تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک متاتسمیندا تفلیس (Mtatsminda Park) یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس، پایتخت کشور گرجستان است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این پارک زیبا، در بالای کوه متاتسمیندا قرار دارد. این کوه مشرف به کل شهر تفلیس است و زمانی که در بالاترین نقطه پارک قرار می‌گیرید، می‌توانید نمایی وسیع و حیرت‌‌انگیز از شهر داشته باشید. این مجموعه دارای امکانات تفریحی، گردشی مانند شهربازی، فونیکولار (قطار کابلی تفلیس)، رستوران و کافه است.

موقعیت پارک متاتسمیندا تفلیس (Mtatsminda Park)

پارک متاتسمیندا تفلیس در ارتفاع ۷۷۰ متری؛ مرتفع‌ترین نقطه تفلیس، با فضایی ۱۰۰ هکتاری قرار دارد. این مکان سرسبز و دلچسب به بام تفلیس معروف است. این پارک به یک بزرگراه (در جهت تفلیس-اوکروکانا) متصل است. یکی از مزیت‌های این مجموعه تفریحی، نزدیکی آن به مرکز شهر و دسترسی آسان است. برای رفتن به پارک می‌توانید از ماشین، اتوبوس و قطار کابلی استفاده کنید. میزان فاصله پارک تا مرکز شهر حدود ۷٫۵ کیلومتر است. در صورتی که مسافت را با ماشین یا اتوبوس طی کنید، به طور متوسط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به مجموعه تفریحی متاتسمیندا برسید. توجه داشته باشید می‌توانید از مترو خیابان روستاولی، با اتوبوس‌های شماره ۱۲۴ و ۹۰، در مجاورت میدان آزادی استفاده کنید. اما بهترین راه برای رسیدن به پارک استفاده از قطار کابلی (فونیکولار) تفلیس است.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک متاتسمیندا تفلیس

تاریخچه پارک متاتسمیندا تفلیس

پارک متاتسمیندا، توسط دولت شوروی در دهه ۱۹۳۰ تأسیس شد. این پارک زمانی به عنوان سومین پارک عمومی پربازدید در اتحاد جماهیر شوروی شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۱، پارک متاتسمیندا تفلیس به واسطه یک میلیاردر فقید گرجستانی به نام «بدری پاتارکاتسیشویلی»، به یک پارک موضوعی قرن بیست و یکم تبدیل شد. پاتارکاتسیشویلی در سال ۲۰۰۷ به یکی از مخالفان سرسخت حزب جنبش ملی تبدیل شد و به همین دلیل، مورد علاقه رئیس جمهور «میخائیل ساکاشویلی» قرار گرفت. در ۷ نوامبر ۲۰۰۷، دارایی‌های وی از جمله پارک متاتسمیندا تفلیس توسط دولت، تحت این ادعا که شرکت «مبارزه‌ها» مفاد قرارداد را نقض کرده و هزینه‌های اجاره را پرداخت نکرده است، توقیف شد. نمایندگان پاتارکاتسیشویلی بلافاصله این ادعاها را رد کردند و گفتند که آنها بی اساس هستند. پس از پیگیری‌های بسیار خانواده پاتارکاتسیشویلی، در نهایت در سال ۲۰۱۱ این پارک به آن‌ها بازگردانده شد.

جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های پارک متاتسمیندا تفلیس

مجموعه تفریحی متاتسمیندا شامل کافه‌های مختلف، رستوران‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، مرکز سرگرمی کودکان، مناطق پیک نیک است. خدمات عالی موجود در این مجموعه به شما این امکان را می‌دهد که استراحت کنید و از اوقات فراغت خود با دوستان و اعضای خانواده خود لذت ببرید. در ادامه با جاذبه‌های دیدنی پارک آشنا خواهید شد.

شهربازی

شهربازی پارک متاتسمیندا یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های شهر تفلیس به شمار می‌رود. این شهربازی دارای ۲۵ بازی مختلف است، که در سه بخش هیجانی، خانوادگی و کودک قرار گرفته‌اند. به تعدادی از بازی‌های موجود در این شهربازی اشاره می‌کنیم.

  • ترن کوهی آمریکایی
  • رفتینگ در سرسره آبی
  • چرخ و فلک اختاپوس
  • موتور چهار چرخ سواری
  • قلعه ارواح
  • پارک ژوراسیک متاتسمیندا
  • چرخ و فلک بزرگ متاتسمیندا
  • درخت رقصان
  • قایق بانمک
  • بازی های ویدیویی
  • ماشین های کوبنده
  • قطار خوشحال
  • سرزمین چوبی

یکی از چشم‌گیرترین جاذبه‌های این پارک، چرخ و فلک غول‌پیکری است که در لبه کوه قرار دارد و ارتفاع آن ۶۵ متر است. همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، این پارک منظره‌ای عالی از شهر را ارائه می‌دهد. لازم است در مورد قلعه ارواح بدانید؛ یک قطار وحشت است که دارای مجموعه‌ای از صحنه‌های ترسناک و جلوه‌های ویژه است.

شهربازی پارک متاتسمیندا تفلیس

رستوران

از مهم‌ترین لذت‌هایی که باید در تفلیس تجربه کنید، خوردن غذاهای خوشمزه گرجی است. در پارک متاتسمیندا تفلیس رستوران‌های خوبی وجود دارد. رستوران متاتسمیندا نزدیک به ورودی پارک، با فضایی چشم‌نواز و دلنشین به همراه غذاهای گرجی و اروپایی درجه یک، یکی از همین رستوران‌ها است. این رستوران بالکنی دارد که مشرف به شهر تفلیس است و نمایی از کل شهر به شما می‌دهد. رستوران ایرتمین یارد هم در همان حوالی با دکوراسیون قدیمی گرجی و غذاهای سنتی، یکی از بهترین نمونه رستوران‌های آن منطقه است. گزینه دیگر، رستوران سامتسوید است که انواع غذاهای سنتی گرجی مخصوصا کباب‌های درجه یک را می‌توانید در آن امتحان کنید.

رستوران پارک متاتسمیندا تفلیس

کافه

اگر در میان تفریحات و گذران اوقات نیاز به استراحت پیدا کردید، پیشنهاد ما به شما نشستن در کافه و لذت بردن از مناظر است. در ادامه به معرفی کافه‌های موجود در پارک متاتسمیندا می‌پردازیم.

کافه اورنجری در نزدیکی ورودی پارک قرار دارد که با قیمت‌های مناسب غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ای به شما ارائه می‌دهد. این کافه شامل یک فضای باز و یک فضای داخلی است. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود در هر یک از فضاهایی که باب میلتان بود، خوراکی خوشمزه‌تان را نوش‌جان کنید. کافه دیگری که می‌توانیم آن را معرفی کنیم، کافه کارسول است که به شکل یک چرخ‌وفلک طراحی شده است. این کافه در قسمت کودکان شهربازی قرار دارد و به شما امکان استراحت و خوردن میان‌وعده‌ای لذت‌بخش را می‌دهد. کافه پانوراما هم در یکی از مرتفع‌ترین مناطق پارک، منظره‌ای بی‌نظیر از اطراف دارد.

دوربین‌های دوچشمی

یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های پارک متاتسمیندا تفلیس، دوربین‌های دوچشمی که در بام تفلیس قرار دارد. این دوربین‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا تمام مناطق شهر را ببینید و زیبایی‌های شهر را از دور رصد کنید. چشم‌اندازی که برای دیدن شهر از بلندای پارک در نظر گرفته شده است واقعا دلنشین است. یکی از تفریحاتی که می‌توانید در بام داشته باشید، عکاسی از مناظر است.

دوربین های دوچشمی پارک متاتسمیندا تفلیس

فونیکولار

قطار کابلی تفلیس (فونیکولار)، یکی دیگر از دیدنی‌هایی است که هنگام بازدید از پارک متاتسمیندا به آن برخورد خواهید کرد. ایستگاه اول این قطار از خیابان چونکادزه شروع و به پارک متاتسمیندا منتهی می‌شود. مناظر زیبایی که در مسیر این قطار می‌بینید بسیار جالب توجه هستند. آب و هوای تمیز و همچنین دامنه‌های سرسبز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند شما را به استفاده از این قطار و رفتن به پارک متاتسمیندا تفلیس، مجاب کند.

خانه عروسی

این خانه در پارک متاتسمنیدا در نزدیکی فونیکولار قرار دارد که از سال ۲۰۰۷ فعالیت می‌کند. این مکان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد که مربوط به مراسم عروسی است. زیبایی این خانه در زمستان چندبرابر می‌شود. هرگاه به پارک متاتسمیندا رفتید، بازدید از این خانه را از دست ندهید.

خانه عروسی در پارک متاتسمیندا تفلیس

زیبایی‌های منطقه

فراموش نکنید؛ علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک متاتسمیندا تفلیس، می‌توانید از دیگر زیبایی‌های آن منطقه لذت ببرید.

معبد پانتئون

این معبد شامل آرامگاه‌های اغلب افراد سرشناس و مشهور گرجی است. در این آرامگاه نویسندگان، هنرمندان، محققان و قهرمانان ملی گرجستانی نیز آرامیده‌اند. جالب است بدانید، بدن نخستین فرد سرشناسی که در این مکان آرام گرفت؛ «الکساندر گریبایدوف»، سیاستمدار، نویسنده، هنرمند و آهنگساز مشهور روسی بود.

کلیسا سنت دیوید

یکی از دیدنی‌های این منطقه که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد، کلیسای سنت دیوید است که بر روی دامنه کوه متاتسمیندا قرار دارد. این کلیسای سال‌ها پیش به افتخار فردی به همین نام در شهر تفلیس و در پارک متاتسمیندا تاسیس شد. یکی از پایه‌های دینی مسیحیت در کشور گرجستان، همین کلیسا محسوب می‌شود.

آب و هوای پارک متاتسمیندا

شاید بهتر باشد اطلاعاتی درباره وضعیت آب و هوایی پارک متاتسمیندا تفلیس داشته باشید تا با خیالی آسوده به گشت و گذار خود ادامه دهید. شهر تفلیس در شرق گرجستان قرار دارد. با وجود اینکه هوا می‌تواند به صورت کلی، معتدل باشد؛ اما از تابستان آن کمی گرم و زمستان آن سرد است. منطقه متاتسمیندا به علت وجود دامنه‌ها و کوهستانی بودن، نسبت به مرکز شهر دمای متفاوتی دارد. اگر هوای سرد برای شما خوشایند نیست؛ پیشنهاد ما به شما این است، سفر خود را به بهار و یا تابستان موکول کنید. هر چند لازم به یادآوری است در هر فصل و با هر آب و هوایی، پارک متاتسمنیدا و مناظر آن بی‌نظیر و دیدنی هستند.

ورودی پارک متاتسمیندا تفلیس

ورود به پارک متاتسمیندا رایگان است؛ اما اگر بخواهید از وسایل بازی و یا قطار فونیکولار استفاده کنید باید یک کارت از باجه‌های بلیط تهیه کنید. پس از آن می‌توانید با توجه به هزینه‌های خود آن را شارژ نمایید و به هنگام بازی، پرداخت خود را انجام دهید. کارت‌هایی که از باجه تهیه می‌کنید قابلیت مصرف مجدد را دارند. توجه داشته باشید ساعات کاری شهربازی پارک متاتسمیندا ۱۲:۰۰ – ۲۳:۴۵ است.

در آخر

اگر قصد سفر به تفلیس، پایتخت کشور گرجستان را دارید باید در نظر داشته باشید این شهر با توجه به پیشینه‌ی تاریخی و همچنین دارا بودن آب و هوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری دیدنی خود، انتخاب مسافران زیادی است. زمانی که به تفلیس سفر می‌کنید، جاذبه‌های زیادی هست که نباید از آن‌ها غافل شوید.

یکی از آن‌ها که به طور مفصل درباره آن صحبت شد؛ پارک متاتسمیندا تفلیس است که همواره دیدنی‌های زیادی را درون خود جای داده است. مزیتی که پارک متاتسمیندا تفلیس دارد دقیقا همین تعدد جاذبه‌ها است. به این معنا که شما هر سلیقه و سبک تفریحی که داشته باشید، می‌توانید خود را سرگرم کنید و از لحظات خود لذت ببرید. با وجود اینکه منطقه متاتسمیندا در تمامی فصول زیبا و چشم‌نواز است؛ اما فصل بهار دامنه‌‌ها سرسبزتر و هوا معتدل‌تر است. در نهایت توصیه مجله گردشگری هم اقلیم به شما این است اگر به تفلیس سفر کردید، بازدید از پارک متاتسمیندا تفلیس را در اولویت خود قرار دهید.