تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دیدنی های دشت آزادگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم دیدنی های دشت آزادگان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر زیبا در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از شهرهای این استان زیبا دشت آزادگان است. در ادامه با ما باشید تا با بهترین دیدنی های دشت آزادگان بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

دشت آزادگان (Dashte Azadeghan) در باختر استان خوزستان و کنار مرز ایران و عراق واقع شده و مرکز آن شهر دشت آزادگان (سوسنگرد) است. این شهرستان از شمال به شهرستان شوش و استان ایلام، از جنوب باختر به کشور عراق و از خاور به شهرستان اهواز محدود می باشد. بلندی این شهرستان از سطح دریا ۱۰ متر و هوای آن بسیار گرم است. راه های سوسنگرد- دهلران، سوسنگرد- اهواز و سوسنگرد- هویزه از راه های این شهرستان به شمار می‌رود و فاصله هوایی آن تا تهران ۹۴۱ کیلومتر است.

جاهای دیدنی دشت آزادگان

تالاب هورالعظیم

هور العظیم یا تالاب بزرگ هویزه (هور الهویزه)، بزرگ‌ترین تالاب استان خوزستان و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های داخلی ایران است که در غرب استان خوزستان در انتهای رود کرخه در منطقه مرزی دشت آزادگان قرار دارد. هور العظیم یکی از زیستگاه‌های حساس و مهم پرندگان مهاجر آبزی و بومی منطقه از جمله اردک‌ها، غار خاکستری، چنگر، انواع آبچلیک است. این تالاب یکی از برترین دیدنی های شهر است.

دیدنی های دشت آزادگان
دیدنی های دشت آزادگان

مضیف بردیه

در دشت آزادگان در میانه راه سوسنگرد به بستان، در روستای بردیه بنایی متفاوت و باشکوه از نی ساخته شده که به آن «مُضیف» میگویند. مضیف بردیه با طول 11 متر و عرض 3 متر و نیم و ارتفاع 4 متر ساخته شده است. در زمان قدیم 99 درصد خانه‌های عرب ها، محلی مخصوص برای پذیرایی از مهمانان خود داشتند. به همین دلیل خوزستانی‌ها همواره درصدد ساخت مکانی خنک در تابستان و گرم در زمستان بودند تا از مهمانان خود پذیرایی ویژه ای کنند.

iXzFcyc511710

بهارستان

در روستای شریعتی سیدعباس از توابع این شهرستان، مکانی به نام بهارستان به مساحت ۳ هکتار وجود دارد که در این بهارستان انواع گل‌های شب بو به رنگ‌های مختلف کاشته و هر سال اسفندماه که این گل‌ها شکوفا می‌شوند به مناطق مختلف صادر می‌گردد، ضمن اینکه گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این بهارستان به این منطقه سفر می‌کنند.

دیدنی های دشت آزادگان
دیدنی های دشت آزادگان

جنگل عفلوگ

جنگل عفلوگ، مکانی سرسبز در ۱۸ کیلومتری و شمال شهر سوسنگرد قرار است که به دلیل تلاقی طبیعت ماسه‌ای و جنگلی، مکانی مناسب برای استراحت و گذران لحظاتی خوش در هوای بهاری است.

Untitled

جنگل ام الدبس

جنگل ام الدبس در ۵ کیلومتری بستان، یکی از زیباترین جنگل‌های ایران به شمار می‌رود که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. تپه‌های شنی و جنگلی ام الدبس، حدفاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه بستان و جنوب کوه‌های میشداغ واقع شده و از شرق به تپه ماهور‌های چذابه منتهی می‌شود.

دیدنی های دشت آزادگان
دیدنی های دشت آزادگان

پارک مرکزی شهر

پارک مرکزی شهر سوسنگرد از دیگر جاذبه‌های گردشگری تفریحی این شهرستان محسوب می‌شود که به صورت طرح یک گل سوسن احداث شده و از پارک‌های بزرگ استان محسوب می‌شود. رستوران سنتی داخل پارک شهر سوسنگرد با انواع غذا‌های محلی و ستنی و همچنین چای و قهوه رایگان از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

مرقد سیدفرج موسوی

سید فرج موسوی، فرزند سید خفی از سادات متدین و معروف شهرستان دشت آزادگان است که در روستای نعمه زندگی می‌کرد و کرامات زیادی دارد. ضریح مطهر این سید بزرگوار سال ۱۳۴۰ احداث و در سال ۱۳۷۵ تجدید بنا شد که محل آن کوی مشروطه شهر سوسنگرد است.

مزار شهدای سوسنگرد

مزار شهدای سوسنگرد قطعه‌ای از بهشت است که در دیار عزم و حماسه و ایثار و مقاومت و شهادت سوسنگرد قهرمان متجلی شده، مزاری که مردان دلاور و زنان غیرتمند شهر سوسنگرد را حلقه وصلی بین زمین و آسمان در دل خود جانمایی کرده است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: