تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هرکدام از شهرهای ایران، جاذبه‌های توریستی بسیار جذابی دارند که نامشان باید حداقل یک‌بار در خاطرات هر نفر وجود داشته باشد. رویا پارک نیاوران، از سحرانگیزترین این جاذبه‌ها برای هر شخص و هر گروه سنی است. موزۀ این پارک با استانداردهای جهانی و با تمرکز بر جذابیت‌های خطای دید ساخته شده و دقت بینایی شما را به چالش می‌کشد. بیشتر از 100 اثر هنری در این مجموعه وجود دارند که هرکدام تجربۀ خاصی را برای شما رقم می‌زنند. از شنوندۀ داستان کهکشان‌ها بودن تا غرق‌شدن در لیوان چای، همه‌وهمه از خاطراتی هستند که با قدم‌گذاشتن در دنیای پر از سحر و افسون رویا پارک در ذهن شما نقش می‌بندند.

از نکات جالب‌توجه درمورد این مجموعه توجه ویژه به فرهنگ ایرانی – اسلامی در ارائۀ محصولات به مخاطبان است که با ظرافت بسیار در طراحی هرکدام از بخش‌های این موزۀ به کار گرفته شده است. بخش‌های متفاوت ایران و بخش بین‌الملل در مجموعه وجود دارند که شما را به تماشای اقصی‌نقاط جهان می‌برند. از قایق‌های رنگی ونیز تا شترسواری در بیابان‌های عربستان و تبدیل‌شدن به گوی برفی در قطب شمال.

اجاره روزانه خانه در تهران

در ادامه متن با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا به اتاق‌های سحرآمیز موزۀ رویا پارک سری بزنیم، با مسیریابی و ساعات پذیرایی مجموعه آشنا شویم و به معرفی جذاب‌ترین اتاق‌های مختلف این مجموعه از جمله پرسپکتیو، هنر سایه، جاذبه‌ها، ترفندها، بی‌نهایت‌ها و بخش سه‌بعدی پارک بپردازیم.

نگاهی به دنیا از عجیب‌ترین زاویه‌ها

یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های جادویی از رویا پارک نیاوران، ورود به بخش جاذبه‌ها و ترفندها است. در این اتاق‌ها، دنیای اطراف شما رو می‌گرداند و وارونه می‌شود. در این بخش، بازیگران اصلی رویا پارک نیاوران – که شما باشید –  در اتاق‌های معکوس می‌چرخند، در لیوان‌های چای می‌نشینند، آلیس در سرزمین عجایب می‌شوند و به دنیاهایی می‌روند که تابه‌حال تصور نکرده‌اند؛ در رویا پارک نیاوران، از زیردریایی معروف ژول ورن در بیست هزار فرسنگ زیر دریا تا میز شام آخر را در مدت کوتاهی طی می‌کنید. گویی در تاریخ و افسانه‌ها در حال پرواز هستید.

 طراحی منحصربه‌فرد تمام بخش‌های رویا پارک به صورتی انجام شده که هیچ تکراری در آنها دیده نمی‌شود و هرکدام آینه‌ای متفاوت از دنیای واقعی یا خیال انگیزی هستند که گویی می‌خواهند چشم‌های شما را به عجیب‌ترین زاویه‌ها باز کنند!

رویا پارک نیاوران

از نکات جالب دربارۀ مراحل طراحی اتاق‌های مختلف رویا پارک نیاوران، تلفیق علوم مختلف با یکدیگر بوده تا پیچیده‌ترین تصاویر به ساده‌ترین حالت شکل بگیرند. در بخش ترفندها، فرآیند طراحی و ساخت اتاق‌ها و غرفه‌های متنوع عکاسی با به‌کارگرفتن زاویه‌های مختلف (عموماً زوایای 20 درجه یا 180 درجه) صورت‌گرفته که باعث می‌شود خطای دید سه‌بعدی را تجربه کنید. در بخش‌های تاریک و اتاق سایه‌ها نیز، به‌کارگیری مفاهیم رنگ و نور هر بیننده‌ای را به تردید در اطمینان به چشم‌های خود وامی‌دارد.

بخش پرسپکتیو که توسط طراحان متخصص این حوزه طراحی و اجرا شده، یک درب سحرانگیز دیگر در دنیای خاطرات شما باز می‌کند و جالب‌ترین تابلوها و تصاویر را در آن به دیوار ذهن شما می‌آویزد.

در بخش پرسپکتیو، مانند تمام بخش‌های دیگر مجموعۀ رویا پارک نیاوران، شما می‌توانید با دوربین شخصی خود نیز عکاسی کنید و خاطره بسازید؛ البته که با پرداخت هزینه‌ای به عکاسان حرفه‌ای مجموعه، می‌توانید از تجربۀ بی‌نظیر آنها نیز در رقم‌زدن بهترین قاب‌ها استفاده کنید. در این بخش، تابلوهای سه‌بعدی و طراحی‌های جذابی بیشتر باهدف عکاسی ساخته شده‌اند. بخش پرسپکتیو مانند بخش ترفندها و جاذبه‌ها از خطای دید استفاده نمی‌کند، بلکه شما را در کنار تابلو ها و تصاویری قرار می‌دهد که گویی می‌خواهند از دنیای دیوارها گریخته و به واقعیتِ خیال‌انگیز دنیای رویا پارک بپیوندند.

رویا پارک نیاوران، منحصربه‌فرد در خاورمیانه

همان‌طور که گفته شد، رویا پارک نیاوران تهران از بهترین مجموعه‌های مرتبط به پرسپکتیو و خطای دید در جهان بوده که در خاورمیانه نیز منحصربه‌فرد و قابل‌تحسین است. آقای صالح سخندان از برترین هنرمندان کشور، در طراحی و سرپرستی این مجموعه از تمام تخصص خود در حوزۀ خطای دید و پرسپکتیو استفاده کرده‌اند. مجموعۀ طراحی‌های ایشان در کنار دیگر آثار هنری این پارک، یکی از جامع‌ترین موزه‌های خطای دید در جهان را تشکیل داده که بازدید از آن برای همه از واجبات است.

رویا پارک نیاوران از نخستین‌های جهان نیز هست که هنر نقش‌زدن خطای دید را از جداول سرگرمی و عکس‌های معروف صفحات اینترنتی فراتر برده و در دنیای واقعی دست به جادو زده است. استفاده از نور، سایه‌ها، بازتاب آینه‌ها و دیگر مفاهیم پیچیدۀ ریاضیاتی در کنار هنر دست سازندگان آثار هنری مجموعۀ رویا پارک، طراحی آن را به یکی از خاص‌ترین‌ها در جهان تبدیل کرده. تبدیل خطای دیدها از حالت معمول آنها (حالت دوبعدی) به یک فضای سه‌بعدی که بیننده را در بر می‌گیرد، قطعاً از فرایندهایی است که نیاز به تفکر و آزمون و خطای بسیار دارد. تیم طراحی مجموعۀ رویا پارک نیاوران حدود هفت ماه زمان را برای اجرای ایده‌های خود صرف کرده تا با علوم مختلف را با چاشنی خلاقیت و رنگ به تصویر کشیده و این‌چنین قاب‌های زیبایی را به نمایش بگذارند.

رویا پارک نیاوران تهران

یک روز بازدید، یک دنیا خاطره

بازدید از پارک نیاوران که از ساعات 10 صبح تا 9 شب (روزهای شنبه تا چهارشنبه)  و 8 شب (روزهای آخر هفته) پذیرای حضور مراجعه‌کنندگان است. این بازدید تنها بین 1 تا 3 ساعت از روز شما را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین تجربیات و خاطره‌های شما را نقش بزند. بازدید از این مجموعه برای کودکان یا افراد مسن منعی ندارد و محدودیت‌های سنی و وزنی برای هیچ‌کدام از بازدیدکنندگان مطرح نیستند.

تمام افراد می‌توانند از هرکدام از بخش‌ها از جمله بخش پرسپکتیو و ترفندها، چشم‌های خود را دوباره باز کنند و دنیا را طور دیگری ببینند، به بخش‌های مختلف جهان سفر کنند، داستان کهکشان‌ها را از زبان خودشان بشنوند و در جزئیات آن غرق بشوند، یا در بخش آینه‌ها با بی‌نهایت نسخه از خودشان روبرو شوند و با تمامشان عکس بگیرند.

از نقاط قوت مجموعۀ رویا پارک این است که نکات مخصوصی برای رعایت بازدیدکنندگان وجود ندارد، جز اینکه زمان بازدید خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که کمترین شلوغی و ازدحام در مجموعه انتظار می‌رود. صف‌های طولانی و عجله برای عکس‌گرفتن، گرچه نمی‌توانند تمام سحر و جادوی تجربۀ بازدید از پارک را از بین ببرند، اما حسرت غرق‌شدن در ظرافت طراحی و اجرای هرکدام از خطای دیدها یا اتاق‌ها را به دنبال خواهند داشت. همچنین با اینکه محدودیت سنی برای بازدیدکنندگان تعریف نشده است، اما به دلیل مفاهیمی که در طراحی فضاهای مختلف مجموعه به کار گرفته شده، می‌توان گفت جذابیت سحر و جادوی منحصربه‌فرد رویا پارک برای افراد بالای 10 سال به حداکثر خود می‌رسد. اگرچه که برای کودکان کم سن‌وسال تر نیز  می‌توان خاطرات بی‌نظیری را قاب گرفت.

رویا پارک نیاوران تهران

‌ستارۀ سفر به تهران، رویا پارک نیاوران

رویا پارک نیاوران، واقع در موزۀ دارآباد تهران است. این موزه در خیابان نیاوران قطعاً یکی از نقاط عطف تهران‌گردی، چه برای تهرانی‌ها و چه مسافران مختلف، می‌شود. پارکِ جادویی تهران جز تعطیلی‌های رسمی و یا موارد خاص، تمامی روزها پذیرای مراجعه‌کنندگان است.

از دیگر امکانات مجموعه، می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ‌ها اشاره کرد؛ همچنین گیفت شاپ (فروشگاه هدیه) نیز در این موزه وجود دارد که شما می‌توانید با سرزدن به آن بخشی از تجربیات خود را برای عزیزان خود نیز ببرید.

به علاوه می‌توانید عکس‌های خود را (که توسط عکاسان خود مجموعه گرفته شده) در قالب‌های مختلف تحویل بگیرید. می‌توانید درخواست چاپ آن روی شاسی یا به‌صورت عکس را بدهید و تمام خاطرات خود را روی آن چاپ کرده و همیشه همراه خود داشته باشید، یا حتی روی ماگ و تیشرت نیز خریداری کنید.

پارکینگ اختصاصی از دیگر امکانات مجموعۀ رویا پارک است، اما این باعث نمی‌شود شما مجبور باشید برای رسیدن به رویا پارک مانع ترافیک را پشت سر بگذارید؛ چرا که ایستگاه‌های متروی نوبنیاد و اقدسیه (خط 3 مترو) و ایستگاه تجریش (خط 1 متروی تهران) همگی در مسیر رفتن به رویا پارک نیاوران هستند.

قیمت بلیت برای هر نفر حدود 100 هزارتومان بوده که البته شامل خدمات رستوران، کافی‌شاپ و خدمات عکاسی متخصصین خود مجموعه نمی‌شود. عکاسان در بخش‌های مختلف مجموعه حضور دارند و آمادۀ خلق عکس‌های بی‌نظیر خاطرات شما هستند.

برای هماهنگی‌های بیشتر، می‌توانید با پشتیبانی مجموعۀ رویا پارک نیاوران تهران با شمارۀ  021-22829990 الی 4 ارتباط بگیرید. هروقت به نزدیکی موزه نیز رسیدید، از انتهای خیابان موزه و از بخش موزۀ حیات‌وحش دارآباد می‌توانید وارد مجموعه بشوید.

رویا پارک نیاوران تهران

من خود خوشحالی هستم!

در بدو ورود به مجموعه، با این جمله در سردر مواجه خواهید شد، امید است که هنگام خروج، به آن تبدیل شده باشید.

در رویا پارک نیاوران، چشم‌های خود را به نگاهی جدید عادت می‌دهید که شاید برای همیشه با شما باقی‌مانده باشد، عکس‌های بسیار زیبایی که در این مجموعه می‌گیرید نیز احتمالاً برای همیشه در رویا پارک جادویی ذهن شما باقی خواهند ماند. اتاق‌های بسیاری هستند که هنگام حضور در مجموعه می‌توانید وقت خود را در آن‌ها بگذرانید و عکس‌های بسیاری بگیرید. شاید بعد از یک روز وقت گذراندن در این دنیای پر از سحر و جادوهای مختلف، برای همیشه طوری دیگر به دنیا نگاه کنید.

رویا پارک نیاوران تهران

قبل از رفتن به رویا پارک، تلفن همراه خود یا دوربین‌های خود را آماده کنید، کمربندهای خود را محکم ببندید و آماده باشید تا برای چند ساعت روی قالیچۀ پرنده سوار شوید و به دنیای جادویی افسانه‌های سرتاسر جهان، سری بزنید.