تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در حال حاضر روز به روز به تعداد افراد گیاه خوار افزوده می‌شود. در واقع گیاهخواری نوعی رژیم غذایی است که در آن از مصرف غذاهایی که با گوشت حیوانات تهیه شده باشد، جلوگیری خواهد شد. همچنین یک سری فرآورده‌های حیوانی مانند تخم مرغ و پنیر را نیز نباید مصرف کنند. اکثر گیاهخواران به دنبال غذاهای گیاهی هستند. البته در شهر تهران تعداد زیادی رستوران‌های گیاهی وجود دارد. اگر به دنبال خصوصیات بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران هستید، مطالعه مطلب پیش رو برای شما مفید خواهد بود. در ادامه همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

آشنایی با بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران

در شهر تهران انواع مختلفی از رستوران گیاهی وجود دارد. هر کدام از این رستوران‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. از جمله رستوران‌های مخصوص گیاه‌خواران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجاره روزانه خانه در تهران

بهترین رستوران های گیاهی تهران

طبخ غذاهای سنتی گیاهی در رستوران آناندا

این رستوران گیاهی در تهران قرار دارد و از سال 1385 شروع به فعالیت کرده است. در این رستوران انواع غذاهای گیاهی سنتی ایران و خارجی طبخ می‌شود. البته این رستوران مشتریان ثابتی در خیابان اختیاریه تهران دارد. از جمله خصوصیت منحصربه فرد رستوران گیاهی آناندا می‌توان به فضای سبز آن اشاره کرد که فضای متفاوتی نسبت به هوای آلوده تهران ایجاد کرده است. لازم به ذکر است که انواع متنوعی از سالادهای خوش طعم و دسر‌های لذیذ در این رستوران سرو خواهد شد. بایستی خاطر نشان کرد که ساعت کاری این رستوران تمام روزها از ساعت 12 ظهر تا 23 شب خواهد بود. به طور کلی رستوران گیاهی آناندا چهار نوع منو ارائه می‌کند:

  1. منوی مخصوص گیاه‌خوارانی است که فقط گوشت نمی‌خورند اما تخم مرغ و لبنیات را مصرف می‌کنند.
  2. منوی ویژه گیاه‌خواران تخم مرغی که فقط تخم مرغ مصرف می‌کنند و از خوردن لبنیات و گوشت خودداری می‌کنند.
  3. منوی مخصوص گیاه‌‌خواران لبنی که تخم مرغ و گوشت مصرف ندارند و تنها از مواد لبنی به طور آزاد استفاده می‌کنند.
  4. منوی ویژه وگان‌ها: این نوع گیاه‌خواران هیچگونه فرآورده‌های حیوانی نظیر گوشت، تخم‌مرغ، عسل و شیر را مصرف نمی‌کنند.

رستوران گیاهی آناندا

رستوران گیاهی درخت بانیان

کافی شاپ و رستوران مخصوص گیاه‌خواران بانیان در خیابان شریعتی تهران واقع شده است و جزو بهترین رستوران های گیاهی تهران محسوب می‌شود. با وجود اینکه فضای رستوران کوچک است اما محیط صمیمی و دوستانه‌ای ایجاد کرده است. در این رستوران گیاهی منو غذا بسیار کامل و فوق‌العاده جذاب است. یکی از ویژگی‌های خاص این رستوران عدم استفاده از مواد غذایی کنسرو شده، شکر سفید و مواد فریز شده است. در واقع کلیه مواد غذایی مصرفی در این رستوران گیاهی کاملا طبیعی هستند.

به علاوه طبخ خوب انواع غذای ایرانی مخصوص گیاه‌خواران سبب شده است که مشتریان زیادی داشته باشد. با اینکه در کباب این رستوران گوشت استفاده نشده است اما این غذا آنقدر خوشمزه است که شما را غافلگیر خواهد کرد. رستوران گیاهی بانیان همه روزه از ساعت 11 تا 23 آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

رستوران گیاهی درخت بانیان

سرو غذای گیاهی در ظروف سفالی در رستوران تیلیت

یکی دیگر از رستوران‌‎های گیاهی شهر تهران که در خیابان سعدی قرار دارد، رستوران تیلیت است. از جمله خصوصیات مهم این رستوران این است که هم برای گیاه‌خواران و هم گوشت‌خواران غذا طبخ می‌کند. در اصل تیلیت جزو رستوران‌های گیاهی شهر تهران به شمار می‌آید که غذا را در داخل ظروف سفالی سنتی سرو می‌کند. در واقع این رستوران در تلاش است که سبک سنتی و مدرن را با هم تلفیق کند. یکی از غذاهای محبوب این رستوران انواع طعم‌های مختلف آبگوشت است. البته برای گیاه‌خواران نیز منوی ویژه‌ای ارائه می‌دهد. اگر قصد مراجعه به رستوران گیاهی تیلیت را دارید خوب است بدانید که ساعت کاری آنجا رستوران از 12 تا 16 عصر است.

رستوران گیاهی تیلیت

سرو غذا در محیطی با دکوراسیون جذاب در رستوران گیاهی پیور

پیور یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران به حساب می‌آید. این رستوران در برج ASP قرار دارد. دکوراسیون شیک و خاص، برگزاری برنامه‌های ویژه در حین خوردن غذا و طعم دلچسب غذاهای رستوران پیور سبب شده است که این رستوران به یک مجموعه حرفه‌ای تبدیل شود. اگر به دنبال رستوران گیاهی هستید که در منوی آن صبحانه نیز سرو می‌شود، رستوران پیور گزینه مناسبی خواهد بود. البته تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه صبحانه ارائه می‌دهد. یکی دیگر از خصوصیات مثبت این رستوران گیاهی پرسنل بسیار حرفه‌ای و مسلط به زبان انگلیسی است که در آن فعالیت می‌کند. از جمله وظایف مهم پرسنل رستوران گیاهی پیور توضیح دادن کامل غذاهای منو جهت انتخاب درست توسط مشتری است.

در ارتباط با دکور رستوران گیاهی پیور می‌توان گفت که استفاده از طرح‌های زیبا در دکور رستوران آن را شبیه به منازل جذاب انگلیسی کرده است. به علاوه به کار بردن گل‌های صورتی رنگ همراه با رنگ کرم چوب صندلی‌ها محیطی گرم و صمیمی را ایجاد کرده است. پرسنل رستوران پیور افرادی خوش برخورد هستند که در لحظه ورود با آن‌ها ملاقات خواهید کرد. بایستی خاطر نشان کرد که رستوران گیاهی پیور دارای فضای باز بالکنی با صفایی است که منظره زیبایی دارد.

در ارتباط با منوی رستوران گیاهی پیور خوب است بدانید که در آن انواع غذاهای مخصوص ایتالیایی از جمله لازانیا و پنینی خوش طعم و لذیذ به شکل گیاهی وجود دارد. به علاوه کیفیت بالا و قیمت مناسب غذاهای رستوران گیاهی پیور سبب شده است که مشتریان گیاه‌خوار خاص خود را داشته باشد. اگر تصمیم گرفتید به رستوران گیاهی پیور سر بزنید حتما استیک تمپه و بشقاب سبزیجات این رستوران را امتحان کنید. بدون شک با یک بار خوردن غذاهای این رستوران به مشتریان ثابت آن تبدیل خواهید شد.

رستوران پیور یکی از بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران است که در خیابان شیخ بهایی جنوبی قرار دارد. ساعت کاری این رستوران از 11:30 تا 23 شب خواهد بود. جهت ارتباط با این رستوران می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۰۳۹۹۰ تماس بگیرید.

رستوران گیاهی پیور

ارائه انواع غذاهای شمالی گیاهی در رستوران خوشبین

از جمله پرطرفدارترین رستوران گیاهی تهران می‌توان به رستوران خوشبین اشاره کرد. در این رستوران انواع مختلفی از غذاهای گیلانی سرو می‌شود از این رو این رستوران گیاهی انتخاب مناسب برای افرادی است که به غذاهای گیلانی علاقه دارند. نکته جالبی که در ارتباط با این رستوران وجود دارد این است که در شهر تهران این رستوران را با نام حسن رشتی می‌شناسند و یک شعبه دیگر رستوران با همین اسم در شهر رشت وجود دارد. استفاده از دکوراسیون ساده و قدیمی سبب شده است که روزانه پذیرای تعداد زیادی مشتری جهت سرو لذیذ‌ترین غذاهای شمالی باشد. خوش‌مزه‌ترین کباب ترش، باقالی قاتوق، میرزا قاسمی و سایر غذاهای لذیذ و خوشمزه گیاهی را در این رستوران تجربه خواهید کرد.

این رستوران در خیابان سعدی شمالی تهران قرار دارد و از ساعت 9 صبح تا 16 فعالیت می‌کند. جهت ارتباط با این رستوران گیاهی می‌توانید به شماره تلفن ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴ زنگ بزنید.

رستوران گیاهی خوشبین

آماده‌سازی غذا توسط آشپز پشت شیشه در رستوران گیاهی چارمیز

رستوران گیاهی دیگری که در خیابان حافظ تهران قرار دارد، رستوران چارمیز است. این رستوران متراژ کمی دارد و در محله‌ای واقع شده که تردد ماشین‌ها بسیار زیاد است. البته بیشترین تعداد مشتریان رستوران گیاهی چارمیز موقع ظهر و جهت صرف ناهار به این رستوران می‌آیند. یکی از خصوصیات منحصر به فرد رستوران چارمیز تهیه غذا توسط آشپز پشت شیشه است. به همین دلیل شما می‌توانید ناظر تمامی مراحل طبخ غذای خود باشید و آن را با خیال راحت میل کنید. از جمله غذاهای معروف چارمیز، پاستا است که به پاستای چارمیز نیز معروف است.

 اگر به چارمیز به عنوان بهترین رستوران های گیاهی تهران سر زدید توصیه می‌کنیم که منو نوشیدنی و دسر این رستوران را نیز امتحان کنید. ساعت کاری این رستوران از 12 تا 16 بعدازظهر و از 19:30 تا 22:30 شب خواهد بود.

خوردن غذا در پارکی زیبا در رستوران گیاهی خانه هنرمندان

یکی دیگر از رستوران‌های گیاهی شهر تهران، خانه هنرمندان است. این رستوران در مرکز شهر تهران و در ضلع جنوبی باغی سرسبز و زیبا به نام باغ هنر قرار دارد. در اصل محل قرارگیری این رستوران در بین انواع درختان و محیطی کاملا پوشیده از گیاه است. این رستوران در سال 1379 رسما کار خود را با هدف گسترش غذای سالم و با کیفیت آغاز کرده است. انواع غذاهای گیاهی در خانه هنرمندان توسط پرسنل حرفه‌ای ارائه می‌شود. در اصل این رستوران گیاهی به پاتوق گیاه‌خواران تبدیل شده است. با وجود اینکه تنوع غذا در این رستوران چندان زیاد نیست اما انواع غذا با بهترین کیفیت به مشتری ارائه می‌شوند.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان در منوی خود انواع مختلفی از غذاهای فست فود مانند لازانیا، غذاهای اصیل ایرانی همچون کباب گیاهی و انواع خورشت را دارد. شما با مراجعه به این رستوران خوردن غذا در محیطی زیبا و چشم‌نواز را تجربه خواهید کرد. بایستی خاطر نشان کرد که قیمت غذاهای رستوران خانه هنرمندان کمی بالا است اما با خوردن غذا در وسط باغی زیبا با قیمت غذا بهتر کنار خواهید آمد. شما می‌توانید در کل ایام از ساعت 11 تا 23 به این رستوران گیاهی مراجعه کنید.

رستوران گیاهی خانه هنرمندان

رستوران گیاهی زمین در شهرک غرب

آنچه رستوران گیاهی زمین در شهرک غرب را از دیگر رستوران‌های گیاهی متمایز کرده است وجود یک فروشگاه مواد غذایی گیاهی است. شما با مراجعه به این فروشگاه می‌توانید هر نوع ماده غذایی گیاهی را با قیمت مناسب خریداری کنید. البته این فروشگاه سفارش آنلاین نیز می‌پذیرد. رستوران گیاهی زمین یکی از بهترین رستوران ‌های گیاهی تهران است و نکته مهم دیگری که در ارتباط با این رستوران باید بدانید این است که ورود حیوانات خانگی به آن آزاد خواهد بود. حال نوبت به بخش هیجان‌انگیز منوی رستوران می‌رسد. در منوی رستوران زمین انواع غذاهای گیاهی خوشمزه نظیر پاستا، استیک گیاهی با طعم خاص و مشتری پسند، انواع مختلف کباب گیاهی و… به چشم می‌خورد.

شایان ذکر است که در منوی این رستوران خبری از نوشیدنی‌های مضر مثل نوشابه و ماء‌الشعیر نیست. تمامی نوشیدنی‌ها حتی ماست و دوغ ارائه شده در این رستوران طبیعی و گیاهی هستند و طعمی باورنکردنی دارند.

رستوران گیاهی زمین

نوای غذای پاک جزو بهترین رستوران های گیاهی تهران

رستوران گیاهی نوای غذای پاک در خیابان سهروردی تهران قرار دارد. تمامی بخش‌های این رستوران اعم از محیط رستوران، منوی غذا، میزان قیمت غذا، پرسنل و… بسیار درجه یک هستند. با وجود اینکه محیط درون رستوران کوچک به نظر می‌رسد اما موقع ورود به حیاط رستوران و مشاهده منظره زیبای آن دیگر حاضر به ترک محل نخواهید بود. کلیه پرسنل رستوران نوای غذای پاک، بسیار خوش برخورد هستند و سرویس‌دهی به مشتریان را در کمترین زمان انجام می‌دهند. میزان کیفیت غذاهای گیاهی این رستوران نیز بالا است، از این رو توصیه می‌شود یکبار غذاهای گیاهی این رستوران را امتحان کنید.

شایان ذکر است که در زمان کرونا این رستوران از مهمانان خارجی زیادی پذیرایی کرده است. توریست‌های وگان در صفحات اجتماعی خود از تجربه غذا خوردن در رستوران نوای غذای پاک مطالب زیادی به اشتراک گذاشتند. شما می‌توانید در زمان ساعات کاری 11:30 تا 23 شب برای سرو غذا به این رستوران بروید.

رستوران گیاهی وگشیم واقع در سعادت آباد تهران

رستوران وگشیم یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران به شمار می‌آید. در رستوران وگشیم تهران همه چیز از جمله سس غذا، پنیر پیتزا و حتی نوشیدنی‌ها به صورت وگان ارائه می‌شوند. در اصل همه چیز در وگشیم ازکیفیت بالایی برخوردار است. یکی از خصوصیات جالب رستوران گیاهی وگشیم این است که آشپزهای آن هر چند وقت یکبار غذای جدید و خاصی را ارائه می‌دهند و روی آن‌ها اسامی بامزه می‌گذارند. به طور مثال یکی از ساندویچ‌های پروتئین گیاهی معروف این رستوران مگاپرو نام دارد که بعدها به نام غول‌بچه تغییر نام پیدا کرد.

رستوران گیاهی وگشیم

رستوران گیاهی و فروشگاه گوویندا واقع در پاسداران

رستوران گیاهی گوویندا از دیگر رستوران‌های معروف شهر تهران است. در این رستوران فروشگاه گیاهی نیز وجود دارد. شما می‌توانید در گوویندا پس از مشورت کردن با مشاوران تغذیه گیاهی و دریافت رژیم غذایی مخصوص گیاه‌خواری محصولات گیاهی خود را از این فروشگاه خریداری کنید. در ارتباط با نوع دکوراسیون این رستوران می‌توان گفت که کلیه دیوارها و دکور از جنس چوب است و تعداد زیادی قاب شیشه‌ای روی دیوار با سلیقه خاصی چیشده شده است. زییایی فضای داخلی رستوران گیاهی گوویندا آنقدر زیبا است که به محض ورود به رستوران حیرت‌زده خواهید شد. اما اگر بخواهیم فضای خارجی رستوران را توصیف کنیم باید گفت که تمام دیوارها از جنس کاهگل هستند و روی آن آجرهای تنوری قرار گرفته است.

در ارتباط با قیمت غذاهای رستوران گیاهی گوویندا باید گفت که بسیار مقرون به صرفه است. به علاوه غذاهای گیاهی در این رستوران در مقایسه با سایر رستوران‌های گیاهی کیفیت بسیار بالایی دارد. غذاهای گیاهی که در این رستوران طبخ می‌شوند نشانگر یک زندگی کم هزینه، سالم و با تنوع فراوان است. رستوران گیاهی گوویندا سعی دارد با این شعار افراد بیشتری را به گیاه‌خواری دعوت کند. نکته جالب در ارتباط با این رستوران این است که تمامی پرسنلی که در گوویندا به عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های گیاهی تهران کار می‌کنند همگی گیاه‌خوار هستند و در این زمینه می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. شما می‌توانید در ساعات 12:00 تا 24:00 جهت سرو غذا و یا خرید از فروشگاه گیاهی به این رستوران مراجعه کنید.

رستوران گیاهی و فروشگاه گوویندا

بید مجنون یکی دیگر از بهترین رستوران‌ های گیاهی تهران

رستوران گیاهی بیدمجنون یکی دیگر از رستوران‌های معروف تهران است. درست در وسط درب ورودی این رستوران درخت بیدمجنون به چشم می‌خورد که زیبایی رستوران را دو چندان کرده است. در فصل تابستان که هوا گرم‌تر است مشتریان برای صرف غذا در صندلی‌های سبز رنگ و در زیر سایه درخت بید مجنون می‌نشینند. البته این رستوران گیاهی علاوه بر سرو غذا در حیاط، دارای فضای سرپوشیده جهت پذیرایی از مهمانان نیز هست. رستوران گیاهی بید مجنون در منوی غذای خود به غیر از غذاهای گیاهی ایرانی، غذاهای ایتالیایی نیز دارد. این رستوران محیطی مناسب جهت جشن‌های خانوادگی و دوستانه است. اگر تصمیم گرفته‌اید غذاهای گیاهی این رستوران را امتحان کنید حتما همراه با غذای خود نوشیدنی‌های گیاهی نیز سفارش دهید. رستوران گیاهی بید مجنون انواع مختلفی از نوشیدنی‌های ترش و شیرین را ارائه می‌دهد.

رستوران گیاهی مهر میترا واقع در لواسان تهران

یکی از رستوران‌های خاص تهران رستوران گیاهی مهر میترا است. در این رستوران گیاهی نکته جالبی که وجود دارد این است که هر غذایی یک اسم منحصر به فرد دارد. در واقع همه سالادها، پاستاها، پیتزاها اسم جالب و مبتکرانه دارند. چنانچه تصمیم گرفتید برای خوردن غذا به این رستوران بروید خیالتان بابت کیفیت و اصالت غذاها نیز راحت باشد. این رستوران در کل ایام هفته از ساعت 12 تا 24 پذیرای مهمانان گیاه‌خوار و وگان است در ابتدا ممکن است قیمت غذاهای رستوران گیاهی مهر میترا به عنوان بهترین رستوران های گیاهی تهران بالا باشد اما در عوض غذای مرغوب و با طعم عالی را تجربه خواهید کرد. روزهای تعطیل این رستوران بسیار شلوغ است.

تمام گیاه‌خواران از مکان‌های اطراف لواسان به این رستوران می‌آیند تا طعم بی‌نظیر غذاهای این رستوران را در یک محیط ویژه و پر از آرامش امتحان کنند. اگر فقط یکبار غذاهای گیاهی این رستوران را بچشید عاشق طعم لذیذ آن خواهید شد.

رستوران گیاهی مهر میترا

کلام آخر

در جامعه‌ای که تعداد گیاه‌خواران رو به افزایش است نیاز به رستوران‌های گیاهی نیز بیشتر احساس خواهد شد. در حال حاضر انواع مختلفی از رستوران‌های گیاهی در سراسر تهران وجود دارند. هر کدام از رستوران‌ها غذاهای خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند. البته برخی از رستوران‌های گیاهی دارای فروشگاه گیاهی نیز هستند. شما می‌توانید محصولات گیاهی مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید. در رستوران‌های گیاهی به غیر از تنوع غذا به دکوراسیون و فضای سرو غذا نیز توجه ویژه‌ای شده است.