تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی درجزین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی درجزین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر کوچک در استان سمنان در ادامه با ما همراه باشید.

سمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. مرکز این استان شهر سمنان و پرجمعیت‌ترین شهر آن، شاهرود است. این استان از نظر مساحت هفتمین استان ایران است. سمنان علاوه بر جاذبه های تاریخی خود دارای جاذبه های طبیعی زیادی نیز می باشد. این منطقه دارای آب و هوایی خشک و کویری است و دیدن چشم اندازهای کویری آن در شب می تواند بسیار جذاب و خاص باشد و توجه هر گردشگری را به خود جلب کند.

اجاره روزانه خانه در تهران

درجزین (Darjazin) یکی از شهرهای شهرستان مهدی‌ شهر در استان سمنان است. این شهر در فاصله ۵ کیلومتری شمال سمنان و ۱۰ کیلومتری جنوب مهدی شهر قرار دارد. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵۹۹۷ نفر بوده‌است. درجزین به خاطر عبور آب چشمه گل رودبار از آن و داشتن چند قنات نسبتا پرآب، از آبادانی خوبی برخوردار است.

یکی از بزرگترین دیدنی‌های شهر درجزین کهن‌سال‌ترین درخت چنار کشور است که با بیش از ۸۰۰ سال قدمت در مرکز شهر قرار گرفته‌است. قبرستان زرتشتی‌ها و امامزاده چهل تن نیز از دیگر آثار دیدنی درجزین است. شهر درجزین نقاط دیدنی بسیاری دارد که متأسفانه در گذشته نسبت به آنها بی توجهی شده است. برخی از میوه‌جات این شهر مانند زردآلو و انار مشهور است. درجزین در استان به انارستان های پربار و سرسبز معروف و به شهر “یاقوت سرخ کویر” شهرت دارد.

دیدنی های درجزین

درخت چنار کهنسال

این چنار کهن سال که کهنسال ترین درخت سمنان شناخته می شود، در حاشیه جنوب شهر درجزین و در کنار باغات و در جوار هیأت حضرت ابوالافضل (ع) قرار دارد. این درخت کهنسال در بافت قدیم شهر قرار داشته و کارشناسان منابع طبیعی با روش اندازه گیری قطر و مراجعه به جدول رویش سالیانه و با عنایت به اندازه گیری انجام شده و برآورد رویش سالیانه درخت در مقاطع سنی مختلف، دیر زیستی درخت مزبور را در حدود ۷۸۰ سال برآورد نمودند.

جاهای دیدنی درجزین
جاهای دیدنی درجزین

چشمه آب گرم درجزین

در جنوب غربی شهر درجزین و در ۲۱ کیلومتری شمال غرب سمنان، چشمه آب گرمی وجود دارد که به دلیل خواص درمانی آب خود در کشور معروف است. آب گوگردی چشمه آب گرم درجزین در استخرهایی با عمق کم ریخته می شود. هر ساله افراد زیادی برای آب تنی در این چشمه به استان سمنان سفر می کنند.
به گفته محققان، آب چشمه درجزین به درمان بیماری های رماتیسمی و بیماری های پوستی کمک می کند. از این رو در اوایل بهار تا اوایل پاییز، این چشمه به یکی از شلوغ ترین مراکز شهر درجزین مبدل می شود.

جاهای دیدنی درجزین
جاهای دیدنی درجزین

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: