تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای کانلیکا

یکی از زیباترین روستاهایی که می‌توانید به آن سفر کنید، روستای کانلیکای استانبول (کانلیجا) است. هنگام سفر به ترکیه می‌توانید نقاط مختلفی از این کشور را انتخاب کنید. معمولاً افرادی که به این کشور سفر می­کنند، استانبول را هدف خود قرار می‌دهند. استانبول شهر بزرگی است که می‌توانید نقاط زیادی را در آن برای تفریح و گذراندن وقت انتخاب کنید. روستاها و شهرها و جزایر اطراف استانبول؛ بسیار دیدنی و معروف می ­باشند.

این روستا از جالب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. آرامش و سکوت کانلیکا زبانزد همه است. این شهر به دلیل تفاوت ظاهر خود نسبت به مدرنیته بودن دیگر شهرها، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اجاره روزانه خانه در تهران

توجه کنید که در کشور بلغارستان، یک روستای کالینکا وجود دارد. اما روستای کانلیکای استانبول بسیار زیباتر و با قدمت بیشتری از دیگری است. پس این دو را اشتباه نگیرید. همچنین کانلیکای ترکیه از جاذبه های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است.در ادامه همراه مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با این روستای دیدنی بیشتر آشنا شوید.

موقعیت مکانی روستای کانلیکا

روستای کانلیکا، در قسمت شمالی دومین پل بسفر قرار گرفته است. این روستا، نزدیکترین روستا به استانبول است که می­ توان پیدا کرد. روستای کانلیکا جزو محله ها و روستا های قدیمی استانبول می­باشد. زیرا هنوز همان چهره روستایی و تقریباً سنتی خود را دارد. با وجود تغییرات شکل گرفته، کوچه و خیابان های شهر هنوز حالت خود را حفظ کرده است.

روستای کانلیکای استانبول

تاریخچه روستای کانلیکا

زمان اوج این روستا، در دوره عثمانی بوده است. در آن زمان افراد ثروتمند در حاشیه­ آب، عمارت های مجللی می­ ساختند. این عمارت ها همچنان با همان شکل، قابل مشاهده هستند. خانه های چوبی نیز در کنار ساحل این روستا ساخته شده است که بسیار زیبا و با شکوه هستند.

مکان تاریخی متعدد در این شهر، نشان از شکوه این شهر در زمان خود می­دهد. مسجد بزرگ و عمارت های مجلل، نشان دهنده­ تجملی بودن شهر است. اکثرا افراد ثروتمند و بزرگان در این شهر اقامت داشته­اند.

درمورد اسم روستا

در مورد نام روستا، شایعات و افسانه‌ های متعددی وجود دارد. در زمان ‌های گذشته، این روستا “گلاورس” نام داشت. این اسم به معنی مرغ دریایی می­باشد.

 اما در مورد اسم کنونی منطقه گفته می‌شود که، از کلمه “کانگولیکا” که به معنی خودرو کوچک است، گرفته شده. بعضی نیز می­گویند اسم کانلیکا، مربوط به چمن های قرمز رنگ این روستا است. زیرا کان در زبان ترکی استانبولی، به معنی خون است. یعنی چمن هایی که به رنگ خون می­باشند.

جاذبه های گردشگری کانلیکای استانبول

در کل موقعیت روستا به گونه‌ای است که، قدم زدن در آن یک تفریح محسوب می­ شود. زیرا شهر یک حالت سنتی دارد. رصدخانه معروف این روستا که در زمان عثمانی ساخته شده است، تنها رصدخانه استانبول است. این رصدخانه­ ی قدیمی، کندیلی نام دارد. در آن زمان این رصدخانه جایگاهی برای اوقات فراغت ثروتمندان بوده است. در این رصدخانه به راحتی به کل روستا و تنگه بسفر اشراف داشته باشید.

روستای کانلیکای استانبول

جنگل های زیبا و سرسبز مهرآباد، از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا است؛ که مناسب کمپ کردن و تفریح است.

قبرستان کانلیکا

شاید برایتان جالب باشد که قبرستان این روستا یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی آن است. زیرا این قبرستان بر روی یک تپه مرتفع قرار دارد. بر روی این قبرستان می توانید، به راحتی تنگه بسفر را مشاهده کنید. همچنین ظاهر این قبرستان یک ظاهر قدیمی است که توجه هرکسی را جلب می­کند. از افراد معروفی که درون این قبرستان به خاک سپرده شده­ اند می­ توان به کیهان آچار و باریس منچو اشاره کرد. این دو نفر در حوزه­ ی موسیقی فعالیت داشته اند.

مسجد قاضی اسکندر پاشا

مسجد معروف روستای کانلیکای استانبول که مسجد قاضی اسکندر پاشا نام دارد، از زیباترین مسجد های این شهر است. این مسجد قدمت بالایی دارد. در درون حیاط مسجد، مقبره خودِ اسکندر پاشا قرار گرفته است. این مسجد توسط معمار معروف، معمار سینان ساخته شده است. جایگاه این مسجد، دقیقا در مقابل اسکله­ ی کشتی ها قرار گرفته است.

از جاذبه های دیگر روستای کانلیکا، دروازه فیلا می ­باشد. در قرن ۱۹ میلادی، در کنار این دروازه جشن و فستیوال های مختلفی برگزار می­ شد. این مکان در زمان عثمانی بسیار معروف بوده است.

پارک معروف این روستا بسیار سرسبز و دیدنی است. همچنین مکانی ایده آل برای پیاده روی و دوچرخه سواری است. بندر زیبای این روستا نیز، یک بندر کوچک است؛ که سرشار از رستوران ها و کافه های محلی زیبا است. شما می‌توانید در اینجا از ماست های محلی استفاده کنید. این کافه ها یک استراحتگاه کوچک محسوب می­شوند.

سوغات کانلیکای استانبول

بهترین و پرفروش ترین سوغات این روستای زیبا، ماست های محلی مخصوص آن هستند. ماست خامه که در جای جای این روستا به فروش می­رسد، از پودر قند درست می شود. گاهی این ماست را با عسل سرو می­کنند. البته این کار سلیقه­ای است و هرکسی متناسب با مزاج خود ماست را می­خورد.

علاوه بر ماست خامه، تمام محصولات لبنی این روستا نیز معروف است. شیر گاوها به رنگ صورتی است. به همین سبب رنگ محصولات لبنی این روستا نیز کمی صورتی هستند. رنگ خاص فراورده های لبنی این روستا به دلیل وجود علف های قرمز است. مراتع رنگی این روستا بسیار معروف است.

قهوه

قهوه های این روستا نیز همانند قهوه های ترکیه معروف است. شما می توانید در کافه ها و رستوران های کانلیکا با آرامش قهوه بنوشید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید. نحوه سرو قهوه های ترکیه در کل جهان معروف است. یکی از سنت های جالب کانلیکای استانبول که مربوط به این قهوه است، قهوه داماد می­ باشد. در این قهوه از مقدار زیادی نمک استفاده می­ کنند. داستان قهوه شور نیز این است که اگر داماد در مراسم خواستگاری قهوه را بدون نارضایتی خورد، یعنی می تواند از پس مشکلات و سختی های زندگی بر بیاید.

روستای کانلیکای استانبول

معماری روستا کانلیکای استانبول

معماری روستا بسیار جالب و مورد توجه توریست ها است. خیابان های قدیمی که با راه رفتن در آنها احساس می­ کنید که در زمان های گذشته هستید. مغازه ها و فروشگاه های زیبا و متفاوت با رنگ و لعاب زنده بسیار چشم نواز می ­باشند. کوچه ها و ساختمان های رنگارنگ این روستا، مناسب عکاسی هستند. همچنین ساختمان های چوبی و عمارت های مجلل روستا بسیار برای هر گردشگری جالب است.

افراد معروفی که مالک عمارت های مجلل این روستای زیبا هستند، اکثرا از خانواده شاهی در دوران‌های گذشته بوده‌اند. برای مثال یکی از بزرگترین عمارت ها، متعلق به وزیر اعظم، وزیر کادری پاشا، در زمان عثمانی بوده است. دیگری مربوط به احمد قاسم پاشا از افراد دربار همان زمان می­ باشد. یکی از زیباترین عمارت ها متعلق به شاهزاده خانم روکیه، صفیه سلطان، از شاهزاده های معروف تاریخ ترکیه است.

چگونه می ­توان به روستای کانلیکای استانبول رفت؟

برای رفتن به این روستا بین یک ربع تا یک ساعت و نیم باید زمان گذاشت. مدت زمان طی کردن این مسافت با توجه به انتخاب نوع وسیله­­ ی نقلیه شما، فرق می ­کند. اگر می­ خواهید با مترو این مسیر را طی کنید، در کمتر از نیم ساعت به این روستا می ­رسید. تاکسی های آبی نیز، به سرعت شما را به این روستا می­ رسانند. تاکسی معمولی حدوداً ۲۰ دقیقه­ ای شما را می­ رساند. اما اگر بخواهید که از سمت محله اسکودار به روستای کانلیکا بروید، یک ساعت و نیم از زمانی که دارید را، باید در این راه بگذارید. محله­ ی اسکودار نیز چشم انداز زیبایی دارد.

شما حتی می‌توانید از دولموش نیز برای رفتن به این روستا استفاده کنید. باید ذکر کرد که قیمت این وسایل حمل و نقل با هم متفاوت است. ارزان ترین مسیر رفتن به روستای کانلیکا، مترو است که حدوداً 2 لیر قیمت بلیط آن است. دولموش مخصوص افرادی است که می‌خواهند با گروه کوچک خود سفر کنند. در نهایت گران ترین قیمت مربوط به تاکسی است که باید تا سقف ده لیر هزینه کنید.

مقالات بیشتری بخواتید