تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

منطقه بیلیک دوزو استانبول

استانبول شهری که هر مسافری را عاشق خود می کند. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. منطقه بیلیک دوزو استانبول ، یکی از محله های محبوب و بسیار زیبای این شهر که در چند سال اخیر بافت مسکونی پیدا کرده است. در ادامه همراه هم اقلیم باشید تا این محله اروپایی را به شما معرفی کنیم.

منطقه بیلیک دوزو (Beylikdüzü) در غرب قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. بیلیک دوزو با سواحل زیبای خود توجه شهروندان و توریستها را به خود جلب کرده و مکانهای مخصوص پیاده روی، دوچرخه سواری و ماهیگیری از جمله مناظر چشم نواز این سواحل هستند. مناطق بیلیک دوزو و منطقه اسن یورت (Esenyurt) هر دو در غرب قسمت اروپایی استانبول قرار دارند. اولی در جنوب اتوبان E5  و دومی در شمال این اتوبان هستند.

اجاره روزانه خانه در تهران

بیلیکدوزو منطقه ای است ساکت و آرام و به دور از هیاهوی شهر، مدرن و کمی لوکس با خیابانهای بزرگ و تمیز، فضای سبز ایده آل و رستورانها و فروشگاههای بسیار که نرخ اجاره منزل و حتی خرید آن به نسبت امکاناتی که در آن وجود دارد بسیار منطقی و حتی گاه ارزان است. این منطقه تمامی استانداردهای اروپا را رعایت کرده است. همچنین امکانات پزشکی و آموزشی و اجتماعی نیز در این منطقه از سطح عالی ای برخوردار میباشند.

منطقه بیلیک دوزو استانبول
منطقه بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیک دوزو نزدیک به فرودگاه آتاتورک می باشد اما به مرکزیت قسمت اروپایی که همان میدان تکسیم می باشد کمی دور است. فاصله ی بین بیلیک دوزو و مرکز شهر استانبول در حدود 40 کیلیومتر است اما برخورداری از امکانات حمل و نقل از قبیل خط مترو این مسئله را کلا برطرف می کند. باید گفت که این منطقه نه تنها خارج شهر نمی باشد بلکه یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین مناطق استانبول میباشد . در این منطقه برای رفاه ساکنین بزگترین مراکز خرید و بلندترین برج ها و زیباترین تفریگاه ها ساخته شده است که در کنار زیباترین ساحل ها زندگی در این منطقه را خوشایندتر میکند.

با طلوع آفتاب ماهیگیران سوار قایق های خود شده و تور ماهیگیری را به دریا می اندازند، این صحنه ها برای شهروندان استانبول نوستالژیک و خاطره انگیز است. در دوران امپراطوری عثمانی، دشت سرسبز و خوش آب و هوای این منطقه، محلی دلخواه برای شاه و اطرافیانش و بخصوص طبقه اشراف به عنوان محل ییلاق تابستان به شمار میرفته و به همین علت، این محل به بیلیکدوزو یا دشت بیگ ها معروف است.

1525118776

این منطقه محل مناسبی برای فرار از گرما و هوای شرجی تابستان در استانبول است. این منطقه با وجود نزدیکی به دریا، اما به دلیل وزش باد ونسیم خنک، هوای بسیار مناسبی برای تابستان دارد و شما میتوانید از خنکی هوای این منطقه لذت ببرید ولی به همین دلیل هم زمستان سرد و پرسوزی را نسبت به محله های دیگر دارد. آلودگی هوا در این منطقه صفر است.

منطقه بیلیک دوزو استانبول به یکی از مهاجر پذیرترین مناطق ترکیه تبدیل شده است که بدون در نظر گرفتن طبقات اجتماعی مهاجر میپذیرد. طی چند سال اخیر محبوبیت منطقه بیلیک دوزو استانبول افزایش پیدا کرده است و به یکی از داغ ترین ناحیه های سرمایه گذاری مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

منطقه بیلیک دوزو استانبول
منطقه بیلیک دوزو استانبول

در حال حاضر مناطق بیلیک دوزو و آتاکوی مارینا طبقات بالای جامعه را به خود جذب میکنند چرا که زیر ساختهای این نواحی مناسب بوده و سازه های جدید لوکسی در آن ساخته شده است. بسیاری از پاساژهای خرید استانبول در منطقه بیلیک دوزو استانبول قرار گرفته اند و بیلیک دوزو بهشتی برای خرید میباشد و از آن با عنوان جمهوری خرید نیز یاد میشود.

1525124590

وجود کافه های بیشمار با فضای مدرن و سنتی پیاده روی در منطقه بیلیکدوزو را دلچسب خواهد نمود. بوی خوش طبخ غذاهای ترکی از انواع کباب های سنتی، دنر ترکی، ماهی کبابی تازه که در کنار دریا سرو میشود، با بوی خوش قهوه ترک که از تمام کافه های موجود به مشام می رسد. همه و همه از مواردی است که بر جذابیت های منطقه بیلیکدوزو می افزاید.

منطقه بیلیک دوزو استانبول
منطقه بیلیک دوزو استانبول

اگر به دنبال منطقه ای امن خوش آب و هوا و نزدیک به دریا هستید که لحظات خوشی را در کنار خانواده تان سپری کنید منطقه بیلیکدوزو در ترکیه برای شما بهترین گزینه میباشد. برای مهاجرانی که دارای فرزند هستند، وجود مدارس ترک دولتی ،غیر انتفاعی ،اینترنشنال، برای کودکان و نوجوانان از دیگر امکانات موجود این منطقه می باشد.

محله های منطقه بیلیک دوزو

در این منطقه محله های زیر قرار گرفته اند؛

  • ADANA KAHVECİ (یک محله مدرن و سرسبز برای سکونت می باشد).
  • BARIŞ
  • BÜYÜKŞEHİR (امکانات و دسترسی ها از قبیل بیمارستان، مراکز دولتی، خیابان های اصلی و مدارس، در این محله بیشتر قرار دارند).
  • CUMHURYAT (از این منطقه دسترسی به تمام امکانات به سهولت امکان پذیر می باشد).
  • DEREĞZI (خانه های این محله در آپارتمان های دو یا سه طبقه به صورت یکدست ساخته شده اند).
  • GÜRPINAR
  • KAVAKLI
  • MARMARA (در این محله بیشتر خانه ها با منظره دریا می باشند).
  • SAHİL
  • YAKUPLU (محله ای ساحلی می باشد و آپارتمان های زیبایی برای خرید و اجاره در این محله وجود دارد).

2018 08 18

همچنین بزرگترین پارک ساحلی در منطقه بیلیک دوزو واقع شده است. این پارک ساحلی از نزدیکی اتوبان E5 آغاز و تا ساحل دریای مارمارا ادامه دارد.  محوطه مخصوص اجرای کنسرت ها، زمین بازی کودکان، مسیر مخصوص پیاده روی و… که فضایی بسیار مفرح و شاد را برای ساکنین این منطقه به ارمغان خواهد آورد.