تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قطر، کشوری کوچک در جنوب غرب آسیا و واقع در بخش جنوبی خلیج فارس است. زبان رسمی مردم این کشور عربی بوده و انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود پذیرفته‌اند. کشور کوچکی که راه ارتباطی بسیاری از کشورها بوده و به عنوان یک نقطه حمل و نقلی شلوغ شناخته می‌شود. جاذبه‌های گردشگری قطر باعث شده تا این کشور، به یکی از ارزشمندترین کشورها با درآمد سرانه بالا در جهان، تبدیل شود. جاهای دیدنی قطر متنوع و زیبا بوده و توصیه می‌کنیم اگر پرواز طولانی مدتی داشتید، حتما این کشور را محل استراحت و گردش خود قرار دهید.

معرفی جذاب‌ترین جاهای دیدنی قطر

قطر، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. اعراب این کشور با زبان و گویش خود، به مردمانی مهمان‌نواز شناخته می‌شوند. رنگ و لعابی که در این کشور، در میان غذاها، لباس‌ها و بافت شهر وجود دارد، گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. در ادامه به مهم‌ترین و زیبا‌ترین دیدنی های قطر اشاره خواهیم کرد:

اجاره روزانه خانه در تهران

بازار سوق واقف (Souq Waqif)

بازار سوق واقف، یکی از جاذبه های گردشگری قطر بوده که نشان‌دهنده تاریخ گذشته این کشور است. مغازه‌های زیبا و قدیمی با انواع محصولات غذایی، کالای خانگی، شیرینی‌جات و سوغاتی‌های به یاد ماندنی، از بخش‌های جذاب این بازار هستند. هنرهای زیادی در این بازار به چشم می‌خورد، که هر کدام نمایانگر این کشور هستند. دوخت لباس‌های سنتی قطری، توسط خیاط‌ها و نجاری‌های خاص این کشور، از جمله هنرهای زیبای موجود در این بازار است. رستوران‌هایی با غذای سوری و لبنانی نیز، از جذابیت‌های این بازار هستند.

بازار سوق واقف از جاهای دیدنی قطر

کورنیش دوحه

پیاده‌راه هلالی شکل کورنیش دوحه قطر، یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر برای گردشگران است. این پیاده‌رو، در امتداد آب‌های خلیج فارس تا 7 کیلومتر ادامه دارد. پیاده راه کورنیش از هتل شرایتون شروع و تا موزه هنرهای اسلامی ادامه پیدا کرده است.

برج‌های بلند مدرن، در کنار بافت قدیمی شهر، تضاد زیبایی را در دوحه به وجود آورده­اند. تماشای ادغام زیبای این ساختمان‌ها با یکدیگر، با کمک کشتی‌هایی جذاب در آب‌های دوحه امکان پذیر است. درختان نخل این پیاده­ روی هلالی، در کنار آسمان خراش‌های آن، منظره‌ای زیبا برای غروبی دلچسب ساخته‌اند.

کورنیش دوحه

موزه ملی دوحه؛ از شکوهمند‌ترین جاهای دیدنی قطر

ساختمان موزه ملی دوحه قطر، توسط ژان نوول، معمار بزرگ فرانسوی، با الهام از کریستال رز صحرایی که در قطر دیده می‌شود، طراحی و ساخته شده است. زمانی که مواد معدنی بر روی زمین، کریستالی و بلورین می‌شوند، اشکالی مانند گلبرگ‌های رز شکل می‌گیرد. این پدیده، رز صحرا نام دارد. طراحی این موزه متناسب با ساختار این پدیده، باعث شد تا نوول ساختمان موزه ملی را، نخستین سازه­ی الهام گرفته از طبیعت نام گذاری کند.

موزه ملی دوحه

این موزه با 52 هزار متر مربع مساحت، به رنگ شن ساخته شده است. هارمونی زیبایی که میان رنگ این بنا با رنگ شن‌های صحرا وجود دارد، به جذابیت این ساختمان بیش از پیش افزوده است. این موزه که به یکی از شکوهمند‌ترین دیدنی‌های قطر تبدیل شده، در اقتصاد رو به رشد قطر بسیار موثر بوده است. در این موزه عناصری از تمام قسمت‌های تاریخ جمع­آوری شده و در آن نگهداری می‌شود. تاریخ باستانی، اتفاقات زمین‌شناسی، رویدادهای بزرگ فرهنگی و هزاران مورد دیگر، همگی در این موزه قرار دارند. آثار هنری زیبای کشورهایی نظیر سوریه، ایران و فرانسه به همراه گنجینه‌های تاریخی، از اشیاء ارزشمند این موزه به حساب می‌آیند.

تل‌های شنی

قطر از جمله کشورهای بیابانی بوده و صحراهای خشک و شنی در آن به وفور دیده می‌شوند. اما تل‌های بلند شنی در بیابان‌های این کشور، از جاذبه ­های گردشگری قطر به شمار می‌روند. با کمک خودروهای جیپ و شن‌رو، می‌توانید سفری جذاب به بیابان‌های این کشور داشته باشید. سفر به تل‌های شنی قطر، تفریح و گذراندن وقت در زیر نور ماه و تماشای ستارگان، تجربه‌ای زیبا برای گردشگران خواهد بود. از جاهای دیدنی قطر، که بی‌شک بی‌نظیر و چشم‌نواز است، همین سکوت و آرامش صحراهای آن خواهد بود.

ساحل «خور العدید»، از میراث‌های جهانی یونسکو، منطقه‌ای حفاظت شده با تل‌های شنی بسیار بلندی است. در این ساحل، ماسه‌های طلایی رنگ تا 705 کیلومتر مربع در اطراف شما قرار دارند. خور العدید با نام دریای داخل زمین نیز شناخته می‌شود. دلیل آن، نفوذ آب ساحل به سمت شن‌های بیابان است. روشنی این ساحل در شب، با حضور ماه و ستارگان، منظره‌ای کم­نظیر برای دوست‌داران طبیعت خواهد بود.

موزه هنرهای اسلامی قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر توسط معمار برجسته آمریکایی، به نام یو مینگ پی (Ieoh King Pei)، در جزیره‌ای دور از ساختمان‌های بلند دوحه، ساخته شده است. معمار این بنا در زمان ساخت این موزه، پیشنهاد کرد تا آن را در جزیره‌ای، دور از آسمان‌خراش‌های دوحه بسازند تا از تمام جهات زیبایی آن قابل رویت باشد. موزه هنرهای اسلامی، متشکل از آثار ارزشمند کشورهای مختلف اسلامی است. این آثار با قدمتی نزدیک به 14 قرن در این موزه گردآوری شده‌اند. آثاری که متعلق به اسپانیای قرون وسطایی و هند مغول و آسیای مرکزی است.

گالری موجود در این ساختمان از سرامیک، عاج، شیشه، جواهرات و نسخه‌هایی خطی شکل گرفته است. این موزه در نزدیکی کورنیکه قرار دارد و از برخی زوایا، به صورت شناور بر روی آب قابل نمایش است. موزه هنرهای اسلامی هفت طبقه بوده که دو طبقه از آن درون آب قرار دارد.

موزه هنرهای اسلامی

قلعه الزباره و روستای متروکه

یکی دیگر از جاذبه ‌های گردشگری قطر، قلعه الزباره است. محلی که مناسب برای مکاشفه تاریخ و کشف فرهنگ گذشته مردمان قطر است. روستای متروکه در این قسمت از قطر، متعلق به 1700 سال پیش بوده که قلعه الزباره به عنوان جدیدترین بنای موجود در آن شناخته می‌شود. این قلعه در سال 1938، به عنوان آخرین بنا و جدیدترین ساختمان ساخته شده در این روستا شناخته شده است. اولین میراث جهانی یونسکوی قطر همین قلعه است. قلعه‌ای ویران شده، که اکنون به عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر، نام‌گذاری شده است.

الشحانیه؛ یکی از جاهای دیدنی قطر برای مسابقات شترسواری

مسابقه شترسواری در الشحانیه قطر، در ماه‌های اکتبر تا آوریل برگذار می‌شود. این مسابقه در قطر به منظور بزرگداشت رویداد‌های بزرگ انجام می‌شود. یک مسیر شنی در این شهر برای این مسابقه تعبیه شده است. در این مسیر ربات‌های کوچکی به شکل شتر، با سرعتی مشابه سرعت شترهای واقعی، آن را انجام می دهند. این مسابقه نیز، یکی از جاذبه های گردشگری قطر شناخته می‌شود که سالانه علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند.

موزه هنرهای مدرن متحف قطر

موزه هنرهای مدرن متحف قطر (Mathaf) مجموعه‌ای از آثار هنرهای مدرن و معاصر است. این موزه، گالری‌ بزرگی از نقاشی‌ها و مجسمه‌های عربی بوده که از سال 1840 تا امروز جمع‌آوری شده‌اند. آثار ارزشمند دیگری، برگرفته از تاریخ کشورهای آفریقا، اروپا و آسیا نیز در معرض نمایش هستند. موزه‌ای با نمایشگاه‌های دائمی و موقتی که سالانه، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

روستای کاتارا؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی قطر

روستای فرهنگی کاتارا، چشم‌انداز وسیعی از فرهنگ و تمدن در قطر است. طبیعت بی‌نظیر این روستا، آبراهه‌ها و گذرگاه‌های پر پیچ و خم آن، همگی عواملی بر جذب گردشگران و فیلم‌سازان بوده‌اند. روستایی که چشم‌انداز دریا داشته و مسجدی با بنای فیروزه‌ای رنگ به آن جلوه زیبایی می بخشد.

در روستای کاتارا، جشنواره‌های بزرگی نظیر جشنواره میراث فلسطین، جشنواره سنتی دوحه و کنسرت‌های زیادی در آن برگذار می‌شود. برای دوستداران دریا، ورزش‌هایی آبی نیز، درون ساحل آن وجود دارد.

جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید قطر، یک جزیره مصنوعی به همراه برج‌ها و ویلاهای اقامتی برای گردشگران است. دولت قطر این منطقه را با قایق‌های یات در محوطه بندری خود، به سبک مدیترانه‌ای طراحی کرده است. حدود 30 رستوران و 20 کافه مدرن، این منطقه را به یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین دیدنی‌های قطر تبدیل کرده است.

مسجد امام عبدالوهاب

این مسجد با نام مسجد دولتی قطر نیز شناخته می‌شود. در سال 2011 ساخت بنای آن به اتمام رسید و از آن رونمایی شد. این مسجد گنجایش بیش از 12200 نمازگزار را دارد. مسجد امام عبدالوهاب، بنایی برگرفته از تاریخ و فرهنگ قطر بوده و کنده‌کاری‌های موجود بر روی آن، نقش و نگاری سنتی به آن داده‌اند.

مسجد امام عبدالوهاب

درختان حرا ال ذخیرتن

فضای سرسبزی که درختان حرای ال ذخیرتن در شمال شهر الخور ساخته‌اند، گردشگران زیادی را به این مکان کشانده است. حضور پرندگانی نظیر فلامینگو و مرغان ماهیخوار، در کنار درختان حرا، این مکان را به یکی از جاذبه‌های زیبای قطر تبدیل کرده است.

کشتی‌های یک‌دکلی عربی

قایق‌سواری با کشتی‌های کوچکی که در خلیج‌های اطراف قطر قرار دارند، تجربه جذابی برای گردشگران خواهد بود. این کشتی‌های چوبی، در اطراف موزه هنرهای اسلامی قطر هستند. تماشای غروب آفتاب، وقتی سوار این قایق‌های چوبی و سنتی شده‌اید، به یاد ماندنی و جذاب خواهد بود.

پارک اسپایر؛ یکی از سرسبزترین جاهای دیدنی قطر

پارک اسپایر قطر نزدیک میدان ویلاژیو و مرکز خرید حایات، در منطقه اسپایر قرار دارد. این پارک از مکان‌های توریستی شناخته نشده اما زیبایی آن به قدری است، که توصیه می‌کنیم حتما آن را از نزدیک تماشا کنید. از آنجایی که قطر کشوری خشک و صحرایی شناخته می‌شود، این پارک تضاد بی‌نظیری با اطراف خود می سازد.

مسجد کاتارا

از نظر ابعاد، مسجد بزرگی شناخته نمی‌شود اما طراحی‌ و رنگ‌های زیبایی که در کاشی‌های این مسجد به کار رفته‌، آن را ارزشمند کرده است. کاشی های زیبای این مسجد را دست های هنرمندان ایرانی ساختند. رنگ‌ها و نقوش کاشی‌های این مسجد،سنت ها و تمدن‌های عربی، فارسی و آفریقایی را به خوبی نشان می‌دهد.

شهر فیلم دوحه؛ از جاهای دیدنی قطر

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری قطر، این مکان است. شهر فیلم دوحه قطر، واقع در یکی از روستاهای قدیمی این شهر است. این مکان پشت دره‌ای در بیابان شبه جزیره زکریت قرار دارد. بافت قدیمی و درختان نخل موجود در این قسمت از شهر، آن را به مکانی خاص برای جذب گردشگران تبدیل کرده است.

غواصی در دریای اطراف قطر

یکی دیگر از دیدنی های قطر، تجربه غواصی در آب‌های آن است. قطر کشوری بیابانی است اما از سه سمت به دریا منتهی می‌شود. غواصی یکی دیگر از ورزش‌های آبی محبوب در این کشور شناخته می‌شود، که گردشگران نیز می‌توانند آن را تجربه کنند. لاک­پشت‌های بومی آب‌های گرم خلیج فارس، در دریای اطراف قطر، به وفور یافت می شوند. این حیوانات از جاذبه‌های غواصی در آب‌ها محسوب می‌شوند.

غواصی در دریای اطراف قطر

در آخر

مجله گردشگری هم‌اقلیم مفتخر است شما را با جاذبه‌های زیبای کشورهای جهان آشنا کند. هدف ما گسترش توریسم و آشنایی شما با نقاط مختلف جهان است. درک زیبایی جهان اطرافمان، درک آرامش و جذب آن خواهد بود. امیدواریم در این صفحه از سایت هم‌اقلیم، شما را به خوبی با جاهای دیدنی قطر آشنا کرده باشیم.