تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مکان های دیدنی جوانرود

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با مکان های دیدنی جوانرود آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهرستان جوانرود در فاصله حدود 90 کیلومتری  کرمانشاه قرار دارد و از نقاط پر بازدید و مورد توجه گردشگران از سراسر کشور و حتی خارج از کشور در ایام مختلف سال بخصوص در تعطیلات بخصوص تعطیلات نوروزی و تابستانی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

غار قوری قلعه

بزرگ ترین غار آبی خاورمیانه با پیشینه ۶۵ میلیون ساله است که درحدود 15 کیلومتری شهر جوانرود، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر – پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام واقع شده است.

مکان های دیدنی جوانرود
مکان های دیدنی جوانرود

تفرجگاه زیبای  شبانکاره 

تفرجگاه زیبای شبانکاره در دامنه کوه شاهو و در حد فاصل میان شهرستانهای جوانرود، روانسر و پاوه قرار داشته و از لحاظ آب وهوایی و زیبایههای طبیعی  به واسطه طبیعت بکر خودحرف اول را در منطقه اورامانات می زند. از جنگلهای پوشیده از بلوط ، چشم انداز  طبیعت زیبای این منطقه و کوه شاهو تا غار کاوات و باغهای اطراف آن این منطقه را به تفرج گاه رویایی برای مردم  منطقه اورامانات و مسافران از سراسر کشور تبدیل کرده است.

زیباپارک هلانیه و پارک کوهستانی ماپریس

در شمال شهر جوانرود واقع شده اند، زیبا پارک هلانیه و در امتداد آن پارک کوهستانی ماپریس با چشم اندازی کم نظیر از یک طرف مشرف بر شهر جوانرود و از طرف دیگر نمای زیبای ارتفاعات شاهو و دامنه های آن مکانی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و مسافران می باشد.

مکان های دیدنی جوانرود
مکان های دیدنی جوانرود

سفید برگ جوانرود

در شمال غربی و در 15 کیلومتری جوانرود واقع شده است در این محل استخر پرورش ماهی قزل آلا احداث شده  و با طبیعت زیبا و رودخانه پر آب و در جذب مهمانان به شهرستان جوانرود نقش موثر داشته است.مکان های دیدنی جوانرود

باغستان بیلایی جوانرود

باغستان بیلایی در مسیر پارک هلانیه و در فاصله نزدیک به روستای چشمه میران واقع شده و در فاصله ای حدود 10 کیلومتری شهر جوانرود واقع است که دارای مناظر طبیعی بکر و و زیبا و بواسطه نزدیکی به کوه شاهو  از مناظری زیبا  و هوایی بسیار مطبوع و تپه هایی سبز برخوردار است.مکان های دیدنی جوانرود

بازارچه مرزی جوانرود

بازارچه جوانرود از بزرگ‌ترین بازارچه‌های غرب کشور است و محصولات این بازارچه دارای کیفیت خوب و قیمت مناسب است. در بازارچه جوانرود بیش از ۳۰۰ غرفه وجود دارد که اقلام مختلفی از لوازم صوتی و تصویری گرفته تا لوازم آرایشی، بهداشتی، خانگی، پارچه، مواد خوراکی، زیورآلات و گوشی موبایل را به مشتریان عرضه می‌کنند.

مکان های دیدنی جوانرود

بیشتر بخوانید