تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی بندر امام خمینی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی بندر امام خمینی را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از شهرهای این استان بندر امام خمینی است.

اجاره روزانه خانه در تهران

بندر امام خمینی (Bandar Imam Khomeini) یکی از بندرهای استان خوزستان است که هر مسافری را به خود جذب می کند. این بندر که پیش‌تر بندر شاهپور نامیده می شد، دارای اقلیم خشک و گرم می‌باشد. این بندر با ۳۴ اسکله ی فعال، بزرگترین بندر فعال ایران محسوب می شود.

این بندر در زمان پهلوی با نام بندر شاهپور ساخته شد و خیلی زود به قطب تجاری خوزستان تبدیل شد. اسکله ی تجاری این بندر با طول ۷ کیلومتر و پذیرش ۳۰ میلیون تن کالا در سال، بزرگترین و مهم ترین پایانه ی تجاری دریایی ایران است.

جاهای دیدنی بندر امام خمینی
جاهای دیدنی بندر امام خمینی

جاذبه های دیدنی بندر امام خمینی

بندر امام خمینی

بندر امام خمینی از جمله بنادر با ۳۸ اسکله فعال است. این بندر یکی از بزرگترین بنادر تجاری ایران است که کار حمل و نقل صادرات را برعهده دارد. همانطور که قبل تر اشاره کردیم این بندر بزرگترین و مهم ترین پایانه ی تجاری دریایی ایران است.

BIK 0782

پارک ساحلی شهرداری

پارک ساحلی شهرداری بندر امام خمینی(ره) از جمله تفرجگاه های خاص  استان خوزستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و واقع شدن آن در سواحل نیگلون خلیج فارس است که این امر یکی از مهمترین  امتیازات این پارک نیز محسوب می شود. این پارک شامل بخش ها، تجهیزات و امکاناتی از قبیل مینی پارک، زمین فوتبال ساحلی، زمین والیبال ساحلی، کشتی صبا، دریاچه و وجود جت اسکی ها، تونل تفریحی، آلاچیق ها، آبنماها، بوفه های فروش، سیستم صوتی، مجهز به wifi، سرویس های بهداشتی، درخت ها و درختچه های خاص منطقه، وسایل بازی و ست های ورزشی، روشنایی مناسب و نشیمن گاه ها و صندلی می باشد که با ساحل سازی ماسه ای، اجرای کفپوش و جدول گذاری، فضایی کاملا امن و آرام و لحظاتی شیرین و به یاد ماندنی و خاطراتی خوش را برای همه عزیزان، بویژه در ایام نوروز برای هموطنان عزیز فراهم می سازد.

جاهای دیدنی بندر امام خمینی
جاهای دیدنی بندر امام خمینی

جزیره قبر ناخدا

جزیره قبر ناخدا زیستگاه گونه‌های جانوری متنوعی همچون پرستوی دریایی سفید، لاک پشت، سوسمار و… است. دلیل نام‌گذاری این جزیره به قبر ناخدا به این خاطر بوده که روزگاری دختر ناخدایی که به همراه خانواده خود در حال سفر در خلیج فارس بوده است، به علت بیماری مهلکی درگذشته و در این جزیره به خاک سپرده شده است؛ در واقع این جزیره مدفن دختر ناخدا است نه خود او.

8698496d 32f0 45a8 a66b 7c7d9577d0dc

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: