کوار, ایرانگردی, فارس

مکان های دیدنی کوار ، زمرد استان فارس | Kavar 

تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی کوار

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی کوار را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان فارس در ادامه با ما همراه باشید.

استان فارس یکی از استان‌های جنوب کشور است. این استان، چهارمین استان بزرگ و پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. مرکز استان فارس، کلانشهر شیراز است. استان فارس یکی از محبوب ترین و مهمترین مقاصد گردشگری ایران است. وجود طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی بی شمار دلیل این محبوبیت می باشد. یکی از شهرهای این استان شهر کوار است.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهرستان کوار (Kavar) به مرکزیت شهر کوار با مساحت ۱٬۶۵۰ کیلومتر مربع در مرکز استان فارس قرار دارد. کوار کلمه‌ای فارسی است و به معنای سبدی پر از میوه می‌باشد. کوار در روز گاران قدیم منطقه ای سر سبز و آباد بوده که درختان میوه و گل های مختلف در آن می روییده است، به طوری که با سبد میوه های آن را به جاهای مختلف می برده اند. به همین دلیل آن را کوار نامیده اند. در ادامه دیدنی های کوار را به شما معرفی می کنیم.

دیدنی های کوار

بند بهمن کوار

بند بهمن یکی از سدهای مهم استان فارس به شمار می رود که در پنج کیلومتری غرب شهر کوار بر روی رودخانه قره آغاج در زمان هخامنشیان بنا شده است. بنا بر برخی منابع درازای بند به ۱۳۰ متر و ارتفاع آن در مرتفع ‌ترین نقطه به ۹ متر می ‌رسد. گردشگران تور شیراز برای دیدن این سد به ۵۸ کیلومتری شیراز می روند. چشم اندازهای کم نظیر و درخت های بلند و سرسبز بند بهمن باعث شده است که مردم در بهار و تابستان بیشتر از بقیه فصل‌ ها اینجا اتراق کنند و از طبیعت آن لذت ببرند.

جاهای دیدنی کوار
جاهای دیدنی کوار

برکه شاه غیب

برکه محوطه تاریخی شاه غیب، در دهستان فرمشکان و جنوب روستای خرمایی کوار، واقع شده است. در محوطه برکه شاه غیب، یک امامزاده، به نام شاه غیب، با بنای جدید، قرار دارد؛ که نامگذاری منطقه نیز به دلیل وجود همین امامزاده، است. ساخت ساختمان این امامزاده، با مصالح جدید آجر، با ملات سیمان می‌باشد.

وجود چشمه های خودجوش از داخل زمین، اهمیت منطقه را دو برابر کرده است. وجود چمن زار زیبا، درختان مورد و همچنین چشمه هایی با آب گوارا، منطقه را به یک تفرجگاه، تبدیل کرده و بیشتر مردم کوار، برای تفریح به این مکان می روند. این برکه در ۲۰ کیلومتری کوار جای گرفته است.

کوار زمرد فارس، شهری با جاذبه های طبیعی 5

تپه گل نرگس کوار

در قسمت شرقی دامنه کوه، تپه‌ای وجود دارد، که با ۷۰ نهال درخت مزین شده و نزدیک به ۶۰۰ بوته گل نرگس، روی آن کاشته شده‌است. رایحه دل انگیز گلها، در فصل زمستان، می‌تواند هر گردشگر خوش ذوقی را مجذوب این طبیعت زیبا، نماید.

جاهای دیدنی کوار
جاهای دیدنی کوار

باغ آرین

این باغ در جنوب دهستان فرمشکان و کنار روستای خرمایی کوار، واقع شده است و توسط شادروان جلال آرین، یکی از مالکان فرمشکان، ساخته شده است.

باغ آرین، در مجموع ۱۱۰ هکتار بوده و دارای خیابان کشی، جدول بندی و درختان سایه گسترچنر، بید، کاج و سرو، زیبایی آن را دو صد چندان کرده، به گونه ای هوای محوطه باغ را لطیف کرده، گویی که شمال ایران در اینجا تکرار شده است.

طراحی این باغ، به صورت زیبا و بر اساس اصول باغبانی بوده است. و در زمان اجرا، دانشجویان زیادی از سراسر ایران از سبک طراحی آن بازدید علمی کرده اند.

قصر قباد (قلعه قلات)

قصر قباد کوار بر بالای ارتفاعی که از هر سوی توسط پرتگاه های عمیق احاطه شده، بنا شده است. مهمترین ویژگی جغرافیایی منطقه کوار داشتن کوه های مرتفع و دره های فراوان با دیواره های صخره ای بلند است.

درمیان کوه‌های کوار و در نزدیکی روستاهای بورکی و ارباب علیا، دیواره صخره ای همراه با غاری به دهانه کوچک و عمق تقریبی ۱۵ الی ۱۸ متر وجود دارد که از سقف و دیواره های آن قطرات آب در سه حوضچه تراشیده شده در سنگ می چکد. قصر قباد بر روی یک صفحه سنگی تسخیر ناپذیر که در بعضی قسمتها ارتفاع دیواره آن به بیش از ۵۰ مترمی رسد قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۲۰۰ متر است.

زمرد فارس، شهری با جاذبه های طبیعی e1612868984928

پل دوره ساسانی

این پل، در یک کیلومتری کوار و در مسیر قدیمی شیراز- فیروزآباد، که به کناره خلیج فارس منتهی می‌شد، روی رودخانه ” قره آقاج ” بنا شده و ظاهراً بنای اولیه آن به دوره ساسانی تعلق دارد، که در دوره های بعد به ویژه دوره صفویه و قاجاریه بازسازی، شده است. بر روی رودخانه کوار (قره آغاج)، در دوره ساسانیان، پلی زده شده است؛ که شماره ی ثبت تاریخی آن در آثار ملی ایران ۹۴۷ است. پایه های این پل، در دوره ساسانی ساخته شده و در دوره اسلامی، بازسازی شده است.

جاهای دیدنی کوار
جاهای دیدنی کوار

بقعه شاهزاده ابوالقاسم

به فاصله حدود ۵۰۰ متری روستای ولیعصر (عج)، که سابقا مشهور به قلعه فرنگی بوده است، جاده ی آسفالته بقعه‌ی امامزاده شاهزاده ابوالقاسم، از جاده شیراز- کوار، جدا می‌شود و با طی حدود ۱۳۰۰ متر به آن مکان مقدس می‌رسد.

قدمگاه خضر نبی

در دامنه کوههای اکبرآباد محلی وجود دارد که از قدیم الایام مورد توجه مردم منطقه بوده و به قدمگاه حضرت خضرنبی (ع) مشهور است. این قدمگاه از اهمیت بالایی در میان محلی ها برخوردار است.

نبی اکبراباد کوار e1427375286895

بقعه ی امامزاده سید محمد

این زیارتگاه، به فاصله ۲۰۰ متری جاده آسفالته، در میان کشتزارها و باغ های ده شیب، و در ارتفاع ۱۴۶۹ متری از سطح دریا، واقع شده است .دو جوی آب روان، به فاصله پنج شش متری بقعه می گذرد و چند درخت در اطراف آن، وجود دارد که یک درخت سرو، و یک چنار دویست ساله، در میان آن ها، مشاهده می‌شود.

بقعه ی شاه غیب

در ارتفاع ۱۵۰۷ متری از سطح دریا و به فاصله یک کیلومتری روستای ده شیب، بقعه‌ی این زیارتگاه، در محوطه پنج هزارمتری، واقع است. ساختمان بقعه‌ی این امامزاده، هشت ضلعی است و یک راهرو دارد. ضریح فلزی ساده کوچکی در بقعه واقع است و گنبد هم ندارد.

جاهای دیدنی کوار
جاهای دیدنی کوار

بقعه ی شاه ولید

در روستای دشتک، در ارتفاع ۱۴۵۴ متری از سطح دریا، ساختمان نوساز این بقعه، در اندازه ۵/۵ ×۵/۳ متر واقع است و ضریح کوچک فلزی در وسط حرم، قرار داده‌اند. در محوطه هزار متری بقعه، آب روان جوی و چندین درخت، قرار دارد.

بقعه ی شاه ابوالخیر (اسحاق)

حدود ۵/۲ کیلومتری قهوه خانه روستای شاه بهرامی و در غرب آن، در شیب لب رودخانه، در ارتفاع ۱۴۳۷ متری از سطح دریا و حدود شش متر بالاتر از سطح رودخانه، ساختمان جدیدی در سال ۱۳۸۲ برای این امامزاده، به صورت اتاقی در اندازه ۶×۴ متر ساختند؛ که در آن نه قبری قرار دارد و نه ضریحی در اطراف بقعه، چند سنگ قبر از دوره ی معاصر و نیز قبرستانی در بالا از همان دوره، وجود دارد.

بقعه ی امام ضامن

بقعه این امامزاده، در ارتفاع ۱۴۹۴ متری از سطح دریا و در تنگی بین دو کوه و حدود یک کیلومتری شمال روستای بورکی واقع شده است. این بقعه یکی دیگر از مکان های مذهبی برای بازدید است.

هتل های شیراز

شیراز شهر شعر و ادب، شهر حافظ و سعدی، شهر باغ‌های زیبا است. آب و هوای دلپذیر شیراز در تمام فصول و جاذبه‌های متعدد گردشگری موجب شده همیشه گردشگران زیادی نه تنها از داخل کشور بلکه از سراسر دنیا به این شهر شناخته شده ایرانی سفر کنند.گردشگران می توانند قیمت و اطلاعات هتل های شیراز را با توجه به تعداد ستاره هتل، خدماتی که هتل به مسافران ارائه می‌دهد، تعداد و نوع وعده‌های غذایی، همچنین موقعیت مکانی هتل، فاصله هتل تا مکان های دیدنی ، از سایت علی بابا جستجو و با توجه تاریخ اقامت خود اقدام به رزرو نمایند.

متن تبلیغاتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *