیبایی خیره‌کننده و پستی و بلندی‌های گوناگون و باشکوهی را در اختیار دارند. این مسیر که در تنگه و رودخانه‌ی درون آن جای گرفته، می‌تواند یک ماه عسل برای صخره‌نوردان و سنگ‌نوردان عاشق طبیعت به شمار برود. پس از گذر از این مسیر به یک دوراهی می‌رسید که مسیر رفتن به تنگه شوتاریکو و چشمه اودبه را نمایان می‌کند. تنگه شوتاریکو در سمت راست قرار دارد و مسیر سمت چپ هم شما را به چشمه اودبه خواهد رساند.

دیدنی های پارسیان
دیدنی های پارسیان

روستای بهده

پارسیان دارای روستاهای زیبای بسیاری بوده و یکی از آن‌ها روستای بهده است که از دیدنی های شهرستان پارسیان به شمار می‌رود. این روستا در دهستان مهرگان قرار دارد و با توجه به سرشماری سال ۱۳۸۵، جمعیتی برابر با ۱۴۳۶ نفر را دارا است. این روستا در ۳۸ کیلومتری پارسیان جای گرفته و پر از جاذبه‌های طبیعی است. یکی از این دیدنی‌های طبیعی، غار گیری کنار بوده که در شمال روستای بهده و ۴۰ کیلومتری پارسیان جا خوش کرده است. گفته می‌شود پیشینه‌ی آن به کم‌وبیش ۱۰۰۰ سال گذشته برمی‌گردد و به‌دست ساکنان کهن این منطقه ساخته شده است.

OTParsian06

غار گِری کُنار

غار گِری کُنار یک غار یا به تعبیر بهتر تونلی دست‌ساخته توسط بومی‌های ساکن روستای بهده شهرستان پارسیان است که امروزه به‌عنوان یک اثر تاریخی و گردشگری در لیست جاهای دیدنی پارسیان قرار دارد. این غار در منابع گوناگون به اسم «غار گیری کنار» و «غار بهده» معرفی شده است. بااین‌حال در زبان شیرینی ساکنین این منطقه به دره، تنگه یا مناطقی از کوهستان که شمایلی نزدیک به آن‌ها دارند، «گِری» گفته می‌شود. «کُنار» نیز نام یک درخت مختص مناطق جنوبی است که بیشتر مردم آن را بیشتر با محصولی که از برگ آن گرفته می‌شود یعنی «صدر» می‌شناسند.

دیدنی های پارسیان
دیدنی های پارسیان

گود کناردان

شهرستان پارسیان در دل خود باغات و نخلستان‌های زیبایی دارد که به سبب سرسبزی و محصولات فراوانشان همیشه برای برپایی یک پیک‌نیک در دل طبیعت گزینه‌های خوبی هستند. بااین‌حال در فصل زمستان که درواقع فصل بهار پارسیان و جنوب کشور است، آن‌قدر چشم‌اندازهای زیبا در این شهرستان زیاد می‌شود که در هر دشت و صحرای آن می‌توانید یک پیک‌نیک جذاب برپا کنید. یکی از موردعلاقه‌ترین جاهای دیدنی پارسیان در این زمینه، منطقه گود کناردان آن است. گود کناردان از آن دست جاهایی است که به سبب طبیعت زیبا همیشه میزبان خانواده‌های بسیار زیادی از ساحل‌نشینان است.

کناران

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: