تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاذبه های دیدنی کهن آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاذبه های دیدنی کهن آباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر کوچک در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

کهن‌آباد (Kohanabad) یکی از شهرهای شهرستان آرادان در استان سمنان است. مردم این شهر از قومیت طبری (مازندرانی) هستند و به گویش الیکایی که گویشی از زبان مازندرانی است سخن می‌گویند. این شهر کوچک در سال 90 با موافقت هیئت دولت از روستا به شهر ارتقاء یافته است. کهن آباد در ۶ کیلومتری جنوب شهر آرادان، ۱۱۰ کیلومتری غرب سمنان و ۱۳۰ کیلومتری شرق تهران واقع شده است. دروازه ارگ و آب انبار کهن آباد مربوط به دوره قاجار است و از جاذبه های تاریخی این شهر محسوب می شوند.

دیدنی های کهن آباد

منطقه لزوره

منطقه لزوره از مناطق ییلاقی شهرستان آرادان (بخش کهن آباد و دهستان فروان) از جاذبه های زیبای گردشگری این منطقه به شمار می رود. لزوره در ۶۳ کیلومتری شمال شرق آرادان قرار دارد. ارتفاع لزوره ۲۸۲۷ متر است. مجموعه چشمه سار‌های لزوره دارای گواراترین آب‌ در شمال منطقه آرادان می باشد. لزوره دارای چمنزار وسیعی است که پوشیده از انواع گل ‌های ارکیده و آلاله ‌های زرد است. مراتع لزوره پوشیده از گیاه صنعتی باریجه و گیاهان دارویی و معطر مثل آویشن است. کوه ‌های کلناب و سنگاب ییلاق لزوره را احاطه کرده است. گروهی از عشایر الیکایی دوره‌ی ییلاقی را در این ییلاق باصفا سپری میکنند. در انتهای جنوبی دشت لزوره آبشار بسیار زیبایی قرار دارد که به زیبایی های این منطقه افزوده است.

جاذبه های دیدنی کهن آباد
جاذبه های دیدنی کهن آباد

شوره دره

در حدود سی کیلومتری شمال کهن آباد دره ای زیبا به نام شور دره از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان آرادان قرار دارد.، مسیر دسترسی راه شنی تا ابتدای دره ایجاد شده و با وسایل نقلیه از جمله اتومبیل و موتورسیکلت قابل دسترسی است. این دره دارای رودخانه دائمی با آب شور است که برای عبور از آن با توجه به سل های داخل دره بایستی با تجهیزات از جمله کفش ضدآب صورت گیرد. این دره به هیچ وجه دارای پرتگاه و دره های خطرناک نیست و دارای مسیری ملایم می باشد.
آبشارهای کوتاه و بلند، صدای ریزش آب از آبشارها، دیواره های سنگی و یک پارچه، پوشش زیبای نمک در کف دره و فسیل های زیبا بر جاذبه های این دره نمکی افزوده است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: