تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شیراز در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی و فرهنگی خود مراکز تفریحی فراوانی دارد تا ساکنان این شهر و مسافران بتوانند به استراحت و تفریح در این مراکز بپردازند. مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز بسیار هیجان‌انگیز و متنوع‌اند و می‌توانند هر سلیقه و سن و سالی را سرگرم و راضی کنند.

توصیه می‌کنیم که در سفر به شهر شیراز، بازدید از مکان های تفریحی استان فارس را در برنامه خود بگنجانید تا سفر شما پرهیجان‌تر شود. در صورتی که راهی شهر زیبایی شیراز هستید یا قصد دارید در آینده سری به شیراز بزنید، تا انتهای این مطلب درباره معرفی مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز همراه ما باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس

مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس یکی از مکان های لاکچری شیراز است که ساخت آن طی شش سال و در 2 فاز انجام گرفت. این مجموعه تجاری تفریحی در ورودی شهر جدید صدرا واقع شده است و با مساحتی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع، دومین مجموعه تجاری بزرگ دنیا بر اساس تعداد مغازه و سومین مال بزرگ ایران به حساب می‌آید. مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس، مجموعه‌ای کامل برای تفریح، خوش‌گذرانی و خرید است؛ همچنین وسعت آن به‌قدری بالا است که شما می‌توانید یک روز کامل را به گردش و تفریح در آن اختصاص دهید.

در ادامه معرفی مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز باید بگوییم که این مجتمع، علاوه بر مراکز خرید متنوع، دارای یک بخش تفریحی رفاهی می‌باشد که مساحت آن به حدود ۲۸۸۰۰ مترمربع می‌رسد. شما با مراجعه به این بخش از مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی هیجان‌انگیز و متنوع دسترسی داشته باشید و از آنها جهت سرگرمی خود و اعضای خانواده تان استفاده کنید.

در این مجتمع، بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده بیلیارد ایران قرار دارد که دارای ۲۵ میز بازی بوده و سالنی مخصوص بانوان نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این موارد بزرگ‌ترین سالن بولینگ ایران با ۱۶ خط (۲ عدد مخصوص کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج‌فارس وجود دارد. بدون هیچ تردیدی، این مجموعه یکی از بهترین مکان های تفریحی شیراز برای کودکان و بزرگسالان است.

به همراه تمامی ‌این ویژگی‌های هیجان‌انگیز و چشمگیر، سالن‌‌های سینمایی نیز در این مجموعه وجود دارند که تعداد آن‌ها به ۶ سالن می‌رسد. ۶ سالن با ظرفیت ۲۳۹ نفر و بر اساس به‌روزترین متدهای پخش صوت (دالبی دیجیتال) با مساحتی حدود ۶ هزار مترمربع، مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس را تبدیل به یکی از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز می‌کند.

مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز

در صورتی که بخواهیم از یک مجموعه تفریحی تمام‌عیار برای از انواع و اقسام تفریحات در شهر زیبای شیراز معرفی کنیم، باید از مجموعه تفریحی کوثر نام ببریم. این مجموعه شامل بخش‌های استخر، شهربازی، پارک آبی و قسمت‌های ورزشی متعددی بوده و می‌تواند یک روز شاد و پر از جنب‌وجوش را برای شما و همراهانتان رقم بزند. در ادامه باید بگوییم که مجموعه تفریحی کوثر شامل بخش‌های آمادگی جسمانی، بدنسازی، ورزش‌های رزمی، ژیمناستیک، آب‌‌درمانی، بیلیارد و پارک آبی است.

بدون هیچ تردیدی می‌توانیم بگوییم که پارک آبی مجموعه کوثر، پرطرف‌دارترین بخش این مجموعه محسوب می‌شود. خانم‌ها و آقایان  در سانس‌های مخصوص به خود می‌توانند از بخش‌های گوناگون این پارک آبی مانند چاله فضایی، سرسره‌های مهیج، توپ موج، استخر، وسایل بازی مخصوص کودکان، سونا بخار، سونا خشک و جکوزی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید

لازم است اشاره کنیم که استخر و پارک آبی مجموعه تفریحی ورزشی کوثر، از بهترین مراکز ورزشی این شهر از لحاظ سطح ایمنی و بهداشت است؛ بنابراین با خیالی راحت بلیت این مجموعه را خریداری کرده و خود را برای خاطره‌سازی در یکی از مکان های تفریحی شیراز برای نوجوانان و جوانان آماده کنید.

مجموعه تفریحی ورزشی کوثر شیراز

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران یکی از بهترین مراکز پینت بال شیراز به حساب می‌آید که با خدمات و امکانات منحصربه‌فرد خود در یک فضایی جنگلی بهره‌برداری‌ شده است.

این باشگاه امکاناتی همچون موانع طبیعی، محیط ویژه جنگ‌های دوستانه و هیجان‌انگیز، محیط جنگلی، پارکینگ اختصاصی تفنگ پینت بال، جلیقه ضدضربه، دستکش، ماسک، لباس نظامی و کلاه داشته و به دلیل چنین مشخصه‌هایی، این مجموعه تبدیل به یکی از بهترین مکان های تفریحی اطراف شیراز شده است.

علاقه‌مندان به سرگرمی مفرح پینت بال، نباید مراجعه به این باشگاه را از دست بدهند. این بازی جذاب و سرگرم‌کننده، ذهن بازیکنان را به چالش کشیده و حواس افراد را به مدت 90 دقیقه درگیر می‌کند. جالب است بدانید که هیچ نوع محدودیت سنی در بازی پینت بال وجود ندارد؛ تنها باید کمی دقت و جنب‌وجوش را چاشنی کار کرد تا بتوان در آن پیروز شد.

باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز

شهربازی گاندو

سال ۱۳۹۱ نخستین باری بود که یک شهربازی سرپوشیده در شیراز ساخته شد. این شهربازی که گاندو نام گرفته در محیطی به وسعت بیش از ۴ هزار مترمربع در آخرین طبقه مجتمع تجاری تفریحی زیتون افتتاح گردید. این شهربازی به‌عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز، مناسب برای سرگرم‌کردن کودکان و نوجوانان است. زیرا انواع بازی‌های مهیج مانند ماشین برقی، چرخ‌وفلک الکتریکی، بازی‌های فکری متنوع و دستگاه‌های جایزه‌ای در آن وجود دارند.

همچنین افراد در تمام سنین می‌توانند به بخش‌های بسکتبال و بولینگ شهربازی گاندو سری بزنند و اوقات خوشی را به همراه اعضای خانواده و دوستان خود، سپری کنند. ضمن اینکه، بزرگ‌ترها می‌توانند در حین بازی و تفریح کودکان، به سایر طبقات مجتمع زیتون رفته و از ۴۰۰ واحد تجاری این مجتمع بازدید کنند. به دلیل امکانات و قابلیت‌های مذکور، مجتمع زیتون و شهربازی گاندو در فهرست بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز قرار می‌گیرد.

شهربازی گاندو

لیزر تگ شیراز

لیزر تگ از جمله به‌روزترین تفریحاتی است که در میان مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز به چشم می‌خورد. در واقع لیزر تگ شباهت فراوانی به پینت بال دارد. با این تفاوت که به‌جای پرتاب گلوله‌های رنگی واقعی، تنها از لیزر استفاده می‌شود. افراد مراجعه کننده به لیزر تگ، لباس‌های مخصوصی به تن می‌کنند. بر روی این لباس‌ها گیرنده‌های حساسی وجود دارند که به نور لیزر واکنش می‌دهند.

به این ترتیب هنگامی که یک بازیکن با تفنگ لیزری خود به بازیکن دیگری شلیک می‌کند، این شلیک لیزری در سیستم ثبت شده و بازیکن از بازی اخراج خواهد شد. جالب است بدانید که فضای لیزر تگ ظاهری عجیب‌وغریب دارد. به نحوی که در صورت مراجعه احساس می‌کنید که وارد دنیای آلیس در سرزمین عجایب شده‌اید. در صورتی که تاکنون این بازی هیجان‌انگیز را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک‌بار سری به مجموعه لیزر تگ بزنید.

در این مجموعه می‌توانید نهایت هیجان را تجربه کنید. در نظر بگیرید که بازی لیزر تگ به‌صورت گروهی انجام می‌شود؛ بنابراین حتماً تلاش کنید تا با دوستان و نزدیکان خود سری به آنجا بزنید. مخصوصاً اگر در فصل تابستان به شهر شیراز سفر کردید می‌توانید از این تفریح فوق‌العاده به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی شیراز در تابستان لذت ببرید.

لیزر تگ شیراز

فان دی لند

فان دی لند شیراز بدون تردید یکی از خاص‌ترین و بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز محسوب می‌شود که با شعار Funday All day  محیطی برای سرگرمی و بازی افراد پیر و جوانان است. در صورت شرکت در بازی‌هایی که در فان دی لند وجود دارند، احساس و تجربه‌ای کاملاً متفاوت از بازی‌هایی است که پیش از اینها شرکت کرده‌اید، به شما دست خواهد داد.

برای مثال در مجموعه فان دی لند بیلیارد با توپ بزرگ و ضربه پا بازی می‌شود و یا در بازی دارت به‌جای تیروکمان از شوت‌کردن توپ به سمت هدف استفاده می‌گردد. علاوه بر این‌ موارد، پینت بال با تیروکمان نیز به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین پینت بال‌های شهر شیراز شناخته می‌شود.

در مجموع باید بگوییم که این مجموعه با قابلیت‌های تفریحی متنوع همچون دارت، پینت بال با تیر و کمان، بیلیارد عادی، فوتبال‌دستی، فوتبال، فوتبال بیلیارد و مهم‌تر از همه، فوتبال حبابی بر روی زمین چمن مصنوعی، می‌تواند تا ساعت‌های متوالی شما را سرگرم کند. در صورتی که قصد بازدید از بهترین مکان های تفریحی شیراز در شب را دارید، فان دی لند را از دست ندهید.

فان دی لند

اتاق فرار رازماز شیراز

مجموعه اتاق فرار رازماز به‌منظور گذران اوقات فراغت و جدایی از دنیای مجازی و همچنین باهدف رشد فرهنگ کار گروهی، در آذرماه ١٣٩۶، برای نخستین‌بار در شهر شیراز و در دو شعبه خیابان قصرالدشت و بلوار چمران راه‌اندازی گردید. این مجموعه توسط تیم متخصص، نویسندگان و طراحان حرفه‌ای طراحی و اجرا شده است.

اتاق فرار رازماز با چندین داستان هیجان‌انگیز، متنوع و ترسناک، تجربه‌ای متفاوت از کشف و فرار را به شما می‌دهد و شما را با موقعیت‌های هیجان‌انگیزی مواجه می‌کند که احتمال وقوع آن‌ها در دنیای واقعی بسیار کم است.

بیشتر بخوانید

بازی‌ها با توجه به داستانشان با درجه سختی‌های متفاوت و در گروه‌های 4 الی 6 نفره انجام می‌شوند؛ بنابراین حتماً از قبل به تعداد نفرات موردنیاز و نوع بازی توجه کنید. این مجموعه علاوه بر دارابودن اتاق فرارهایی با تم‌های متفاوت و بسیار هیجان‌انگیز، یک بخش برد گیم و یک کافه هم دارد. باید اشاره کنیم که در بخش برد گیم، یک تیم تخصصی بازی‌ها را به شما آموزش خواهند داد، در طول بازی هم همراهیتان خواهند کرد و به پرسش‌هایتان در زمینه بازی پاسخ خواهند داد.

اتاق فرار رازماز شیراز

سینماهای شیراز

در کنار تمامی مراکز تفریحی و زیبایی‌های طبیعی شیراز نمی‌توان به‌سادگی از سینماهای این شهر عبور کرد؛ زیرا سینماها از بهترین مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز و مهم‌ترین پیام‌آوران فرهنگی به حساب می‌آیند. علاوه بر اینها، فضای خنک و سرپوشیده سینما، با توجه به شرایط آب‌وهوایی شیراز یک پوئن مثبت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

افراد در بازه‌های گوناگون سنی می‌توانند با تهیه بلیط به‌صورت حضوری و یا از طریق سایت سینمای منتخب، در سانس مشخص، به تماشای فیلم موردنظرشان بپردازند. در این بخش از مطلب  برخی از مهم‌ترین سینماهای شیراز را برایتان معرفی کرده‌ایم.

  • پردیس سینمایی شیراز مال: بلوار ستارخان، کنارگذر ستارخان به سمت زرگری، مجتمع تجاری و تفریحی شیراز مال.
  • پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب: انتهای بزرگراه دکتر حسابی، روبروی شهرک گلستان، مجتمع خلیج‌فارس، بلوک ۷.
  • پردیس سینمایی گلستان: معالی آباد، جنب ایستگاه مترو میرزای شیرازی، ساختمان الف، طبقه همکف
  • سینما فرهنگ: چهارراه حافظیه به سمت دروازه قران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی.
  • سینما کیان: چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، روبه روی پمپ‌بنزین، کوچه شماره ۱۴، مجتمع اول سمت چپ، مجموعه فرهنگی و هنری کیان.
  • سینما ایران: چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.
  • سینما فلسطین: چهارراه زند، ابتدای خیابان رودکی.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز پرداختیم و مهم‌ترین مشخصه‌های آنها را برایتان بیان کردیم. تعدادی از اینها جزو مکان های تفریحی  رایگان شیراز به حساب می‌آیند و بازدید از اینها می‌تواند لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد. از این که تا انتهای این مطلب در مورد معرفی مکان های تفریحی سرپوشیده شیراز همراه ما بودید، از شما متشکریم.