تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پیست اسکی شیرباد مشهد

در این پست قصد داریم شما را با تنهاترین پیست اسکی شهر مشهد، یعنی پیست اسکی شیرباد آشنا کنیم که مورد علاقه جوانان و حتی بازدیدکنندگانی است که در فصل زمستان به مشهد سفر می کنند. اگر از ورزش های زمستانی لذت می برید تا پایان این پست همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

پیست اسکی شیرباد

اجاره روزانه خانه در تهران

شیرباد نامی است که شاید با آن آشنا نباشید، اما در سال‌های اخیر در بین مردم خراسان، به‌ویژه مشهد و به‌ ویژه در بین کسانی که به ورزش‌های زمستانی و اسکی علاقه‌مند هستند، رواج پیدا کرده است.

پیست اسکی شیرباد واقع در استان خراسان رضوی اولین و تنها پیست اسکی شرق کشور است. این پیست اسکی حدود 50 هکتار وسعت دارد و در ارتفاع 2900 متری احداث شده است.

پیست اسکی شیرباد
تصویر از سایت کجارو

این پیست اسکی به دلیل ارتفاع زیاد در اکثر فصول سال برفی است. پیست شیرباد در حدود بیست کیلومتری روستای دولت آباد در ارتفاعات قله مرتفع شیرباد از قله های کوه بینالود در حدود پنجاه کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

پیست شیرباد تقریباً 880 متر طول دارد و شامل یک تپه اسکی است. باز شدن جاده آسفالته به سمت روستای دولت آباد، رفتن به پیست اسکی شیرباد را آسان کرده است. در مجموعه اسکی شیرباد نیز پیست شب تعبیه شده است و همزمان خوابگاه های این مجموعه نیز در 22 بهمن 1394 افتتاح و قابل استفاده شده است.

پیست اسکی شیرباد
تصویر از سایت ایران هتل

تله اسکی به طول 900 متر، علاقه مندان را به ارتفاعات جدیدی می برد و پس از آن ورزشکاران و دوستداران طبیعت می توانند علاوه بر تماشای چشم انداز بی نظیر و خیره کننده این پیست، از تجربه اسکی ایمن و لذت بخشی در مسیر 1200 متری لذت ببرند.

یک سازه سه طبقه با هدف توسعه امکانات و تجهیزات لازم و همچنین ایجاد رستوران و کافی شاپ و همچنین سوئیت های متعدد جهت اسکان علاقه مندان در این مکان در نظر گرفته شد که البته این امکانات هنوز تکمیل نشده است.

پیست اسکی شیرباد
تصویر از سایت اسکی شیرباد

مسیر دسترسی

مسیر ورودی پیست به ویژه در بخش دولت آباد به پیست شیرباد، برفی و کوهستانی است، بنابراین علاقه مندان به این رشته ورزشی در صورت رانندگی با خودروی تک دیفرانسیل، باید از زنجیر چرخ استفاده کنند و یا ازخودروی دو دیفرانسیل استفاده کنند.

گهگاه مینی بوس هایی توسط هیئت اسکی استان تهیه می شود تا اسکی بازان را به پیست ببرند. اجاره لباس و تجهیزات اسکی در محل نیز در دسترس است.

مقالات بیشتری بخوانید