تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تفریحات آبی همیشه با شور و نشاط خاصی همراه هستند. حال فرض کنید که این تفریحات با یک طراحی شیک، منحصر‌به‌فرد و افسانه‌ای باشد. پارک آبی وایلد وادی دبی یک گزینه بسیار مناسب برای تفریح خانوادگی است که تفریحات آن در برخی بسیار هیجان‌انگیز و گاهی آرام و مفرح است. این پارک که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد، دارای وسایل بازی بسیار متنوع و حیرت‌‌انگیزی است که اگر اهل تفریح آبی هستید، مایلید همه آن‌ها را امتحان کنید. تم این پارک با رنگ‌های زرد، قهوه‌ای و آبی طراحی شده است که به افسانه عربی جورا اشاره دارد. این پارک یک پارک بسیار خاطره‌انگیز برای کودکان و بزرگسالان محسوب می‌شود.در ادامه همراه با مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

مشخصات پارک آبی وایلد وادی

این پارک در سال ۱۹۹۹ با هدف ایجاد زمینه شادی و تفریح در خانواده‌ها و همچنین رونق گردشگری در شهر دبی تاسیس شده‌ است. وایلد وادی جز ۱۰ پارک آبی برتر جهان محسوب می‌شود که بیش از ۳۰ وسیله بازی جذاب و گاهاً عجیب و غریب را در خود جای داده است. موسس این پارک آبی حاکم دبی است‌ و زیر نظر منطقه گردشگری جمیرا است. شما با رزرو هتل جمیرا می‌توانید از همه امکانات این پارک آبی به‌صورت رایگان استفاده کنید‌. این پارک با وجود قدمت نسبتاً زیاد آن، ظاهر فرسوده‌ای ندارد و هرساله علاوه‌بر روتین و بازسازی به امکانات آن اضافه می‌شود‌.

اجاره روزانه خانه در تهران

سرسره و استخرهای جذاب این پارک هوس آبتنی کردن و تجربه هیجان را به مخاطب خود القا می‌کنند‌‌. هرچند که بسیاری از سرسره‌ها و ترن‌های آبی این پارک نفس‌گیر و هیجان‌آورند؛ اما در قسمت‌هایی از این پارک می‌توان گوشه‌ای دنج برای گرفتم حمام آفتاب و گوش دادن به صدای آب پیدا کرد. در این مکان اصول ایمنی مطابق با استانداردها رعایت شده است و نجات غریق‌ها و متصدیان این پارک با احترام با افراد برخورد می‌کنند. اگر در هنگام کار با وسایل تفریحی این پارک کمی دلهره دارید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا در این پارک افراد آموزش‌ دیده‌ای هستند که مجوزهای بین المللی مربوط به کار در این مکان را دارند.

جالب است بدانید که تمامی کاغذها، پلاستیک، فلزات و… در این پارک بازیافت می‌شوند تا شعار همیشگی این پارک را که در مسیر پیشرفت است؛ به خوبی رعایت شود. وایلد واید نوعی حامی محیط زیست محسوب می‌شود و برای مصرف آب، سازوکار انرژی پایدار را به کار می‌گیرد. به این معنی که آب این پارک با سیستم تصفیه آب بسیار قوی، به خوبی از انواع فلزات سنگین و میکروب‌ها پاکسازی می‌شود. همچنین اگر دقت کرده باشید، در پارک وایلد واید از درختانی که با شرایط کم آبی سازگار هستند، استفاده می‌شود که این نیز نوعی استراتژی برای کمک به ذخیره انرژی است.

پارک آبی وایلد وادی

بیشتر بخوانید:

بهترین قسمت‌های پارک آبی وایلد وادی

وقتی به تصاویر این پارک نگاه می‌کنیم، وایلد وادی را مانند شهربازی‌هایی که در انیمیشن‌ها دیده‌ایم تصور می‌کنیم؛ اما اینجا رویا به واقعیت تبدیل می‌شود. در وایلد وادی بیش از ۳۰ وسیله بازی و ۱۰ها استخر وجود دارد. در این‌جا حتی برای تفریح زنان باردار هم چاره‌ای اندیشیده شده و بازی‌هایی مطابق با شرایط جسمی آن‌ها وجود دارد. کودکان، قشری هستند که مطمعناً در اینجا نهایت لذت را تجربه می‌کنند و صدای خنده‌هایشان شما نیز به ذوق درمی‌آورد. در ادامه به چند مورد از این تفریحات آبی اشاره خواهیم کرد.

استخر بارانی یا رودخانه خروشان

تصور کنید که سوار بر تیوپ‌هایی شده‌اید و امواج دریا شما را با سرعت جابجا می‌کنند. لذت این تفریح زمانی به حداکثر می‌رسد که حس کنید امواج پرخروش رودخانه شما را با سواری می‌دهند‌. از بالای این رودخانه نیز قطرات آب مانند باران روی شما سرازیر می‌شوند.‌ این تفریح به‌دلیل هیجان ملایم و حس شادی که برای افراد به وجود می‌آورد بسیار پرطرفدار است. کودکان بهتر است با کمک و نظارت والدین از این تفریح لذت ببرند.

سرسره برج سورج

هیجان این سرسره کمی از جمیرا کمتر است. در این سرسره سوار بر تیوپ ۵ نفره می‌شوید و درون سرسره‌ای با شیب ملایم به سمت پایین سقوط می‌کنید. مسیرهای سرسره و تونل پیوسته در اینجا تکرار می‌شوند و در نهایت شما وارد استخری بزرگ می‌شوید. لذت این تفریح زمانی بیشتر است که به‌صورت چند نفره انجام شود. کودکان نیز به همراه والدین می‌توانند از هیجان این سرسره بهره‌مند شوند.

پارک آبی وایلد وادی دبی

استخر موج

در این استخر که از بزرگترین استخرهای خاورمیانه محسوب می‌شود، شما می‌توانید حرکت موج دریا را روی تن خود احساس کنید. موج‌ها گاهی آرام و گاهی بلند هستند و ممکن است ارتفاع آن‌ها از قد شما نیز بالاتر رود. در این استخر آب‌های زلال باعث می‌شود که هر کسی مایل باشد که در آغوش امواج قرار بگیرد و این هیجان را تجربه کند. شما می‌توانید لذت این هیجان را با فرزندانتان تجربه کنید و آن‌ها را نیز با حمایت خود به استخر موج ببرید.

پارک آبی وایلد وادی

بیشتر بخوانید:

سرسره هیجان‌انگیز تانتروم

تنوع سرسره‌های وایلد وادی تمامی ندارد! تانتروم نام سرسره‌ای پرپیچ و خم است که در بین آن‌ها گرداب‌هایی برای هیجان بیشتر وجود دارد. این سرسره عمق زیادی دارد و مانند یک تونل هیجان‌‌انگیز است. گرداب‌های این سرسره عمق زیادی ندارند؛ ولی بهتر است کسانی که نمی‌توانند شنا کنند از جلیقه‌های نجات استفاده کنند.

سرسره هیجان‌انگیز تانتروم

ترن آبی

ممکن است تا به‌حال سوار ترن هوایی شده‌اید یا تصاویر آن را دیده‌اید. در وایلد واید شما همان هیجان را در محیط آبی که بسیار فرح‌بخش‌تر است تجربه خواهید کرد. در این بازی جذاب شما سوار بر تیوپ‌های یک یا دو نفره می‌شوید. این تیوپ‌ها، تیوپ معمولی نیستند! موتورهای در این تیوپ‌ها قرار دارند تا شما را به سمت جلو پرتاب کنند و شما را هیجان‌زده کنند. ارتفاع این ترن چندان زیاد نیست و کودکان نیز می‌توانند از آن لذت ببرند.

ترن آبی وایلد واید

موج سواری

اگر اهل موج سواری باشید و در این کار سررشته داشته باشید، باید بگوییم که اینجا جایی است که می‌توانید از این مهارت خود استفاده کنید‌.‌ رودخانه‌ی بسیار بزرگی در پارک وایلد واید دبی وجود دارد که شما می‌توانید با پرداخت هزینه جداگانه از آن استفاده کنید. موسیقی زنده‌ای که با صدای بلند در این پارک پخش می‌شود، هیجان کار را بالا برده و باعث شور و نشاط بیشتر می‌شود. البته بخش‌های مختلف این رودخانه از نظر مواج بودن متفاوت هستند. قسمت‌هایی که خروشان هستند برای افرادی که سابقه موج سواری دارند، توصیه می‌شوند. این استخر یکی از بهترین مکان‌ها برای موج سواری در سطح جهانی است و کمتر استخری وجود دارد که رودخانه‌ای به این بزرگی برای موج سواری داشته باشد.

جهاز و دریاچه یوها

از همه تفریحات که بگذریم، خوشبختانه این پارک جایی برای تفریح بچه‌ها نیز دارد. این قسمت کمی‌ متفاوت‌تر از بخش‌های دیگر است و وسایل بازی آن با رنگ‌های شاد و گرم طراحی شده‌اند. در این دریاچه آرام مطمئناً بچه‌ها آنقدر هیجان‌زده می‌شوند که نمی‌دانند کدام تفریح را انتخاب کنند! در اینجا تعداد بازی‌ها به بیش از ۱۰۰ تا می‌رسد که این عدد حقیقتاً شگفتی‌آور است.

سرسره‌ها، استخر‌ها، تیوپ‌ها و پمپ‌های فشار آب تنها بخشی از این بازی‌هاست که کودکان برای تجربه آن‌ها تاب نمی‌آورند. بخش جذاب این قسمت کشتی جهاز است که مانند نمادی در این بخش قرار گرفته است. همچنین در این کشتی یک منبع آب بسیار بزرگ وجود دارد که هر چند دقیقه یکبار به‌طور ناگهانی فرو می‌ریزد. اگر بد‌شانس یا شاید خوش‌شانس باشید ممکن است این آب روی سر شما بریزد!

جهاز و دریاچه یوها

بیشتر بخوانید:

ماجراجویی جوها

ممکن است برخی افراد ترجیح دهند که گشتی در این پارک آبی بزنند و قسمت‌های مختلف آن را به آرامی تماشا کنند. تیوپ‌هایی وجود دارد که می‌توان سوار بر آن‌ها شد و در مسیر آبی آرام به دور از امواج و آب‌های خروشان، سواری کرد. این تفریح برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی مناسب است و درجه هیجان پایینی دارد. طول این رودخانه بیش از ۳۵۰ متر است. هنگامی که از مسیرهای پر پیچ و خم می‌گذرید مطمعناً معماری زیبای این پارک، صخره‌های بزرگ قهوه‌ای رنگ، منظره برج خلیفه و رستوران‌ها و کافه‌هایی که وجود دارند شما را به وجد خواهد آورد و بیاد مناظر رویایی خواهید افتاد.

رودخانه جوها

جمیرا اسکرا؛ سرسره‌ای که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد!

در اینجا نهایت هیجان را تجربه خواهید کرد. جمیرا اسکرا نام بلندترین سرسره این پارک آبی است که ارتفاع آن ۳۲ و طول آن ۱۲۰ متر است. شاید برایتان جالب باشد شما بدون اینکه سوار بر وسیله نقلیه‌ای باشید با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت درون آن حرکت می‌کنید؛ اما نقطه آغاز این چالش هیجان انگیزتر است. با شمارش معکوس زیر پای شما خالی می‌شود و به تونلی بسیار بلند سقوط می‌کنید! برای اینکار باید دست‌ها را به صورت مورب بر روی قفسه سینه قرار دهید. یکی از معایب این سرسره این است که به‌دلیل طرفدار زیاد آن، ممکن است زمان انتظار شما زیاد باشد. همچنین بیماران قلبی یا افراد دارای فوبیای ارتفاع بهتر است از این تفریح استفاده نکنند.

جمیرا اسکرا

نکات ایمنی در هنگام استفاده از پارک آبی

ممکن است با دیدن وسایل موجود در پارک آبی هیجان‌زده شوید و در استفاده از وسایل ایمنی سهل‌انگاری کنید. اما فراموش نکنید رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی باعث می‌شود که تفریحات شما ایمن و با آرامش بیشتری انجام شود. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

  • دبی کشوری اسلامی است و بایدها و نبایدهایی را برای پوشش در این پارک در نظر گرفته است. با توجه به اینکه این پارک یک مجموعه کاملا روباز است، بهتر است که در مورد پوشش دقت بیشتری داشته باشید. لباس شنا شما نباید لباس زیر و امثال آن باشد. خانم‌ها می‌بایست از لباس‌های کاملا پوشیده استفاده کنند. مایو شما نباید دارای زیپ، دکمه، قزن و… باشد. به کار بردن هر نوع زیورالات، کلاه‌‌ گیس، عینک و پوشش مخصوص ممنوع است.
  • در هر شرایطی ایمنی و امنیت فرزندانتان را بررسی کنید. به علایق فرزندتان دقت کنید و تفریحات آن‌ها را مناسب با سلیقه آن‌ها انتخاب کنید.
  • برای نوزادان، پوشک مخصوص شنا استفاده کنید و در هر حال مراقب آن‌ها باشید.
  • این پارک برای افراد توان‌یاب نیز تفریحاتی در نظر گرفته و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. خدماتی که به این افراد ارائه می‌شود با تخفیف‌های ویژه‌ای است.

امکانات دیگر پارک وایلد واید

علاوه‌بر تفریحات آبی متنوع در این پارک امکاناتی وجود دارد که شما در اینجا احساس خستگی، گرسنگی و کسلی نکنید. این مجموعه حقیقتا یک مجموعه کامل است به‌طوری که هیچکس در اینجا بد نمی‌گذراند؛ چه بچه‌ها، چه بزرگسالان، چه توانیابان و سالمندان!

  • شما می‌توانید در وایلد واید تولد بگیرید! تصور کنید تم تولد شما فضایی آبی و مملو از سرسره‌‌های بلند و هیجان انگیز باشد. چه چیزی بهتر از این که دوستانتان را به اینجا دعوت کنید و یک تولد منحصربه‌فرد را به وقوع بپیوندید؟!
  • تولد تنها مراسمی نیست که در اینجا برگزار می‌شود! شما می‌توایند در وایلد واید دورهمی دوستانه و خانوادگی بگیرید، نهار یا شام بخورید یا کافه گردی کنید!
  • رستوران جولشانز کیفیت خوراک‌های فوق العاده‌ای دارد که در هنگام گرسنگی می‌توانید به آنجا بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید. برای طرفداران فست فود هم مژده‌ای داریم! در این رستوران انواع هات داگ، سیب زمینی و مرغ سوخاری با بهترین کیفیت سرو می‌شوند.

امکانات پارک وایلد واید

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیط پارک وایلد واید چطور محاسبه می‌شود؟

برای بزرگسالان قیمت بلیط براساس قد حساب می‌شود. افراد زیر ۱۱۰ سانتی‌متر، قیمت بلیط کمتری نسبت به بزرگسالان دارند. جالب است بدانید که استفاده از امکانات این پارک برای توانمندان رایگان است! اما این موضوع به شرطی است که بتوانند حداقل یک همراه را با خود بیاورند. شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به‌طور اینترنتی بلیط خود را تهیه کنید و تخفیف بگیرید!

حتما درصورت اطمینان از برنامه سفر خود بلیط بگیرید چون بلیط‌های این پارک قابل برگشت نیستند. نوزادان و کودکان زیر ۳ سال می‌توانند به طور رایگان از خدمات این پارک استفاده کنند. اگر در هتل جمیرا ساکنین باید این مژده را به شما بدهیم که استفاده از همه قسمت‌های این پارک برای شما کاملا رایگان است! در طول سال قیمت بلیط این مکان تغییراتی می‌کند که بهتر است با مراجعه به سایت از آن‌ها آگاه شوید.

آدرس پارک آبی وایلد وادی: امارات، دبی، خیابان جمیرا، جنب برج العرب.

جمع بندی

وایلد واید، سفری آبی استثنایی در جوار برج زیبای خلیفه دبی است‌‌. استخری روباز با امکاناتی خارق‌العاده که هر کسی را به وجد می‌‌آورد. مطمعناً نمی‌توان از تفریحاتی مانند سرسره جمیرا، موج سواری، استخر موج و دریاچه خروشان این مجموعه به سادگی گذشت! توجه و احترام به همه اقشار جامعه از جمله نابینایان، توانیابان، کودکان، سالمندان، زنان باردار و بزرگسالان باعث شده که این پارک یک پارک آبی معمولی نباشد! تجربه استفاده از وسایل بازی این پارک زمانی دوچندان می‌شود که به اتفاق خانواده و دوستانتان به این مکان بیایید تا خنده‌ها و لحظات خوشی که در آن‌جا تجربه می‌کنید را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.