تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

برج گالاتا استانبول

آیا در میان برج‌های معروف دنیا، تنها با برج ایفل آشنا هستید؟ آیا درباره برج گالاتای استانبول چیزی شنیده‌اید؟ تمام زیبایی‌های دنیا را تنها نباید در کشورهای اروپایی یافت بلکه در کشورهای همسایه همچون ترکیه می‌توان بهترین جاذبه‌های تفریحی و تاریخی را پیدا کرد و از دیدن آن‌ها لذت برد. برج گالاتا در استانبول نمونه‌ای از این آثار جاودان و زیبا است، که همه ساله گردشگران فراوانی برای دیدن آن به کشور ترکیه سفر می‌کنند.

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا، یادگاری از دوران بیزانس

برج گالاتا یکی از صدها اثر تاریخی کشور ترکیه است که با زیبایی هر چه تمام‌تر در میان آسمان استانبول می‌درخشد و چشم مردم را به خود خیره می‌کند. مکان قرار‌گیری این برج در قسمت اروپایی و بخش گلدن هورن استانبول بوده که تاریخ نگاران قدمت آن را به قرن 14 میلادی نسبت داده‌اند.

اجاره روزانه خانه در تهران

شاید بتوان این‌گونه گفت که زیبایی چشم‌اندازی که این برج در آن واقع شده یکی از عمده دلایل معروفیت آن باشد. برج گالاتا برجی در دریا و برجی روی خشکی دارد و در کنار آن، پل معروف گالاتا هم قرار گرفته است. این پل که تا به امروز 5 بار مورد بازسازی قرار گرفته تاریخ باشکوهی را پشت سر گذاشته و اگر روی آن ایستاد می‌توان از سمتی شاهد بخش آسیایی و از سوی دیگر شاهد بخش اروپایی استانبول بود.

برج گالاتا استانبول

تاریخچه برج گالاتا

بر اساس آن‌چه تاریخ نگاران در ارتباط با قدمت برج گالاتا تخمین زده‌اند، دستور احداث آن توسط امپراطور بیزانس در سال 1383 تحت عنوان اولین برج نزدیک به دریا صادر شد. این برج که یک فانوس دریایی عمومی بود از تاریخ جنگ‌های صلیبی چهارم به بعد بدون هیچ تغییری بر جا مانده است.

کلاه قیفی شکلی که روی برج قرار دارد سبب شده ظاهری متفاوت نسبت به دیگر برج‌های استانبول را از آن خود کند. ارتفاع برج گالاتا 38 متر از سطح دریا و ارتفاع از سطح زمین آن 72 متر می‌باشد. پس از جنگ‌های صلیبی و رفتن جنگجویان از شهر، مردم اقداماتی را برای ترمیم و بازسازی برج انجام دادند و آن را کریستیا توریز نام نهادند. این در حالی است که بیزانسی‌ها به صورت همزمان به این برج Megalos Pyrgos می‌گفتند.

این برج پس از فتح شهر توسط مهمت دوم کم کم بلند‌تر شد و بازسازی‌هایی روی آن انجام گرفت. در زمان عثمانی‌ها از این برج به عنوان زندان استفاده می‌کردند و پس از آن هم محلی برای اقامت گروهی از نظامیان عثمانی شد.

معماری برج گالاتا

با توجه به این که داستان‌های پر و فراز و نشیبی را این برج به خود دیده، پس به طور قطع صدمات زیادی هم بر آن وارد شده است. بیشترین صدمه در سال 1509 بر این برج وارد شد که توسط یکی از معماران مشهور قرن 16 به نام هایرتدین مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. در سال 1794 این برج که دچار آتش سوزی شده بود باز هم بازسازی شد اما در این ترمیم اتاق چوبی کوچکی هم به معماری آن افزود شد.

آخرین بازسازی برج به سال 1960 برمی‌گردد که به صورت کلی تغییر کاربری داد و تبدیل به رستوران و مکانی توریستی برای مردم شد. رسیدن به این برج اصلا سخت نیست فقط باید کوچه‌های خیابان استقلال را طی کرد و در انتها به آن رسید.

برج گالاتا استانبول

جاذبه های دیدنی برج گالاتا استانبول

ظاهر زیبای برج و مکان قرار‌گیری آن تنها عامل جذابیت برج نیست بلکه این برج دارای بخش‌های زیادی است که برای توریست‌ها و گردشگران دیدنی و جذاب به شمار می‌آید. یکی از جاذبه‌های برج گالاتا عرشه رصدخانه‌ای است که نمایی 360 درجه از استانبول را به نمایش خواهد گذاشت.

در بالاترین قسمت برج، کافه و رستوران دایر شده تا گردشگران برای صرف غذا و استراحت به آن‌جا بروند. در بخش ورودی نیز می‌توان شاهد مغازه‌های رنگارنگی بود که به فروش سوغات می‌‌پردازند.

بازدید از برج گالاتا استانبول

برای بازدید از برج گالاتا می‌توان همه روزه از ساعات 9 صبح تا 19 شب اقدام کرد. البته برای صرف شام در رستوران برج باید بعد از ساعت 8 شب به این مکان رفت. در تمام ایام سال بازدید از این برج امکان دارد و در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارا است.

بازدید از برج گالاتا برای بزرگسالان 25.5 لیر و برای کودکان 12 لیر هزینه دارد. اما بازدید از پل رایگان بوده و تنها با صرف وقتی 1 ساعته می‌توان به گشت و گذار در آن پرداخت.

برج گالاتا استانبول

چگونه به برج گالاتا استانبول برویم؟

اولین نکته‌ای که بهتر است برای رفتن به برج به آن دقت داشت این است که در اطراف برج جای پارک به آسانی پیدا نمی‌شود. پس بهتر است از رفتن با خودروی شخصی صرف نظر کرد. اما راه‌هایی که به برج گالاتا ختم می‌شود به شرح زیر است:

  • در صورتی که در هتل گالاتا یا میدان تکسیم اقامت دارید می‌توان پیاده به برج رفت.
  • از میدان تکسیم ایستگاه کاباتاش به وسیله ترام خط 1 در ایستگاه کاراکوی پیاده و با طی یک مسیر کوتاه می‌توان خود را به برج رساند.
  • اگر در محله سلطان احمد اقامت دارید با ترام خط 1 از ایستگاه سلطان احمد سوار شده و در ایستگاه کاراکوی پیاده شوید. فاصله کمی را پیاده‌روی کنید تا به برج گالاتا برسید.
  • در صورتی که می‌خواهید از منطقه کادیکوی به سمت برج حرکت کنید، پس باید به کشتی‌هایی که به سمت کاراکوی می‌روند سوار شده و بعد از پیاده شدن با کمی پیاده‌روی به برج گالاتای خواهید رسید.

فاصله برج گالاتا تا اماکن مهم شهر

فاصله‌ای که این برج تا برخی از اماکن مهم استانبول دارد این دسترسی را به گردشگران خواهد داد که پس از بازدید برج گالاتا به دیدن آن جاذبه‌ها نیز بروند. در ادامه به شرح فاصله چند مورد از این اماکن خواهیم پرداخت:

  • فاصله تا اسکله امینونو و جاذبه‌های آن: 5 دقیقه پیاده‌روی
  • فاصله تا منطقه تاریخی سلطان احمد: 15 دقیقه پیاده‌روی
  • فاصله تا خیابان استقلال: 20 دقیقه پیاده‌روی

فاصله برج گالاتا استانبول هتل و رستوران ها

برای استراحت و صرف غذا می‌توانید به هتل‌ها و رستوران‌های نزدیکی که در اطراف برج، مشغول فعالیت و ارائه خدمات به توریست‌ها و گردشگران هستند مراجعه کنید.

  • فاصله تا هتل 4 ستاره آنمون گالاتا: 13 متر
  • فاصله تا آپارت هتل استانبول: 14 متر
  • فاصله تا هتل بای مورات گالاتا : 78 متر
  • فاصله تا رستوران لب دریا: 550 متر
  • فاصله تا رستوران اوف: 750 متر
  • فاصله تا رستوران فیچین: 850 متر

برج گالاتا استانبول

سخن پایانی

جاذبه‌های بی‌پایان استانبول سبب شده تا گردشگران در هر جایی از جهان مشتاق دیدن آن‌ها شوند و رو به سوی این شهر آورند. برج گالاتا هم نمونه‌ای دیگر از آثار تاریخی و مشهور کشور ترکیه بوده که خود را در دل استانبول جای داده است. موقعیت قرار‌گیری برج و نمای زیبایی که دارد می‌تواند بهترین مکان برای عکاسی و ایجاد خاطرات ماندگار باشد.

مقالات بیشتری بخوانید