تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

رویکردهای جدید دولت قطر موجب رونق اماکن گردشگری این کشور و جذب توریست‌ها شد. در حال حاضر قطر میزبان مسابقات جام جهانی 2022 فوتبال است و بیش‌ازپیش نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. علاوه بر همه اینها، دوحه پایتخت قطر، قطب گردشگری این کشور است و از هیچ تلاشی برای جذب گردشگران فروگذار نکرده است.به عبارت «از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است» بیشتر دقت کنید؛ ساختمان‌هایی خشت و گلی را در وسط بیابان برهوت تصور کنید. بله در شهر دوحه مکانی وجود دارد که دارای همین ویژگی‌هاست و جالب است بدانید سالیانه میزبان تعداد زیادی گردشگر است! ما در این مقاله در مورد مکانی به نام شهر فیلم دوحه قطر صحبت خواهیم کرد. مکانی که آرامش را به وجود شما سرازیر خواهد کرد. در ادامه با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این مکان شگفت‌انگیز به دست آورید.

دوحه قطب گردشگری قطر

کشور قطر یکی از کشورهایی است که جمعیت کمی دارد. جالب است بدانید این کشور تنها 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد که تنها 300 هزار نفر از آن‌ها بومی قطر هستند. بیش از یک میلیون نفر مهاجر در این کشور زندگی می‌کند؛ همین اتفاق موجب رقم خوردن گستره فرهنگی افرادی است که در این کشور زندگی می‌کنند. یکی از جاذبه‌های دوحه نیز آشنایی گردشگران با افراد متفاوت است که تجربه‌هایی منحصربه‌فرد را برای افراد رقم می‌زند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر زیبای دوحه در کنار آسمان‌خراش‌های مدرن و شیک خود، دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی نیز هست. یکی از جاذبه‌های گردشگری قطر که تجربه‌ای متفاوت را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است شهر فیلم است. به گفته گردشگرانی که به این منطقه سفرکرده‌اند، شهر فیلم از متفاوت‌ترین مکان‌های گردشی دوحه است که جو بسیار آرام و دل‌انگیزی دارد. پس وقت آن رسیده که کاوشی در این منطقه زیبا داشته باشیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

شهر فیلم دوحه قطر

واقعیت پنهان شهر فیلم چیست؟

در چند سطر گذشته گفتیم که دولت قطر برای جذب گردشگران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. در همین راستا باید واقعیت پنهان در پشت شهر فیلم را بدانید. شهر فیلم دوحه در واقع یک روستای قدیمی بازسازی شده در پشت دره‌ای در شبه‌جزیره زکریت است. این شهر در واقع یکی از مکان‌هایی است که برای تهیه فیلم‌های هالیوودی و فیلم‌هایی دارای سبک معماری عربی استفاده می‌شود. یکی از فیلم‌هایی که از این مجموعه در ساخت آن استفاده شده است سریال عربی به نام «عیال الطیب» است. جالب است بدانید فیلم‌ها و تیزر‌های مربوط به جام جهانی 2022 فوتبال نیز در این مکان ضبط شدند. شما با بازدید از این مجموعه هم در حال لذت بردن از زیبایی آن هستید و هم در حال قدم‌زدن در صحنه یک فیلم هالیوودی. کسانی که با بازی‌های ویدئویی آشنایی داشته باشند، هنگام قدم‌زدن در خیابان‌های این مجموعه متوجه شباهت‌های ظاهری آن با بازی‌های ترسناک و معمایی می‌شوند.

شهر فیلم دوحه در کجا قرار دارد؟

شهر فیلم در واقع شهری بازسازی شده به سبک معماری عربی است که در پشت تپه‌ای در شبه‌جزیره زکریت بنا شد؛ برای رسیدن به آن باید مسیری تقریباً نامتعارف را طی کنید. لوکیشن شهر فیلم در بین جاده دوخان و شهر دوحه قرار دارد. شما باید مقداری در جاده دوخان رانندگی کنید و بعد از دیدن تابلوی زکریت به سمت این شبه‌جزیره بروید. در مسیر رسیدن به شهر فیلم مناطق و مناظر زیبایی وجود دارند که می‌توانید توقف کنید و به عکاسی بپردازید. به‌طورکلی بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد خود برسید. برای رسیدن به شهر فیلم باید مقداری در خارج از جاده و در مسیری خاکی نیز رانندگی کنید؛ اما مطمئن باشید ارزشش را دارد. این منطقه با فرودگاه بین‌المللی حمد و شهر دوحه به ترتیب 98 و 83 کیلومتر فاصله دارد.

شهر فیلم دوحه قطر

در شهر فیلم دوحه چه چیزهایی وجود دارد؟

این شهر به‌خاطر خلوت و مرموز بودن خود به شهر ارواح معروف شده است. به‌طورکلی چشم‌انداز شبه‌جزیره زکریت بی‌نظیر است. شما برای رسیدن به ورودی شهر دو راه دارید؛ می‌توانید تا درب ورودی با ماشین بروید یا قسمتی از مسیر را برای رسیدن به ورودی پیاده طی کنید. اگر می‌خواهید هیچ نقطه جذابی را در شبه‌جزیره زکریت از دست ندهید بهتر است راه دوم را انتخاب کنید. نمکزارها و صخره‌های این فلات بسیار خودنمایی می‌کنند.

در حین قدم‌زدن به سمت ورودی شهر شما برآمدگی‌ها و صخره‌هایی عجیب می‌بینید که از جنس تپه‌های شنی نیستند و روی خود حفره‌های مینیاتوری دارند. عده‌ای معتقدند که درگذشته بادیه‌نشینان این صخره‌ها را برای مرزبندی‌های خود با سایر گروه‌ها می‌ساختند. نور خورشید در این مناطق به زیبایی هرچه‌تمام‌تر منعکس می‌شود؛ اینجا یکی از مکان‌هایی است که به‌شدت موردتوجه عکاسان است. فرصت گرفتن عکس‌های خیره‌کننده در این منطقه را اصلاً از دست ندهید.

شهر فیلم دوحه قطر

با گذشتن از صخره‌های عجیب شبه‌جزیره زکریت باید از برآمدگی و تپه‌ای بالا بروید که از آنجا کم‌کم به ساختمان‌های شهر دید پیدا خواهید کرد. در حین طی‌کردن مسیر به سمت ورودی شهر فیلم متوجه درختان نخلی خواهید شد که به‌صورت پراکنده در این قسمت وجود دارند. به گفته گردشگران قدم‌زدن در این منطقه حس حضور در یک فیلم وسترن آمریکایی را تداعی می‌کند. بعد از طی‌کردن این مسیر به داخل دره می‌رسید که ورودی شهر فیلم دوحه در آنجا قرار دارد.

در داخل دره قلعه‌ای با درب چوبی باریک وجود دارد. ساختمان‌های داخل دژ از اتاق‌های مستطیل شکلی تشکیل شده‌اند؛ این اتاق‌ها دارای درهای چوبی سنگینی هستند که نشانگر سبک معماری عربی است. اگر به بالای سرخود نگاه کنید برج و باروهایی را مشاهده می‌کنید که ارتفاع بلندتری نسبت به سایر ساختمان‌ها دارند. همه این تشکیلات میدان مرکز شهر را احاطه کرده‌اند.

در این مکان استخر آب کم عمقی به همراه تعدادی درخت نخل و بوته در اطراف آن قرار دارد. دیدن این صحنه که بسیار متضاد با محیط پیرامون خود است می‌تواند هرکسی را غافلگیر کند. گردشگران می‌توانند چند ساعتی را در حوالی این قسمت بگذرانند که تجربه‌ای فوق‌العاده برای آن‌ها می‌شود.

شهر فیلم دوحه قطر

چه نکاتی را برای رفتن به شهر فیلم دوحه رعایت کنیم؟

به‌خاطر موقعیت جغرافیایی شهر فیلم باید یک سری نکات را رعایت کنید تا هنگام بازدید به مشکل برنخورید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با تور به گردش در شهر فیلم بروید. این‌گونه راهنمای تور می‌تواند درباره سبک اصیل معماری عربی برای شما صحبت کند. مطمئن باشید اطلاعات مفیدی کسب خواهید کرد.
  • اگر قصد دارید به‌تنهایی برای گردش در این مجموعه بروید حتماً یک یا چند نفر را که تجربه سفر به این منطقه را دارند نیز با خود ببرید. این کار به شما در تجربه سفری ایمن کمک خواهد کرد.
  • وسایل موردنیاز خود اعم از آب و داروهای خود، کرم ضدآفتاب، کلاه، دستمال پارچه‌ای، دوربین عکاسی و… را با خود ببرید. به علت منطقه جغرافیایی شهر فیلم و فاصله آن از امکانات شهری، بهتر است با تجهیزات کامل به آن جا سفر کنید.
  • در مسیر، توقف در خرابه‌های قلعه زکریت و روستاهای سر راه را برای دیدن کاروان شترها فراموش نکنید.
  • نگهبانان این شهر بسیار خونگرم و مهمان‌نواز هستند و همیشه سعی می‌کنند کمک‌حال بازدیدکنندگان باشند؛ اگر دوست داشتید می‌توانید به آن‌ها هدیه بدهید (اجباری نیست).
  • حداکثر یک ساعت ونیم قبل از غروب آفتاب به مبدأ خود برگردید.
  • در شهر فیلم یک مغازه کوچک وجود دارد که چیپس سیب‌زمینی، بطری آب نوشابه و… می‌فروشد. اگر به دنبال سرویس بهداشتی هستید، از منشی مغازه راهنمایی بخواهید.

چه زمان‌هایی برای بازدید از شهر فیلم مناسب‌تر است؟

شما هیچ محدودیت زمانی‌ای برای بازدید از این مکان ندارید. شهر فیلم همه‌روزه و در هر ساعتی از شبانه‌روز پذیرای گردشگران است. بهترین فصل‌ها برای بازدید از این مکان تابستان و پاییز است؛ شهر فیلم دارای دیوارهای بلندی است که برای بازدیدکنندگان سایه فراهم می‌کنند. بهترین زمان از روز برای بازدید از شهر فیلم دوحه ساعات قبل از ظهر و ساعات پایانی بعدازظهر است. باز هم تأکید می‌کنیم که یک و ساعت و نیم مانده به غروب خورشید نسبت به انجام سفر بازگشت به مبدأ خود اقدام کنید.

شهر فیلم دوحه قطر

شهر فیلم در قطر کجاست؟

شهر فیلم در قطر حدود 80 تا 83 کیلومتر با شهر دوحه فاصله دارد. برای رسیدن به این جاذبه از مرکز شهر فقط به یک ساعت رانندگی نیاز است.

آیا هزینه ورودی یا زمان‌بندی برای شهر فیلم وجود دارد؟

شهر فیلم در دوخان قطر هر هفت روز هفته باز است. برای ورود به شهر فیلم قطر هیچ هزینه ورودی یا زمان‌بندی وجود ندارد.

بهترین راه برای رسیدن به شهر فیلم در شبه‌جزیره زکریت قطر چیست؟

شهر فیلم در دوخان قطر در فاصله‌ای قابل‌دسترس قرار دارد اما به دلیل جاده خاکی در مسیر، رانندگی تنها گزینه برای رسیدن به مقصد است.

سخن آخر

دوحه یکی از جدیدترین مقاصد گردشگری خاورمیانه است که سالیانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. در دوحه می‌توانید از امکانات تفریحی مدرن و اماکن گردشگری طبیعی بهره ببرید. اگر قصد دارید به جایی بروید که با سبک معماری سنتی عربی آشنا شوید و آرامش نیز به وجودتان سرازیر شود پیشنهاد ما به شما شهر فیلم است. در مقاله بالا به‌تفصیل درباره جاذبه‌های گردشگری شهر فیلم دوحه صحبت کردیم. شما می‌توانید با مطالعه آن به اطلاعات دقیقی درباره این مکان گردشگر دست پیدا کنید. امیدواریم که این مقاله برای سفر گردشگری شما به شهر دوحه مفید بوده باشد.