تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای کردان

روستاها همیشه فضای آرامش و سکوت عالی با صداهای پرندگان و حیوانات اهلی خود را دارا می باشند. مردم همیشه به دنبال دوری از شهر و مکان های شلوغ هستند و یکی از این مکان ها که در حومه شهر کرج قرار دارد که دارای آب و هوای بسیار دلپذیر می باشد ، روستای کردان کرج است که یکی از توریستی ترین روستاهای ایران محسوب می شود و تهرانی ها و کرجی ها در روزهای تعطیلات به اینجا می آیند و از ویلاهای اجاره ای یا ویلاهای شخصی خود استفاده می کنند.در ادامه همراه مادر مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با این روستای زیبا بیشتر آشنا شویم.

یکی از مکان های جذاب و آرام بخش و زیبا در ایران ، روستای کردان می باشد که به دلیل آب و هوای مطبوع و خنک توانسته توریست ها و مسافرین زیادی را در فصل تابستان به آنجا بکشاند. روستای توریستی کردان یکی از مناطقی است که به دلیل جاذبه توریستی ، باغ ها و درختان فروان و وجود ویلاهای لوکس و لاکچری ، گردشگران زیادی از تهران و شهرهای مختلف ایران به سمت خودش جذب نماید.

اجاره روزانه خانه در تهران

روستای کردان کرج

روستای کردان کجاست

کردان یکی از روستاهای تاریخی که در 15 کیلومتری شمال غربی شهر کرج در استان البرز و حدود 50 کیلومتری غرب تهران قرار دارد. در روستای کردان باغ های زیادی قرار دارد و رودخانه طولانی نیز بنام براغان از بین آن می گذرد. پل بانو صحرا که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد نیز از جاذبه های تاریخی این روستا است. همچنین آرامگاه برج شاهزاده حسین نیز از امکان زیارتی پربازدید آن محسوب می شود. این آرامگاه در وسط یک باغ در میان درختان کهنسال قرار دارد. برجی که به صورت دایره ای و سبک معماری های منحصر به فرد و عالی که توجه هر بازدیدکننده ای را به سوی خودش جلب می نماید. قدمت این بنا به دوران سلجوقیان باز می گردد و مقبره یکی از نوادگاه امام سجاد (ع) که از امامان چهارم شیعیان است و همه روزه مردم این روستا به آنجا می روند.

روستای کردان کرج

جاذبه های مختلف روستای کردان

کرج یکی از کلانشهرهای استان البرز محسوب می شود که دارای جاذبه های توریستی زیادی است و در بخش کوه البرز آن که دارای روستاهای کوهپایه ای با آب و هوای مطبوع و کوهستانی می باشد. کرج یکی از شهرهای کوهپایه ای در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است. دشت وسیع کرج در مسیر ترانزیتی و حمل و نقل قرار دارد و سالانه مسافران زیادی به این شهر زیبا می آیند و از روستاهای جذاب آن نظیر روستای کردان بهره می برند.

پل بانو صحرا که قدمت آن به دوران صفویه باز می گردد یکی از جاذبه های تاریخی مهم این روستا محسوب می شود. منطقه کردان با کوه های زیبا و مناسب که از شرق به طالقان و از شمال به شهرستان کرج منتهی می شود. این روستا دارای تیم های مختلف کوهنوردی نیز می باشد. همچنین اسب سواری یکی از ورزش های سنتی آنجاست و ورزشکاران در این مکان اسب های مختلفی را پرورش می دهند. در باشگاه اسب سواری انواع اسب ها وجود دارد.

روستای کردان علاوه بر زیبایی و لطافت خاصی که دارد یکی از روستاهای روح نواز و جذاب ایران می باشد که طبعیت بکر را درون خودش دارد. علاوه بر طبیعت فوق العاده آن ، بناهای تاریخی نظیر برج مقبره و مسجد کردان ، حرم شاهزاده حسین ، امامزاده شربانو ، کوه سنگسو ، جاده برکت ، مجموعه های سوارکاری ، مراکز تفریحی و گردشگری و … را دارا می باشد.

روستای کردان کرج

چگونه می توان به روستای توریستی تاریخی کردان سفر کرد؟

برای اینکه بتوانید به این روستای جذاب سفر کنید تنها کافیست خودتان را به شهر کرج برسانید. بعد از عبور از کرج در مسیر آزادراه قزوین کرج می توانید در 20 کیلومتری آن با تابلو روستای کردان مواجه شوید. با ورود به مسیر سرسبز کردان می توانید برای رسیدن به بهشت زمینی و روستای جذاب آن اقدام نمایید و رانندگی لذت بخش با ماشین تان را در این مسیر تجربه نمایید. جاده ای با درختان سرسبز و کوه های بلند آن چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

این روستا با مناطق مسکونی 104 هکتاری که دارد و دارای 4500 نفر جمعیت دارد و شما اگر در این روستا ویلا ندارید ، می توانید با قیمت های متناسب ویلای مورد نظرتان را اجاره نمایید و سعی کنید از ویلاهای با پارکینگ برای ماشین تان استفاده نمایید. همچنین برخی از ویلاها با استخر و امکانات تفریحی دیگر نظیر بیلیارد و … همراه هستند که البته قیمت اجاره ویلا افزایش می یابد.

علت مشهور شدن روستای کردان چیست؟

روستای کردان به دلیل وجود کوهستان های فوق العاده ، رودخانه پرخروش ، زمین های حاصلخیز مورد توجه همه افراد است و همچنین باغ هایی با میوه های گیلاس، زردآلو، گردو، توت و … یافت می شود. به دلیل وجود رودخانه ها و آب فروان این منطقه بسیار سرسبز و حاصلخیزی زیادی دارد و باعث شده تا کسانی که به دنبال سفر به یک منطقه ویژه و خاص را تجربه نمایند به این منطقه بیایند.

روستای کردان کرج

تفریحات بی نظیر منطقه کردان:

این روستا علاوه بر زیبایی های طبیعی که دارد ، از لحاظ تفریحات نیز بسیار منحصر به فرد می باشد و یکی از تفریحاتی که در این منطقه بسیار خاص است ، قابلیت پروازهای تفریحی می باشد و در روزهای آفتابی می توانید به سایت پروازی البرز رفته و با استفاده از پاراگلایدر بتوانید یک پرواز بی نظیری را تجربه نمایید. همچنین اگر به دنبال تماشای زیبایی های آن هستید می توانید به رودخانه خروشان آن قدم بگذارید و حتی در کنار آب بنشینید و از آسمان آبی و درختان سرسبز و صدای پرنده ها لذت ببرید.

همچنین شما اگر به ورزش کوهنوردی علاقه دارید می توانید با صعود به قله های این روستا لذت فراوانی ببرید. از جمله قله های این روستا می توانیم به کوه های طالقان اشاره کنیم که ارتفاع 4 هزار متری را دارند و در تمام این ارتفاعات رودخانه کردان در جریان است. قطعا کوهنوردی در بهشت کردان هر گردشگری را به وجود می آورد و حتی اگر کوهنورد حرفه ای نیز نیستید می توانید به مناطق مختلف آن بروید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

سخنان پایانی

قطعا وجود روستاهای سرسبز و جذاب با شگفتی های زیاد در اطراف تهران و کرج که پر از آلودگی هوا ، شلوغی و سروصدای زیاد است می تواند برای هر شهروندی مناسب باشد. اگر می خواهید از فضاهای شهری دور شوید و یک زمان مناسب در یک روستای پر از آرامش بگذرانید ، می توانید به روستای زیبای کردان سفر نمایید.

مقالات بیشتری بخوانید