تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آشنایی با چشم لندن بزرگترین چرخ و فلک اروپا در لندن

شهر لندن یکی از شهرهای پر جنب و جوش و توریستی اروپا است که خیلی از گردشگران دوست دارند در این شهر گشت و گذاری داشته باشند.یکی از جاذبه های تفریحی و دیدنی شهر لندن چرخ و فلکی است که به چشم لندن مشهور است.این جاذبه به عنوان بزرگترین چرخ و فلک اروپا شناخته می شود.در این مطلب از هم اقلیم با این جاذبه در شهر لندن بیشتر آشنا می شویم.

همه چیز درباره چشم لندن ، بزرگ ترین چرخ و فلک اروپا

در جنوب شهر لندن و در جوار رود تیمز ، چرخ و فلکی بزرگ به نام چشم لندن London Eye وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود.ویژگی های منحصر به فرد این چرخ و فلک باعث شده تا بیش از 3 میلیون بازدید کننده در سال از آن بازدید کنند.همانطور که گفتیم این سازه به عنوان بزرگترین چرخ و فلک اروپا شناخته می شود که به وسیله ی قاب A شکلی که در یک طرف آن قرار دارد نگه داشته می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

چشم لندن

این جاذبه ی شگفت انگیز دارای 135 متر ارتفاع است و همین ارتفاع بلند آن باعث شده تا جلوه ی زیبایی به شهر لندن بدهد و تقریبا از تمامی نقاط شهر می توان این چرخ و فلک را دید.یکی از دلایلی که باعث جذب بیشتر توریست در اطراف چشم لندن می شود وجود رودخانه تیمز است.

چشم لندن به عنوان نمادی ملی نیز شناخته می شود که موفقیت و ابتکار انگلیس در زمینه تکنولوژی قرن 21 را نشان می دهد.روزانه حدود 15000 نفر از این چرخ و فلک 135 متری بازدید می کنند.


همچنین بخوانید : جزیره بورا بورا کجاست ؟


تاریخچه چشم لندن

طراحی این چرخ و فلک بزرگ قرار بود در سال 1993 از طریق برگزاری یک مسابقه به یک گروه معماری سپرده شود تا این سازه ی زیبا به مناسبت جشن سال 2000 ساخته شود.اما متاسفانه تمامی طرح ها رد شد و موجب انحلال این مسابقه شد.پس از انحلال این مسابقه یک زن و شوهر که در مسابقه شرکت کرده بودند تصمیم گرفتند که شرکت خودشان را تاسیس کنند و ایده ی چرخ و فلک خود را اجرا کنند.

این زن و شوهر خیلی خوش شانس بودند چراکه پس از اعلام خبر راه اندازی شرکت خود ، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز برای کمک به آنها اعلام آمادگی کرد و قرار شد تمام هزینه های آن ها را بر عهده بگیرد.تصمیم بر این بود که این پروژه تا قبل از جشن شب سال نو آماده شده و در سال 2000 افتتاح گردد.به همین تریب برای اینکه بتوانند این پروژه را به پایان برسانند تیمی تشکیل شد که 1700 نفر نیروی متخصص در آن جمع شده بودند و بی وقفه کار کردند تا در نهایت این چرخ و فلک کم نظیر ساخته شد.

بزرگترین چرخ و فلک اروپا

ساخت کابین های چشم لندن

همانطور که گفتیم اسپانسر ساخت بزرگترین چرخ و فلک اروپا شرکت بریتیش ایرویز بود.به همین دلیل در ابتدا از این سازه به عنوان چرخ و فلک هزاره ی بریتیش ایرویز یاد می شد.چشم لندن دارای 32 کابین کبسول مانند است که نمادی از 32 منطقه ی شهری لندن هستند و از داخل این کابین ها می توانید چشم انداز بسیار زیبایی از شهر داشته باشید.جالب است بدانید شماره گذاری این محفظه ها از 1 تا 33 است و شماره 13 برای جلوگیری از بدشانسی و بد بیاری حذف شده است!این سازه تابحال بیش از 40 جایزه مختلف را در زمینه معماری به خود اختصاص داده است.


از دست ندهید : همه چیز درباره برج ایفل


چرخ و فلک لندن بیش از 1000 تن وزن دارد و به صورت بسیار آرامی حرکت می کند به گونه ای که یک دور سواری در آن حدود 30 دقیقه به طول می انجامد.همین آرام حرکت کردن باعث می شود که بتوانید در ارتفاع یک دل سیر از شهر لندن بازدید کنید.

در نزدیکی چشم لندن که بزرگترین چرخ و فلک اروپا است پربازدید ترین موزه بریتانیا قرار دارد که به عنوان مشهورترین جاذبه گردشگری رایگان در انگلیس شناخته می شود.دسترسی به این موزه از چشم لندن بسیار راحت است و گردشگران می توانند از این موزه هم دیدن کنند.

چرخ و فلک لندن

ویژگی بی نظیر چشم لندن

معمولا چرخ و فلک های سایر شهرهای دنیا به گونه ای است که صندلی های آن ها لغزش دارد اما محفظه های چشم لندن به گونه ای ساخته شده که به سطح بیرونی چسبیده و مسافران به هیچ عنوان احساس لغزش نمی کنند و با کمال آرامش می توانند نمای 360 درجه هر لندن را مشاهده کنند.داخل این محفظه ها سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد تا در روزهای سرد و گرم مسافران بتوانند از آن استفاده کنند.

چشم لندن در برخی از روزهای سال مانند کریسمس و سال نو تعطیل است بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه حتما آخرین اطلاعات و اخبار را از سایت آن بررسی و چک کنید.لازم به ذکر است علاوه بر بازدید از بزرگترین چرخ و فلک اروپا می توانید با استفاده از قایق های رود تیمز از جاذبه های دیگری مانند برج لندن ، کلیسای وست مینستر و تاور بریج نیز دیدن کنید.

ساعت بازدید از چشم لندن از 10 صبح تا 10 شب می باشد.

پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به خارج از کشور حتما از صفحه استعلام ممنوع الخروجی آنلاین بازدید کنید.